Według graczy matematyka nie jest mocną stroną twórców Helldivers 2. Liczby z patch notesów nie zgadzają się ze stanem gry

Helldivers 2 otrzymało niedawno niedawno jedną z największych aktualizacji w historii. Jedna ze zmian dotyczyła patroli, przez którą są one teraz zmorą graczy.

cooldown.pl

Szymon Orzeszek

Według graczy matematyka nie jest mocną stroną twórców Helldivers 2. Liczby z patch notesów nie zgadzają się ze stanem gry, źródło grafiki: Midjourney.
Według graczy matematyka nie jest mocną stroną twórców Helldivers 2. Liczby z patch notesów nie zgadzają się ze stanem gry Źródło: Midjourney.

Wczoraj wieczorem na serwery weszła jedna z największych aktualizacji w Helldivers 2. Zmiany dotyczą sporej ilości arsenału, strategii i elementów rozgrywki. Jednym z nich są patrole, czyli grupy wrogów, które mają powstrzymać gracza. Zmiany dotyczą ich ilości w misjach, w których drużyna ma mniej niż 4 członków. W dużym skrócie ktoś, kto wykonuje misję solo będzie walczył z 1/4 tego, z czym muszą się mierzyć pełne składy. Przynajmniej tak mówią patch notesy, bo według graczy rzeczywistość wygląda inaczej.

„Nie utrudniamy gry specjalnie”

Działanie patroli pozostało niezmienione pod nóż poszły jedynie liczby. I tu właśnie jest problem, ponieważ nikt nie wie jak wyglądały one przed zmianami, a co za tym idzie nikt nie wie, jaki jest stan po ich wprowadzeniu. Teoretycznie gracz walczący solo zmierzy z 1/4 patroli, które zaatakowałyby pełny skład. Nieznana jest liczba rzucana na pełne drużyny, więc nie wiadomo ile wynosi ta 1/4.

To nie jest jednak główny zarzut graczy. Według nich to, z czym muszą się mierzyć w trakcie misji nie zgadza się z tym, co podał Arrowhead na Reddicie. Przeciwników jest zwyczajnie za dużo.

Graczom nie podoba się to, że wprowadzona zmiana jeszcze bardziej utrudnia granie w mniej niż 4 osoby. Niby tak to powinno działać, misje powinny być najłatwiejsze z pełną drużyną, ale teraz granie solo lub we dwójkę jest zbyt trudne, bo nawet matematyka jest przeciwko temu.

Czy ktokolwiek wie jak wyglądają prawdziwe liczby? Bo właśnie zrobiłem solo misję na poziomie trudności 5 przeciwko Terminidom i, o słodka demokracjo, to było straszne. 902 trupy, wystrzelałem całą amunicję kilka razy. A ich ciągle przybywało! (…)

- Sabreur

Po moich misjach dzisiaj stwierdzam, że patroli robali jest dwa razy więcej niezależnie od liczby graczy. Nieprzerwane ataki.

7 z 8 misji zakończyły się porażką

- MyJetpack

Ok, dobrze wiedzieć, ale gdzieś im nie wyszła matematyka. Zrobiłem misję na poziome drugim solo i patrole atakowały mnie nieustannie. To na pewno nie jest zwiększenie spawnowania o ~60% tylko o 300%.

- PolloMagnifico

Liczb podanych w powyższym poście nie ma w spisie zmian ani na Steam ani na Discordzie. Ciężko stwierdzić czy to ktoś z deweloperów pomieszał w kodzie czy to gracze przesadzają, a w misjach solo faktycznie było za mało przeciwników. Trzeba poczekać na reakcje ze strony studia i liczyć na to, że następne aktualizacje będą klarowniejsze.

Helldivers 2

Helldivers 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 8 lutego 2024

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.6

Gracze

7.6

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Szymon Orzeszek

Autor: Szymon Orzeszek

Doświadczony autor naukowych tekstów i absolwent Socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Znawca światów gier z serii Dragon Age, Dark Souls oraz The Elder Scrolls, który raz w roku przechodzi Mass Effecta i Dragon Age’a, a także regularnie para się modowaniem Skyrima. Ponadto jest aktywnym graczem League of Legends, Warframe’a i gry Dota 2. W przerwach od wyżej wymienionych produkcji sprawdza wszelakie RPG-i oraz ćwiczy zmysł strategiczny w cyklu Total War bądź Endless Space i Endless Legend. Oprócz gier wideo, swój czas poświęca nauce języka walijskiego, amatorskiemu łucznictwu i szermierce oraz zabawie origami.

Fascynujący soulslike, który nie stroni od brutalności, i wielki hit Steama wśród małych gwiazd ID@Xbox Digital Showcase

Następny
Fascynujący soulslike, który nie stroni od brutalności, i wielki hit Steama wśród małych gwiazd ID@Xbox Digital Showcase

Serwery Steama obciążają głównie trzy kraje. Polska jest wysoko, a na pierwszym miejscu wcale nie znalazło się USA

Poprzedni
Serwery Steama obciążają głównie trzy kraje. Polska jest wysoko, a na pierwszym miejscu wcale nie znalazło się USA

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl