Wiedźmin 2 może przynieść prawie 200 milionów złotych przychodu
Cena PC 99-119, Cena konsolowa 179-199. Średnia cena za gre wyniesie więc 139-159. Za tą cenę muszą sprzedać przynajmniej ze dwa miliony.
BTW. Jak dla mnie to kolejny stopień ewolucji reklamy. Nie potrzebuję być analitykiem finansowym by samemu rozkminić tego typu wyliczenia.
Osobiście uważam iż jeśli gra na PC sprzeda się w granicach 2-2.5 miliona to można mówić już o dużym sukcesie, którego następstwem będzie kontynuacja dojenia marki i poszerzenie uniwersum na konsole.
Niech się mu wiedzie jak najlepiej. Na konsole wejście jest ryzykowne, może przynieść zyski, ale też może zaszkodzić marce jak spartaczą robotę.
Oby. I im tego życzę. A nawet większego zysku.
Sam w dniu premiery kupuję tą grę, a mój brat zamówił kolekcjonerkę.
Na konsole pewnie wyjdzie. Nawet bym chciał żeby wyszedł bo to może oznaczać większe zyski dla CDP Red. Większe zyski dla CDP Red -> lepsze gry (pod warunkiem, że będą nadal niezależni) -> zmiecenie cały czas stojącego w miejscu i robiącego wciąż-takie-same-RPG Bioware z już im nienależnego piedestału.
Niemniej jednak na X360 Wiedźmina II nie kupię. Imo to by była herezja, bezczeszczenie i świętokradztwo. Są gry, w które imo gra się lepiej na konsoli, ale są też gry, w które lepiej się gra na PC. I takimi grami, w które lepiej się gra na PC są m.in. szeroko rozumiane RPGi. Mam już tego X360 prawie dwa lata i oczywiście od czasu do czasu w coś tam na nim zagram, ale jednak imo nie ma to jak granie na PC i granie na konsoli się nie umywa do grania na PC.
No ale jak kto woli bo każdy ma inne preferencje. Ja tam w każdym razie generalnie wolę grać na PC i nawet nie rozważam zakupu Wiedźmina II na konsolę.
Irek22 -> Na pewno herezją granie na konsoli nie będzie, zwłaszcza kiedy, inspiracjami dla Wiedźmina 2 są tytuły konsolowe, mam nadzieję, że dołączy do tych gier już nie długo.
Irek22
Herezeją to są sa twoje wywody,których już nie moge czytać ,są tak przesiąknięte fanboystwem.Zresztą gra to gra i nie ma różnicy gdzie się wnią gra nawet jakby to był właśnie RPG.
Jak ktoś będzie chciał będzie grał w RPG używając do tego nawet mikrofalówki, nie ma to jak się wpieprzać komuś w to jak gra i na czym gra. Wydał swoje pieniądze i gra jak chce. Sam bym chętnie pograł w niektóre pecetowe tytuły na konsoli gdybym takową posiadał.
ROTFL jakie 3 mln złotych ?
gra pokryła swój koszt produkcji i się jeszcze troche zwróciła tak więc pierwszy wiedźmin zarobił koło 22 mln zł.
Co do wyliczeń o setkach milionów to tylko śmiać mi sie chce.
BRE wylicza na podstawie wersji konsolowych których jeszcze nawet nie ma na horyzoncie.
To tak samo jak liczyć mln zł na podstawie nowego samochodu którego jeszcze nie ma.
Najpierw DCproject powinien skupić się na rynku pc a potem wypuscić wersje na konsole.
Co do wersji na konsole wątpie żeby bardzo dobrze sie sprzedała ponieważ za dużo czasu minie od premiery wersji pc i cała kampania marketingowa ucichnie.
@ Shrike
lol aleś ty udany.
Inspiracją dla Wiedźmina były stare rpegi takie jak Baldurs gate czy torment nic z konsol. Przedewszystkim nastawienie na dialogi.
Co do samej wersji na konsole to nie kapuje czemu ludzie myślą że jak gra na konsole to musi się jakoś drastycznie zmienić. Niewidze niczego w wiedźminie 2 czy jedynce co nie wypaliło by na konsoli. Mi się wydaje raczej że wiedźmin 1 i dwa lepiej by się grało gdyby domyślnie były zrobione dla pada.
Perkel: To pisz do BRE, z pewnoscia zatrudnia cie na miejsce tego glupiego analityka!
Pic na wodę.
Co to za wyliczenia, widać szukają frajerów, jakie 3mln zł zarobku, przy 1.7 sprzedanych egzemplarzy nie trzeba być finansistą aby obliczyć, że na jednej sztuce musieli by zarobić TYLKO ~ 57 groszy LOL ktoś wierzy w takie ściemy, na prawdę ktoś sądzi, że zarobki od sztuki 57 groszy...
LooZ^ - wykonaj sobie zwykłe dzielenie/mnożenie i zasadę zdrowego rozsądku
A ile kosztowała produkcja pierwszego wiedźmina? Wyszli na plus na trzy bańki, reszta to zwrot kosztów produkcji.
Shirke - czytaj uważnie. U-WA-ŻNIE. I najlepiej całość. CA-ŁOŚĆ. Napisałem, że według mnie to by była herezja i bezczeszczenie. Dla ciebie nie. Ok. I tyle w temacie.
Perkel - ja bym raczej na miejscu CDP Red się obawiał tego, że w Hameryce większość graczy to konsolowcy. A jak wiadomo Hamerykanie to przygłupy, którzy muszą mieć wszystko wypisane czarno na białym i podane na tacy. Wiedźmin, w przeciwieństwie do niestety coraz prostszych żeby nie rzec prostackich produkcji Bioware, do takich gier nie należy.
To samo z Brytolami.
Niemcy w dużej części grają jeszcze na PC, to samo Polacy, Rosjanie i ogólnie Słowianie gdzie przecież Wiedźmin (ten książkowy i z pierwszej gry) jest o wiele bardziej znany więc na tych rynkach Wiedźmin II się na pewno dobrze sprzeda, ale przede wszystkim w wersji PC.
Proporcjonalnie do posiadaczy konsol w Polsce, w Czechach, w Rosji, na Ukrainie i w Niemczech i ogólnie w Europie Środkowo-Wschodniej na konsole ta gra by się na pewno nieźle sprzedała. Problem tylko w tym, że tu nadal większość graczy stanowią PeCetowcy.
Natomiast USA i Wyspy to w zdecydowanej większości konsolowcy, którzy mają inne (zwłaszcza Hamerykańce) wymagania i oczekiwania niż Europejczycy zwłaszcza z naszego regionu.
O Japońcach nawet nie wspominam bo u nich taka gra jak Wiedźmin po prostu nie ma prawa się przyjąć i dobrze sprzedać.
Pierwsza część Wiedźmina zarobiła na czysto 3 mln zł, tzn że zwróciły im się koszty produkcji i te 3 mln co zostały to był ten czysty zysk. A taki mały bo umowa z Atari była bardzo niekorzystna, zazwyczaj tak bywa gdy jakieś studio po raz pierwszy wydaje grę, to wtedy wydawca za każde sprzedane pudełko twórcom oddaje jakieś 25-30 %.
Teraz to już Wiedźmin to konkretna marka a i umowa z Namco Bandai jest o wiele bardziej lukratywniejsza niż za czasów Atari.
P.S - moim zdaniem to taki przychód 200 mln zł to Wiedźmina 2 jest w stanie uzyska tylko z wersji na PC.
Na bank 2.5 mln kopii się rozrejdzie na całym świecie,i to bez dwóch zdań.
@ LooZ^
koleś masz umysł ? To policz ile zarobisz na czymś czego jeszcze nie ma i nie wiadomo czy w ogóle będzie ? Dodaj sobie jeszcze zmienną czy gra odniesie sukces medialny.
Sama spekulacja o setkach milionów do zarobienia przez wiedźmina w dzisiejszych czasach gdzie dobre nawet gry jak Mirrors edge który był wydany na 3 platformy sprzedał się ledwie w milionie egzemplarzy jest huraoptymizmem.
Kibicuje CD Project Red ale popadanie w huraoptymizm i hypowanie gry może tylko negatywnie się odbić na grze.
@ Xator
Owszem ale z reszty którą zarobili zwróciło im się za produkcje gry + mały bonus.
Zresztą 20 mln zł to w skali globalnej niewiele. ledwie 6.6 mln dolarów. co przy stanie 1,7 mln kopii wystarczy 4 dolary zarobku z całej ceny by się koszt zwrócił. reszta wtedy może iść do wydawców reklame itd.
@ Mortalking
200 mln ogólnie zarobionej kasy przez wszystkie firmy biorące udział.
Dla CD project Red nie będzie 200 mln przychodu jak artykuł próbuje pokazać.
[16]: Podwazasz sens istnienia branzy analitycznej w jakiejkolwiek dziedzinie. Marnujesz sie na forum o grach.
Perkel
W ostatnim wywiadzie dla Edge Tomek Gop wymienił tytuły które miały duży wpływ na Wiedźmina 2
http://www.next-gen.biz/features/the-witcher-2-assassins-of-kings-interview
Były to Demon`s Souls, Heavy Rain, Arkham Asylum, więc są to jednak tytuły konsolowe.
