Nowa gra MMORPG na Steam została dosłownie rozerwana na strzępy, twórcy nie byli na to gotowi

Wayfinder – MMORPG, które ukazało się kilka dni temu we Wczesny Dostępie na Steam – zbiera masę krytycznych recenzji. Jedną z przyczyn jest fatalny stan serwerów, który praktycznie uniemożliwia grę.

Michał Ciężadlik

Nowa gra MMORPG na Steam została dosłownie rozerwana na strzępy, twórcy nie byli na to gotowi, źródło grafiki: Airship Syndicate.
Nowa gra MMORPG na Steam została dosłownie rozerwana na strzępy, twórcy nie byli na to gotowi Źródło: Airship Syndicate.

Minęło zaledwie kilka dni od debiutu gry Wayfinder we Wczesnym Dostępie na Steam, a już wiadomo, że jest multum rzeczy do poprawy. Świadczą o tym oceny MMORPG, które są w przytłaczającej mierze negatywne.

Wygląda na to, że producenci ze studia Airship Syndicate będą mieli pracowite najbliższe tygodnie.

Bardzo dziurawe serwery

Obecnie na karcie Steam Wayfinder zaledwie 30% z ponad 9300 recenzji graczy to opinie pozytywne, co przykleja grze łatkę „w większości negatywnego” odbioru.

Ale na czym w zasadzie polega problem? Okazuje się, że nie leży on w jakości samej gry, ale w katastrofalnym stanie serwerów, które ewidentnie nie były przygotowane na dużą liczbę graczy jednocześnie.

Mnóstwo osób zgłasza, że żeby w ogóle zagrać w Wayfindera trzeba „stać” w kilkugodzinnych kolejkach, a nawet udane zalogowanie się nie gwarantuje spokojnej rozgrywki, bo wciąż możliwe jest, że zostanie się wyrzuconym z serwera.

Poniżej przytaczamy kilka opinii ze Steama:

To jest jakaś masakra, gorszego startu gry nie pamiętam od bardzo dawna. Kolejka na serwer? Jestem w stanie zrozumieć to z różnych powodów, ale to jest totalna katastrofa zaplecza technicznego i amatorszczyzna. Chcesz sie zalogować, jesteś w kilkutysięcznej kolejce, po czym wywala cię z kolejki i deweloperzy podpowiadają: „wyłącz gre na 10-15 minut”. Jestes w kolejce od ponad 2h, JEST!!!! W końcu udało ci się dotrwać, a tu znowu błąd w trakcie logowania do kolejki – może w następny dzień będzie lepiej? Nic bardziej mylnego, wchodzisz do gry i wywala cię przy pierwszym ekranie ładowania. Z 22h, jakie mam na koncie, nawet nie wiem, czy łącznie zagrałem 3h, z czego najdłuższa sesja trwała około 40 minut, bo nie zmieniałem lokacji. Nie bądź idiotą jak ja i nie wydawaj pieniędzy na to #@@$%%!

– napisał użytkownik Kanibalek.

Aktualnie tytuł nie nadaje się do grania.

Serwery potrafią uciągnąć tylko 3000 graczy jednocześnie.

Dane Steama pokazują 20 000 osób w grze, ale w kolejce jest się wtedy w okolicach 17 000 miejsca.

Gra na start posiada głupie bugi.

Po wybraniu postaci do tutoriala, przejściu go i chęci wyboru nowej postaci (są 3 dostępne) zostajemy wyrzuceni do menu i ponownie dołączamy do kolejki na kolejną godzinę czy dwie czekania, aby przetestować inną postać.

Będzie jak z New World, gdzie gra ogarnęła się rok po wydaniu.

Jest potencjał

Być może, jeśli uda się rozwiązać sprawy techniczne, gracze wybaczą ten fatalny start, ponieważ jak zaznaczają niektórzy – gra ma potencjał. Jeśli uda nam się już zalogować, czeka na nas przyjemny system walki, rozbudowane możliwości rozwoju postaci, system budowania własnych broni, etc.

Jak możemy przeczytać w recenzji użytkownika D4nnyS_o7

Gra pomimo problemów technicznych (wyrzucające serwery, wejście dopiero po 3 dniach stania w kolejce), posiada przyjemny system walki, oparty na levelowaniu zarówno postaci, jak i broni. Instancje, w których można wprowadzać modyfikatory, rozwiązywanie zagadek logicznych, czy odkrywanie brutalną siłą pomieszczeń wcześniej niedostępnych, za którymi kryje się jakaś forma nagrody (nie zawsze skrzynia ze skarbem), a na końcu fale potworów lub sam wymagający Boss (oczywiście w zależności od ustawionego poziomu trudności). […]

Niewykluczone, że pod warstwą katastrofalnej infrastruktury sieciowej, kryje się jednak całkiem przyjemne MMORPG. Cóż, to dopiero wczesny dostęp. Devowie, do roboty!

Wayfinder

Wayfinder

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 października 2024

Informacje o Grze
7.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Kontynuacja Blue Beetle’a powstanie? Reżyser ujawnił warunek, jaki musi zostać spełniony

Następny
Kontynuacja Blue Beetle’a powstanie? Reżyser ujawnił warunek, jaki musi zostać spełniony

Counter-Strike 2 zrobił właśnie istotny krok w kierunku premiery

Poprzedni
Counter-Strike 2 zrobił właśnie istotny krok w kierunku premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl