Wiedźmin 4 bez downgrade'u? Reżyser gry odpowiada na obawy graczy, media przewidują platformy docelowe
Jakie 60 fps? Co oni za bzdury piszą? Cała prezentacja Wieśka była w 30 fps z walącym po oczach upscallingiem TSR. Owszem, wyglądało to świetnie, ale to wciąż typowo "unrealowski" TSR w 30 fps.
Edit: co więcej TSR 4K to w rzeczywistości upscall z...
...1080p xD
https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/temporal-super-resolution-in-unreal-engine
Niech już skończą, ludzie... dalej widzę, że się na błędach nie uczą, jak tutaj nie będzie downgrade'u, to chyba pójdę na pielgrzymkę. Druga sprawa, że wierzyć się też nie chce, że demo działało na bazowym PS5 w 60 klatkach i RT. Jak czytam podniecanie się w necie, że Redzi współpracują blisko z ludźmi od Unreala i że to jest możliwe, to mnie niewiarygodny śmiech ogarnia.
Mnie o to nie pytaj, a bardziej o dziennikarzy i niektórych graczy, którzy te bzdury powielają. Tu naprawdę ślepy zauważy wbudowany i niewyłączalny upscaller TSR w UE5.
Najlepsi i tak są wielcy YouTuberzy, który w tytułach filmu wprowadzają kludzi w błąd i piszą, że to gameplay z gry - to jest dopiero kabaret, no ale wiadomo.... wyświetlenia muszą się zgadzać.
Z wcześniejszej prezentacji dla Gamestara: "Prezentację, którą poprowadził wspomniany Julius Girbig, starszy animator w CD Projekt Red, uruchomiono na standardowej konsoli PlayStation 5, a nie na PC z najnowszymi podzespołami czy PS5 Pro. Mimo to wszystko działa w stabilnych 60 kl/s i w rozdzielczości 4K z ray tracingiem (choć było wewnętrznie renderowane w 900p i następnie skalowane do 1440p z wykorzystaniem technologii TSR silnika Unreal)."
Jiker - wiem, że trzymasz się podanych informacji, ale tam nie było 60 fpsów. Odnoszę się do oficjalnego zapisu streama, który podlinkowaliście i który jest dostępny też na oficjalnym kanale.
Swoją drogą dobrze wiedzieć, że to było skalowane z 900p do 1440p - zastanawiałem się, czemu pomimo wybrania opcji 4K@60 w playerze na TV, obraz nie jest tak ostry, jak typowy dobry stream 4K na YT.
Prosty przykład:
https://youtu.be/1K-7NUdwW-g
Pomijając oczywiście stuttering, który raz po raz jest widoczny, ale to już wina właściciela kanału.
Tak więc nie, gameplay Wieśka 4 _NIE JEST_ w 60 fpsach, tylko w 30.
Ale o jakim gameplayu wogole mowimy lol?
To jest concept, tech demo silnika.
DO teog prezentowane na evencie dla uzytkownikow silnika i branzy, a nie dla graczy.
Gdzie wam ktos powiedzial, ze to jest jakis gameplay z gry?
A nawet jak ktos tak powiedzial to pozdro dla niego.
Jakiekolwiek analizy tego co pokazali pod katem samej gry i gameplajowym sa glupota i strata czasu.
Tak samo madrzenie sie i liczenie pikseli jakie uskutecznia pan powyzej.
99% graczy ma na to wyjebane. I slusznie.
Via Tenor
Będzie zaś tak cyganione, jak z tym, że CP2077 działa dobrze na ps4 przed premierą?
Oho zaczyna się tworzenie nierealistycznych oczekiwań przez twórców jak przy CP, biorąc pod uwagę jak działają gry na UE5 i podejście zarządu CDP to szykuje się kolejna "wielka" premiera a potem naprawianie gry przez 3 lata
Pal licho z --- technical presentation - not actual gameplay-- dla inwestorów, ja się pytam.... gdzie są nowe buciki i kurteczki przemalowane na nowe logo W4?, albo przynajmniej jakieś skarpetki, może tym razem redzi dorzucą jakieś majtki lub kalesony jak na bazarku u chińczyka
Jak ktos chce spoko jakosc, bez rozwalonego bitrate (w porownaniu np z IGN), to tutaj calkiem spoko:
Ale ogolnie yt sie srednio do czegos takiego nadaje. Jakosc i bitrate jest zawsze zmasakrowany. NIe przeskoczysz. Chyba ze obejrzysz hq zrodlo na innym hostingu albo lokalnie.
też ma znaczenie czy mamy YT Premium czy nie. Bez Premium bitrein jest jeszcze niższy na YT.
Tu by się przydał komentarz Geralta z prologu W2, kiedy spotykamy zakapturzonego jegomościa w sianie.
Z biznesowego punktu widzenia muszą wydać nowego wiedźmina na PS5/Xbox X bo nawet jeśli wyjdzie kolejna generacja konsol, to wciąż 90% rynku będzie stanowiła obecna generacja. Mam nadzieję, że nowy silnik ułatwi robienie portu na konsole i jego optymalizację i nie powtórzy się scenariusz CP
Zobaczymy co będzie. CP2077 to jedyna gra z ostatnich lat, która dostała Upgrade graficzny premierze, to może i w W4 też tak będzie. Za to był Cp2077 chwalony właśnie na premierę. Na chwilę obecną nie pokazali żadnego gempleyu, bo to tylko tech demo pokazujące silnik i jego usprawnienia od Redów. Elmenty które przenieśli ze swojego Red do UE i tylko tyle w zasadzie można z tych materiałów wyciagnąć.
Wyjdzie. Też będzie bez downgrade'u. Całe 30 klatek. Oraz będzie wykorzystywał technologię upscalingu w trybie przenośnym. Z rozdzielczości 540p będzie przerabiał do 8K. https://www.youtube.com/watch?v=KBO_H-o9190