Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lipca 2015, 18:15

autor: shav

Wiedźmin 3: Dziki Gon – poznaliśmy pełną listę zmian w patchu 1.07

Studio CD Projekt RED udostępniło dziś kompletny opis zmian i nowości, które wprowadzi do gry najnowszy patch. Łatka opatrzona numerem 1.07 zapowiada się na największą do tej pory aktualizację.

W świecie Wiedźmina pojawią się skrytki na przedmioty, a Płotka przestanie lewitować - Wiedźmin 3: Dziki Gon – poznaliśmy pełną listę zmian w patchu 1.07 - wiadomość - 2015-07-10
W świecie Wiedźmina pojawią się skrytki na przedmioty, a Płotka przestanie lewitować

Wiedźmin 3: Dziki Gon to bardzo solidna produkcja, jednak niepozbawiona pewnych technicznych mankamentów. Deweloperzy ze studia CD Projekt RED starają się jednak naprawiać wszystkie błędy wskazywane przez graczy, jednocześnie stopniowo wprowadzając do gry nową, wyczekiwaną przez wielu zawartość. Nie inaczej będzie w przypadku aktualizacji 1.07, która poza standardowymi poprawkami, wprowadzi do świata Wiedźmina kilka ciekawych innowacji.

Jednym z najistotniejszych problemów w grze była ograniczona pojemność ekwipunku głównego bohatera. Noszenie przy sobie kilku kompletów zbroi, materiałów rzemieślniczych i reszty wyposażenia wymagało licznych kompromisów i często wiązało się z koniecznością wyrzucania części sprzętu lub też regularnego odwiedzania handlarzy. Problem ten zostanie jednak rozwiązany w nowym patchu poprzez wprowadzenie do gry skrzynek, w których będzie można przechowywać nasze wyposażenie. Skrytki zostaną rozmieszczone w różnych lokacjach i będą oznaczone na mapie, co pozwoli na ich szybkie zlokalizowanie. Z systemem ekwipunku wiąże się jeszcze jedna, dość istotna zmiana. Od premiery łatki 1.07 wszystkie materiały rzemieślnicze nie będą wpływać na obciążenie postaci.

Częstym zarzutem wobec gry są też problemy z kontrolą nad Geraltem, które ma rozwiązać wprowadzenie alternatywnego trybu responsywności. Nie wiadomo jednak, na czym będzie on polegał i jak sprawdzi się w praktyce. Wiemy natomiast, że to jedynie opcja, którą będziemy mogli włączać oraz wyłączać z poziomu menu.

Tradycyjnie już, najnowsza aktualizacja poprawi wydajność gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, zwłaszcza w szczególnie problematycznych miejscach, takich jak bagna na terenie Velen. Usprawniony ma zostać także system streamowania gry, dzięki czemu poszczególne elementy świata będą ładowały się zauważalnie szybciej.

Poza wymienionymi powyżej zmianami, w patchu 1.07 nie zabraknie również pomniejszych poprawek. Naprawione mają zostać zadania, które przez problemy techniczne były niemożliwe do ukończenia. Usunięte zostaną także błędy związane z wierzchowcem Geralta – Płotką. Koń ma lepiej sobie radzić w okolicy przepaści i wąskich przejść oraz nie unosić się w powietrzu.

Termin debiutu łatki 1.07 mamy poznać w przyszłym tygodniu. Poniżej znajdziecie pełny spis zmian z nadchodzącej aktualizacji, pochodzący z wpisu na oficjalnym forum gry.

