Wasteland 2 – 18-minutowy zapis rozgrywki
Twórcy postapokaliptycznego cRPG Wasteland 2 opublikowali nowy klip wideo, prezentujący 18-minutowy zapis rozgrywki. W akcji zobaczymy nie tylko walkę, ale także system umiejętności oraz sposób w jaki dokonywane przez nas decyzje przekładają się na przebieg misji i fabuły.
Michał Kułakowski
Studio InXile Entertainment w tamtym miesiącu ogłosiło, że z wielu przyczyn premiera Wasteland 2 zostanie przesunięta na 2014 rok. Nie oznacza to jednak, że do tego czasu nie będziemy otrzymywać żadnych większych materiałów związanych z tym postapokaliptycznym RPG. W najnowszym opublikowanym przez deweloperów filmie możemy zobaczyć prawie 18-minutowy zapis z rozgrywki z wczesnej wersji tytułu, opatrzony stosownym komentarzem twórców.
Gameplay przedstawia jeden z przygotowywanych poziomów gry i pozwala nam zapoznać się z wieloma opcjami i systemami przygotowanymi na jej potrzeby. Przekonamy się, że zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami możemy rozwiązywać problemy na wiele różnych sposobów, nie będąc równocześnie ograniczonym czarno-białym systemem moralnym, który jest plagą w produkcjach z gatunku. Klip udowadnia również, jak dużą rolę w trakcie zabawy odgrywają umiejętności poszczególnych członków drużyny. Przydają się one często w dość niespodziewanych miejscach, tak jak w przypadku zdolności nawiązywania kontaktu ze zwierzętami, wykorzystanej przy przekraczaniu pola minowego. Producenci Wasteland 2 zapewniają, że wkrótce opublikują kolejne materiały wideo, pokazujące inne atrakcje czekające na graczy.
Wasteland 2 ukaże się w przyszłym roku na komputerach PC. Gra trafi wyłącznie na komputery PC i będzie dostępna zarówno w dystrybucji cyfrowej jak i w wersji pudełkowej. Tytuł ma zapewnić przynajmniej 20 godzin zabawy.
- Wasteland 2 - co nowego o postapokaliptycznym RPG od twórcy Fallouta
- Wasteland 2, czyli wielki powrót protoplasty Fallouta
- Oficjalna strona internetowa gry Wasteland 2
Więcej:GOG ma specjalny prezent dla kupujących Bloodlines 2. Oferta kończy się za tydzień

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany768165 Legend
Ja jestem spokojny. Za to jest dobry materiał by czytać wypociny innych ludzi (momentami, chyba) oderwanych od rzeczywistości.
Bardziej rozbudowane życzenia i uwagi to się na forum w dziale „Uwagi i zażalenia" wrzuca.
Bardziej przeraża myśl, że ludzie wychowani na współczesnych grach mogą dorzucić swoją cegiełkę Doritosów i spaskudzić nowe wydanie legendy za pomocą rąk ludzi, którzy tworzyli legendarne produkcje które zachwycały różne pokolenia graczy, dzisiaj już raczej niegrywalne.
zanonimizowany493247 Generał
Od strony technicznej wygląda po prostu fatalnie...
reksio Senator

SpecShadow-> Nie, wychowałem się na Falloutach i MUD'ach, jeśli do tego bijesz.
Kupię, jeśli recepcja profesjonalistów będzie pozytywna.
zanonimizowany861943 Generał
Akurat gdyby wersja ostateczna miała taką grafikę specjalnie by mi to nie przeszkadzało - ciągle co jakiś czas pogrywam w starsze tytułu (włącznie z Falloutami) i jeśli esencja gry będzie dobra to grafika tak właściwie musi tylko nie przeszkadzać.
Ogólnie podoba mi się co widzę, ale mogli by powiedzieć co nieco o tym jak będzie wyglądała eksploracja świata, czy gra będzie liniowa jak Shadowrun czy bardziej otwarta jak Fallouty.
zanonimizowany930719 Senator
Fargo wyraźnie mówi, że przynajmniej część questów można wykonać na parę sposobów. Przykładem jest zadanie z chorą kobietą lub polem minowym. Więc w skali "mikro" W2 liniowa nie będzie na pewno. Czy tak będzie w skali "makro" tego nie wiem. Wiem jedynie, że poczynania gracza będą oceniane przez świat gry, nie przez system karmy. Więc przynajmniej konsekwencje podejmowanych decyzji będą dawały graczowi pewną iluzję nieliniowości. Myślę, że na pełną nieliniowość nie ma co liczyć. Mam nadzieję, że ilość i jakość questów, możliwość rozwiązania ich w miarę dowolnej kolejności da graczowi poczucie przynajmniej jako takiej "wolności".
Co do grafiki. Naprawdę nie rozumiem tych którzy wieszają na nowym Wastelandzie psy. Ja zawsze śliniłem się na widok gierek izometrycznych i w tym przypadku jest nie inaczej. To wygląda jak podrasowany Fallout Tactics i nie mam nic przeciwko. Rażą trochę nie najlepszej jakości tekstury i trochę za mała ilość ogólnego "śmieciowiska". Animacje śmierci znowu przypominają te znane z pierwszych Falloutów i znowu - nie mam nic przeciwko. Są moim zdaniem zrobione całkiem dobrze. Więc o co wam biega? Ta gra już teraz wygląda prawie tak jak powinna. Co do innych rzeczy, zobaczymy...
Ostatnio czytałem wywiad z Fargo & spółką przeprowadzony na targach przez ekipę z RPG Codex. Ci goście są znani z tego, że przychrzaniają się do detali i mówią wprost co im nie odpowiada. Wnioski? Całkiem pozytywne.