Duże plany twórców Wartales, taktyczne RPG doczeka się wielu nowości
Deweloperzy ze studia Shiro Games udostępnili plan rozwoju Wartales – taktycznego RPG, które parę miesięcy temu opuściło Wczesny Dostęp. Twórcy nie zamierzają zwalniać tempa.

Równo dwa miesiące po oficjalnej premierze Wartales, twórcy gry ze studia Shiro Games ogłosili szczegóły nowej „roadmapy” – czyli plan rozwoju na najbliższe miesiące. Taktyczny RPG doczeka się wielu nowości.
Wartales – roadmapa na 2023 r.
Deweloperzy podzielili się planami rozwoju Wartales na 2023 rok zarówno w swoich mediach społecznościowych, jak i na karcie Steam. Nowości trafią do gry niejako w trzech turach.
Na pierwszy ogień Shiro Games zaplanowało tzw. Community Update, który trafi do gry jeszcze w czerwcu tego roku. Na jego zawartość składają się:
- nowe wyposażenie w postaci hełmów,
- usprawnienia związane z dostępnością i funkcjami Quality of Life (czyt. drobne udogodnienia),
- usunięcie wszelkiego rodzaju bugów,
- „pomniejsza zawartość”.
W trzecim kwartale 2023 roku do Wartales zawita kolejny Community Update, w skład którego będą wchodzić:
- nowe Paths, czyli ścieżki rozwoju postaci,
- ekstremalny poziom trudności,
- „interaktywna walka” i funkcje związane z obozami,
- poprawy balansu oraz naprawa bugów.
Pod koniec 2023 roku (w czwartym kwartale) gracze mogą spodziewać się w końcu czegoś dużego – wtedy Wartales ma otrzymać płatny dodatek, który ma obejmować:
- nowy region mapy wraz z całkowicie świeżą historią,
- unikalny gameplay,
- kolejną klasę postaci,
- przedmioty i umiejętności.
Przy okazji twórcy podziękowali graczom za feedback i zapewnili, że w dalszym ciągu będą wsłuchiwać się w ich głosy. Trzeba przyznać, że jak dotąd idzie im całkiem nieźle – Wartales na Steam ma ponad 91% pozytywnych opinii.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
H4llow Chorąży
"przedmioty i zaklęcia." - przecież w tej grze nie ma zaklęć. Tam chodzi o przeciwników, przedmioty i umiejętności.
Necross123 Konsul
I teraz, jeśli chodzi o możliwą cenę DLC, trzeba w tym wypadku wziąć przykład z innej ich gry, mianowicie Northgard.
Biorąc pod uwagę, że podstawowa cena Northgardu wynosi 108 złotych, a cena DLC nie może przekroczyć (w większości przypadków) 50% normalnej ceny (w tym wypadku jest jedno jedyne rozszerzenie fabularne w Northgardzie kosztujące 54 złotych (dodatkowe klany to raptem 18 złotych)), a podstawowa cena tej gry (Wartales) wynosi 126 złotych, więc rozszerzenie fabularne może kosztować w tym wypadku do 63 złotych. Nie są to duże ceny, a jeszcze jest sporo czasu na wejście pierwszego płatnego dodatku (które było w sumie do przewidzenia)
Trzeba jednak nieco dłużej poczekać na rozwinięcie tych czterech ścieżek rozwoju, ale już nie trzeba za to długo czekać na hełmy (które w sumie było raz po raz wspominane przez użytkowników)
Czifu z Bunkra Pretorianin
"EKSTREMALNY POZIOM TRUDNOŚCI" ?!?
Przecież ta gra ma tak skopany poziom trudności, że dorównuje obliwionowi.
Każdy wzrost poziomu drużyny gwarantuje, że przeciwnicy będą mieli 2lvl więcej.
Każdy nowy członek tylko pogarsza sprawę, bo przeciwników dalej będzie więcej.
Skalowanie jest okropne. W ogóle nie czuć rozwoju ekipy.
Poziom trudności trzeba całkowicie przemodelować i zrobić od zera.... a oni pewnie dodadzą kolejne lvl więcej przeciwnikom, dodadzą ich więcej i pewnie jeszcze zwiększą koszta utrzymania ekipy i ilości żarcia które konsumują ....
zelia Legionista
Z tym skalowaniem to jest tak, że jak się na początku zdecydujesz to już do końca musisz cierpieć. Po wyjściu z wczesnego dostępu właśnie na skalowanie się zdecydowałem i to ma plusy i minusy. Plus, że możesz iść faktycznie gdzie chcesz, ale minus to to że praktycznie nie opłaca się łapac zwierząt i levelowac towarzyszy. Jak by ktoś się nie mógł zdecydować to polecam jednak bez skalowania.