Pełna lista zmian z aktualizacji 1.07

  1. Wprowadzono nowy, alternatywny tryb responsywności poruszania się Geralta. Aby z niego skorzystać, należy włączyć go w opcjach rozgrywki.
  2. Usunięto problem z unoszącym się w powietrzu koniem.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł zostać zablokowany w animacji celowania jeśli próbował rzucić bombę jadąc na koniu.
  4. Naprawiono rzadki problem z niekończącym się ekranem ładowania podczas zadania Panie Lasu.
  5. Wprowadzono różne poprawki dotyczące kolizji postaci oraz przedmiotów.
  6. Naprawiono błąd, który powodował, że po zakończeniu głównego wątku wciąż można było spotkać wojowników Dzikiego Gonu.
  7. Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli ciągle kupować zagraniczne monety od lichwiarza i sprzedawać je w Banku Vivaldiego.
  8. Usunięto możliwość zbierania złota z jednej skrzynki więcej niż raz.
  9. Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre umiejętności nie były usuwane po użyciu Eliksiru Oczyszczenia.
  10. Usprawniono mechanizm wybierania aktywnego przeciwnika na celowniku.
  11. Wprowadzono zmiany w niektórych lokacjach, aby powstrzymać nieplanowaną progresję zadań mogącą spowodować problemy z grą, a także uniemożliwić opuszczenie fragmentów terenu.
  12. Błąd sprawiający, że gracze nie mogli czasami używać znaków po pierwszej wizycie na Skellige został naprawiony.
  13. Usunięto czasem występujące problemy z niepoprawnie naliczanymi obrażeniami.
  14. Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre rodzaje broni nie traciły wytrzymałości.
  15. Naprawiono błąd powodujący, że czasem prędkość gry nie wracała do normy po wcześniejszym użyciu ręcznego celowania.
  16. Medytacja już nie będzie uniemożliwiona z powodu niektórych zadań.
  17. Naprawiono problem z błędnie regenerującą się wytrzymałością.
  18. Naprawiono błąd ze źle zliczanymi statystykami Geralta, w momencie gdy gracz stał w oparach bomby dwimerytowej.
  19. Wprowadzona bardzo dużo poprawek, ulepszeń oraz doprecyzowań dotyczących wskazówek na mapie oraz etapów zadań.
  20. Naprawiono błąd powodujący, że czasami grawitacja nie działała na konia gracza.
  21. Dodano skrzynkę dla gracza. Gracze mogą teraz przechowywać w niej przedmioty, a dostęp do skrzyni uzyskają w różnych miejscach świata gry zaznaczonych na mapie.
  22. Koń nie będzie już bez powodu zatrzymywał się niespodziewanie przed mostami oraz wąskimi przejściami.
  23. Naprawiono błąd niesłusznie sugerujący, że gracz jest przeciążony.
  24. Naprawiono rzadki błąd powodujący, że gracze nie mogli wybierać znaków.
  25. Naprawiono problem powodujący, że gracz nie mógł czasami wytwarzać glyfów.
  26. Naprawiono błąd powodujący, że niektórzy kupcy nie przyjmowali rupieci.
  27. Materiały potrzebne do wytwarzania przedmiotów oraz składniki alchemii nie mają już wagi.
  28. Naprawiono problem z brakiem kompatybilności między niektórymi częściami pancerza a fryzurami.
  29. Naprawiono problem, który powodował, że czasami znak Quen wybuchał na Geralcie podczas scen dialogowych.
  30. Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący, że gracz nie mógł zagrać w Gwinta z Madame Serenity w Passiflorze.
  31. Karta Zoltana (Gwint) powinna teraz zawsze być dostępna pod Drzewem Wisielców jeśli gracz nie wygrał jej wcześniej w Białym Sadzie.
  32. Naprawiono problem uniemożliwiający graczom rozmowę oraz grę w Gwinta z karczmarzem w przybytku Na Rozstajach.
  33. Poprawione rozmaite literówki oraz błędy we wszystkich wersjach językowych gry.
  34. Liczne usprawnienia w systemie streamowania gry. Gracze zauważą znaczne zmniejszenie ilości tekstur niższej rozdzielczości, NPCe pojawiają się teraz szybciej, rozmaite elementy świata gry będą teraz ładowane znacznie szybciej. Zmiany te powinny być najbardziej widoczne na komputerach oraz konsolach bez dysków SSD.
  35. Usprawniono wydajność na bagnach na terenie Ziemi Niczyjej.
  36. Naprawiono problem powodujący spadki w wydajności gry podczas gdy w pobliżu była mgła.
  37. Zoptymalizowano rozmaite efekty graficzne w zadaniu Bitwa w Kaer Morhen w celu uzyskania lepszej wydajności.
  38. Wprowadzono szereg usprawnień, które pozytywnie wpływają na wydajność gry w wielu miejscach.
  39. Usprawniono ogólną wydajność gry.
  40. Naprawiono problem powodujący, że magiczna kopuła Keiry czasem negatywnie wpływała na wydajność.
  41. Usunięto kursor myszy pojawiający się podczas niektórych przerywników filmowych.
  42. Dodano ostrzeżenie pojawiające się w momencie, gdy na dysku nie ma miejsca na wykonanie nowego pliku zapisu.
  43. Gra będzie teraz poprawnie zapamiętywać wybór ustawienia trybu wiedźmińskich zmysłów dla daltonistów.
  44. Naprawiono błąd, przez który Zoltan czasami pojawiał się w złym miejscu po zakończeniu zadania Represje w Novigradzie.
  45. Naprawiono problemy z dialogiem między Geraltem a Yennefer podczas zadania Ostatnie Życzenie.
  46. Naprawiono błąd powodujący sytuację, w której pojawiały się dwie takie same postaci w jednej scenie w zadaniu Spis Cudzołożnic.
  47. Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre etapy zadania Bitwa w Kaer Morhen były niedostępne dla gracza i niepoprawnie oznaczane jako niewykonane.
  48. Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lambert nie wsiadał do łódki w zadaniu Ostatnia Próba.
  49. Naprawiono błąd, za sprawą którego w niektórych przypadkach Madame Serenity pojawiała się w złym miejscu podczas zadania Spisek.
  50. Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie Fałszywe Papiery było oznaczane jako niewykonane w przypadku kiedy gracz nie wspomniał, że jeden z braci zginął.
  51. Naprawiono błąd, który czasami nie pozwalał graczom wziąć udziału w ostatnim wyścigu konnym na Skellige, Wyścigi Śmiałków: Ku chwale bogini!.
  52. Naprawiono błąd, który powodował obecność niepożądanych przedmiotów w Novigradzie po zakończeniu zadania Bitwa w Kaer Morhen.
  53. Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom na dalsze postępy w fabule w przypadku gdy zostali znokautowani przez strażników podczas podążania za Krwawym Baronem w zadaniu Sprawy Rodzinne.
  54. Naprawiono problem, który powodował, że gracze nie mogli użyć pochodni w zadaniu Dorwać Juniora.
  55. Usunięto występujący czasami niekończący się ekran ładowania w zadaniu Żelazna Dziewica.
  56. Naprawiono błąd, który powstrzymywał graczy przed zakończeniem kontraktu Zlecenie: Barciowe Widziadło. Gracze, którzy mają problem z tym zadaniem będą musieli wrócić do zamarzniętego ula i jeszcze raz zbadać znajdujące się nieopodal ślady stóp.
  57. Usunięto błąd, który powodował, że gracz mógł zostać zamknięty w pokoju w zadaniu Przez Czas i przestrzeń.
  58. Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał graczom progresję głównego wątku po zakończeniu zadania Dorwać Juniora, zwłaszcza po wizycie w obozie Vernona Roche'a.
  59. Naprawiono problem z kupowaniem wina, który czasami nie pozwalał graczom zakończyć zadania Serce nie sługa.
  60. Naprawiono błąd, który powstrzymywał progresję zadania W wilczej skórze po tym jak gracz przeczytał pamiętnik Morkvarga.
  61. Usunięto rzadko występujący błąd powodujący, że gracze nie mogli przeszukać ciała żołnierza Dzikiego Gonu podczas zadania Echa przeszłości.
