CD Projekt Red podało powody, dla których zdecydowało się tworzyć nowego Wiedźmina na Unreal Engine 5.
Już od momentu zapowiedzi gry wiadomo, że najnowsza odsłona Wiedźmina powstaje na Unreal Engine 5. Teraz, podczas konferencji State of Unreal, studio CD Projekt RED podało powody, dla których zdecydowało się porzucić własny silnik REDengine. Całość uargumentowano w dwuminutowym filmiku. Nie znajdziemy tam jednak zbyt wielu konkretów.
Jak podkreślają sami twórcy, silnik Unreal Engine 5 jest bardzo przystępny dla deweloperów. Dzięki temu można błyskawicznie wykreować wirtualny świat, a cały proces tworzenia gry sandboksowej przebiega sprawniej.
Deweloperzy przytoczyli również ciekawostkę. W demie UE5 z ubiegłego roku wypatrzyli coś w rodzaju aluzji do własnej twórczości – widać na nim bowiem ujęcie na wioskę, w której znajduje się tablica ogłoszeń. Zamieszczono na niej obwieszczenie, że poszukiwany jest łowca potworów – łatwo może się to skojarzyć z Wiedźminem 3.
Więcej:Nowe quasi-DLC do Wiedźmina 3 pozwala Geraltowi odkryć nieznany obszar i dodatkowe funkcje
57

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.