@ Looz^
jeśli dla ciebie statystyka i matematyka na poziomie gimnazjum to problem. no cóż.. pogratulować..
Zresztą nie tylko to kuleje. Masz problem też z czytaniem ze zrozumieniem.
JA stwierdzam tylko że liczenie na podstawie samych niewiadomych jest tak samo logiczne jak to że w 2012 będzie koniec świata i to że Polska będzie dzięki łupkom w pierwszej trójce gospodarek świata.
Jeśli wersja PC odniesie sukces a to wciąż jeszcze wielka niewiadoma, jeśli powstaną wersje na konsole(kolejna niewiadoma) i jeśli one odniosą sukces (a to też niewiadoma) to wtedy te liczby może będą się zgadzać. Czujesz jak nieracjonalne jest stawianie analizy o powyższe ?
@ Shrike
Sory nie zrozumiałem cie. Mówiłeś o Wiedźminie dwa a nie jeden. Jedynka byłą zainspirowana tak jak napisałem. Z dwójką zgadzam się.
Życzę Im, żeby było jeszcze lepiej niż w tych prognozach. Sama już dawno zamówiłam edycję kolekcjonerską i nie mogę się doczekać.
Perkel - dlatego użyłem słowa przychód.
A licząc że Wiedźmin 2 sprzeda sie w nakładzie 2 mln na PC co jest praktycznie realne i licząc 120 zł za pudełko to już przychód wyniesie 240 mln zł, a BRE szacuje 200 mln razem z wersjami na konsole.
P.S coś mi się porąbało z pogrubianiem ;/
Looz ---> naprawdę nie zdajesz sobie sprawy z prostego faktu, że poprawna analiza finansowa opiera sie na tabliczce mnożenia? Aleś ty ograniczony!! Do szkoły marsz!
Przewidywanie przychodu mającego wejść do produkcji auta czy filmu do kin to też przeciez niemożliwa niemożliwość - i co więcej nikt tego na świecie skutecznie nie robi.
@ Mortalking
Jeśli liczysz 120 zł za pudełko to wiedz że połowa z tej ceny jak nie wiecej idzie do sprzedawcy jako marża a kolejna część do wydawcy i developera.
W polsce czechach i innych krajach środkowej europy mozna by było przyjąć że resztą trafi do firmy matki jako że wydawcą jest CD Project ale reszta europy i azji to Bandai a stany to chyba Atari. Co oznacza że koło tylko 25%-30% z ceny końcowej idzie do dewelopera.
w artykule "Ogromne oczekiwania graczy powinny przełożyć się na spory zysk wydawcy – takiego zdania są analitycy Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A. (DI BRE)."
Tak więc sądzą oni że CD project będzie miał 200 mln przychodu rozkładającej się na ok 50% z rynków europy wschodzniej i ok 25%-30% z reszty świata.
200 mln przychodu według BRE jest z uwzględnnieniem konsol i się z tym nie kryją i się z tym zgadzam bo inaczej 200 mln przychodu jest niedoosiągniecia przez wersje PC.
Ale jak już wspomniałem liczenie tych setek milionów opiera się na zbyt dużej ilości niewiadomych a dokładniej na tym czy gra odniesie sukces na Pc czy gra będzie miała konwersje na konsole i czy wkońcu te wersje na konsole odniosą sukces.
BTW kto może i lubi wiedźmina powinien kupować z serwisu GOG.com bo tam wydana kasa idzie w całości do kieszeni wydawców.
Tak więc teoretycznie 120zł wydane na GOGu za jedna kopie to jak 4-5 kopii normalnych ze sklepu.
W innych wydawcach gier jak Steam będzie to ok 70%.
Sam mam 3 wersje jedynki dwie pudełkowe i jedną steamową.
Perkel - bezpośrednio do kieszeni wydawców? to GOG się nie utrzymuje i nie zarabia?
Wszyscy myślą o zysku mnożąc ilość sprzedanych egzemplarzy przez ich cenę, ale gra nie pisze się sama i trwa to dość długo. Ludzie piszący nie pracują za darmo, do tego dochodzą przedsięwzięcia marketingowe, a to wszystko kosztuje. Zysk to to co zostaje na sitku po odliczeniu wszystkich poniesionych kosztów.
@ yasiu
Matką firmą dla CD Project Red i GOG com jest CD PRoject.
Tak więc kupując w Steamie 30% kwoty dostanie Steam a reszta pójdzie do CD project a ta zapłaci Wynagrodzenia itd.
Kupując w Gogu CD Project otrzyma 100% kwoty z której zapłłaci swoim developerom i pracownikom GOG.
Jest różnica prawda ? :>
Perkel:
Z tego co pamiętam Steam pobiera 10% za sprzedaż. Tak czy inaczej lepiej nabyć grę na GoG-u, sam kupuję ostatnio wyłącznie edycje cyfrowe, właśnie z powodu przekazywania pieniędzy bezpośrednio twórcą.
perkel - to nie jest raczej tak bezpośrednie, właścicielem GOG CDP Investment w której skład wchodzi GOG, to nie znaczy, że pieniądze z GOG idą w 100% do CDP Red :)
Niemniej, życzę całości powodzenia, jak zwykle :)
No, żeby nie było jak z Wiedźmin 1 - ledwo zarobił na siebie. Ale pewnie też zacznie się płakanie, że to slasher a nie rpg, zaniżanie ocen itp. itd.
Wspomniany tu przez kogoś Demon's Souls - jakby Wiedźmin miał coś z tej gry to chyba wszyscy by się zapłakali. Właśnie pogrywam w tę gierkę - jest świetna, ale i trudna. A takiej walki to na PC w żadnej grze nie widziałem i pewnie nie zobaczę, a szkoda, bo do wieśka by pasowała.
LooZ^
Dzięki za przytłaczające argumenty, nie ma co czas cofnąc się do szkoły, reszta już cie oceniła (wyśmiała) wiec ja nie muszę.
Życzę takich przychodów z całego serca CD Projekt RED bo im się należy:)
Nie wiem o co wy się spieracie. Te wyliczenia nie mówią o zysku, ale o przychodzie! W dodatku jest to raczej ograniczenie górne, a nie planowany przychód.
Praca analityka nie polega na tym, aby zanalizował rzeczywistą sytuację, ale dobrał dane tak, aby uwiarygodniły postawioną tezę.
wiadomość o "200 milionach" to dobry i tani sposób na podniesienie ceny akcji, jak również dobry sposób na przypomnienie ludziom o Wiedźminie 2.
Bardziej realnymi prognozami raczej nie będą się chwalić w gazetach, bo niby po co? Wiadomo właściwie tylko tyle, że Wiedźmin 2 zarobi na siebie, pytanie tylko ile wyciągnie ponadto.
Wersje konsolowe są właściwie kwestią czasu. Wersja PC jest już dostosowana do pada, a sam silnik na pewno był pisany z myślą o przepisaniu go na konsole. Dlatego uważam, że w grudniu czeka nas premiera W2 na X360 i PS3.
jedno jest pewne W2 raczej nie przyniesie straty, a spory zysk, jaki okaże się za pewien czas
Cóż, moim zdaniem kasa się im należy. Ale w newsie jest chyba błąd w statystykach sprzedaży pierwszego wiedźmina. 3 mln złoty z 1.7 mln sprzedanych kopii? WTF?
Ksionim - no przecież te 3 mln zł to jest czysty zysk, to co CDP Red ma dla siebie po odliczeniu wszelkich kosztów jakie ponieśli przy tworzeniu. Inaczej mówiąc Wiedźmin I się zwrócił a twórcom na ręce zostało jeszcze 3 mln zł.
@ kaszanka9
źle podzieliłeś nie 1,7 przez 3 tylko 3 przez 1,7 <lol2>
Lolz i kaszanka do podstawówki !
@ Irek22
nie twórcom tylko CD Project. Twórcy zarabiają pewnie za określone stawki + bonusy.
Pozatym 3 mln to mało jak na zwrot. Widzisz żeby zrobić gre musieli skądś najpierw wziąźć 20 baniek teraz mają do dyspozycji 3 banki i teraz też muszą sie zapożyczyć albo wyprosić firme matke o kase.
Fajnie to by było gdyby po wydaniu gry mieli kase bezpośrednio na nastepna gre bez zaporzyczania sie.
150zł za standardową wersję gry to 200 milionów zysku to trochę mało... Chociaż krążą plotki że pomimo ciągle rosnących cen polacy kupują gry w dniu premiery, wieżę w to tak samo mocno jak to że są banknoty 200zł.
spoiler start
Uwaga dzieci, pamiętajcie o ironii!
spoiler stop
@ CZiczaki
przychodu nie zysku, zasadnicza róznica. A i tak te 200 mln to bajki bez wersji konsolowej nie do zrealizowania.
Może i nie znam się na analityce ale samemu każdy może obliczyć że 1.7 mln sprzedanych egzemplarzy pierwszej części wieśka razy około 70 zł za egzemplarz odjąć od tego 19 mln zainwestowanych w tę grę , marketing inne pierdoły to powinno dać około 50mln zysku z tej gry.