  62. Keira teraz będzie bez problemów korzystać z portalu kiedy poprosimy ją aby udała się do Kaer Morhen podczas zadania Dla dobra nauki.
  63. Naprawiono problem powodujący, że znajdującym się niedaleko Novigradu partyzantem Scoia'tael nie zawsze można było zagrać w Gwinta.
  64. Naprawiono błąd powodujący sytuację, w której gracze mogli zostać zamknięci w piwnicy podczas zadania Królewski gambit.
  65. Naprawiono błąd, który czasem powodował, że gracz nie mógł znaleźć Triss podczas zadania Ostatnie przygotowania.
  66. Naprawiono problem z okazyjnym brakiem karczmarza w tawernie Zimorodek po zakończeniu zadania Teraz albo nigdy.
  67. Naprawiono problem z Yennefer, która nie zawsze pojawiała się w Oxenfurcie podczas zadania Wielka Ucieczka.
  68. Naprawiono problem powodujący, że Kapitan Wolverstone nie pojawiał się w karczmie Złocisty Jesiotr.
  69. Naprawiono rzadki błąd powodujący, że ochroniarze nie byli wrogo nastawieni w zadaniu Racja stanu.
  70. Naprawiono problem powodujący, że gryf w kontrakcie Zlecenie: Bestia z Oxenfurckiej Puszczy nie zawsze się pojawiał.
  71. Wywerna będzie teraz zawsze pojawiać się w konktrakcie Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu.
  72. Naprawiono problem ze zrekrutowaniem Sukrusa ze Skellige na ochroniarza podczas zadania Miecze i pierogi.
  73. Naprawiono rzadki problem, który powodował, że wizje w zadaniu Echa Przeszłości nie zawsze był wyświetlane.
  74. Zlecenia: Licho przy studni już nie będzie liczyć się do osiągniecia Geralt Zawodowiec.
  75. Naprawiono rzadko występujący problem powodujący, że gra nie mógł rozmawiać z Lambertem w Kaer Morhen podczas zadania Ostatnia Próba.
  76. Naprawiono rzadki problem powodujący, że gracze nie mogli zakończyć zadania Tajemniczy handlarz.
  77. Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie zawsze mogli przywołać konia po zakończeniu zadania Lekcja szermierki.
  78. Wejście do mauzoleum podczas zadania Poszukiwani: Rynsztunek szkoły żmii nie będzie już zamknięte bez powodu.
  79. Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie mogli używać znaków ani mieczy po zakończeniu walki na pięści w Szałwii i Rozmarynie podczas zadania Spis cudzołożnic.
  80. Naprawiono problem, który uniemożliwiał graczom zbadanie źródła sygnału podczas zadania Zakłócenia.
  81. Naprawiono problem z zadaniem Brudna forsa.
  82. Naprawiono rzadki błąd związany z ekranem ładowania podczas kontraktu Zlecenie: Upiór z Eldbergu.
  83. Naprawiono problem związany z ekranem ładowania w rezydencji Aeramasa podczas zadania Nabiał i ciemne siły.
  84. Naprawiono problem, który powodował, że NPCe oferujący kontrakty, Zlecenie: Śmiertelne rozkosze oraz Zlecenie: Leśnica znikali.
  85. Szereg usprawnień mających na celu poprawę stabilności działania gry.
  86. Eliksir Oczyszczenia nie będzie już podpinał się w miejsca szybkiego wyboru w momencie, gdy graczowi skończy się jedzenie.
  87. Dodano oddzielny panel na książki w ekwipunku.
  88. Wprowadzono dodatkowe podpowiedzi na ekranach ładowania.
  89. Przepisy (alchemia oraz wytwarzanie przedmiotów) mogą być teraz przypinane, co będzie skutkowało odpowiednim zaznaczeniem potrzebnych do ich wykonania składników w panelu sklepu.
  90. Wprowadzono funkcjonalność, która zaznacza obecnie wyekwipowane przedmioty w panelu napraw.
  91. Dodano rozróżnienie między książkami przeczytanymi i nieprzeczytanymi.
  92. Lista dostępnych pakietów DLC jest teraz wyświetlana w osobnym menu celem większej przejrzystości.
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon