Sprawa zbyt szczegółowego odwzorowania anatomii kilku postaci kobiecych w next-genowym Wiedźminie 3 robi się coraz ciekawsza. Wiele wskazuje na to, że autor odpowiedzialnej za to modyfikacji nie został poproszony przez CD Projekt RED o zgodę na jej wykorzystanie.
Nasze domysły okazały się trafione. Powodem, dla którego mod Vagina's for Everyone znalazł się w next-genowej wersji Wiedźmina 3 bez zgody autora, faktycznie było to, że został on włączony do innej większej modyfikacji HD Monsters Reworked i to z niej skorzystało studio CD Projekt RED. Wiemy to dzięki oświadczeniu firmy, opublikowanemu przez serwis Donald.pl:
Według wiedzy CD PROJEKT RED tekstury, o których mowa, były częścią moda „HD Monsters Reworked” (HDMR), a nie moda „Vaginas for Everyone”. W 2021 roku, w momencie podpisywania umowy o przeniesieniu praw autorskich, autor moda HDMR potwierdził CDPR, że jest jego jedynym autorem. Przyznał on CD PROJEKT RED prawa do wykorzystania swojego dzieła, w zamian został wymieniony w napisach końcowych gry i otrzymał wynagrodzenie. Skontaktowaliśmy się z nim i poprosiliśmy o wyjaśnienia.
Niezależnie od ostatnich wydarzeń, wspomniane tekstury zostaną usunięte z gry, zgodnie z tym, co potwierdziliśmy wcześniej. Chcemy również dodać, że usunięcie tych elementów nie jest dyktowane unikaniem nagości lub dojrzałych tematów, ale chęcią utrzymania spójności wizualnej we wszystkich modelach postaci – nie planowaliśmy nigdy włączenia tych tekstur do gry.
Kilka dni temu pisaliśmy o zaskakującej zmianie w next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Dociekliwi gracze odkryli, że wiedźmy z moczarów i bruksy mają szczegółowo odwzorowane intymne części ciała. Powodem tego był fakt, że przy tworzeniu aktualizacji studio CD Projekt RED skorzystało z wielu fanowskich modyfikacji i w jednej z nich pojawiła się właśnie ta zmiana. Teraz wiele wskazuje na to, że autor tego projektu wcale nie wyraził zgody na jego wykorzystanie.
Przypomnijmy, że studio CD Projekt RED poinformowało już, że realistycznie odwzorowane części intymne zostaną usunięte w jednej z kolejnych aktualizacji.
Next-genowa wersja Wiedźmina 3 zadebiutowała w grudniu ubiegłego roku. Odświeżone wydanie gry dostępne jest na PC oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X.
Nowa wersja została przyjęta dosyć ciepło, choć gracze narzekali na problemy techniczne, w tym zwłaszcza na słabą wydajność. Deweloperzy pracują obecnie nad poprawkami.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.