W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2

Kontynuacja Dying Light 2 może pozwolić zacząć zabawę z lepszymi zdolnościami niż w poprzednich odsłonach. Przynajmniej tak chce główny projektant gry z firmy Techland.

Jakub Błażewicz

W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2.
W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2.

Techland dopiero rozkręca się z rozwojem Dying Light 2 – gracze otrzymają chociażby dodatki fabularne (na pierwszy z nich muszą notabene poczekać dłużej, niż zapowiadano) – jednak polski deweloper już myśli nad trzecią odsłoną swojego „nieumarłego” cyklu. A przynajmniej jeden z pracowników Techlandu, który myśli o zmianach względem poprzednich części.

Tymon Smektała, główny projektant Dying Light 2, w wywiadzie dla serwisu Video Games Chronicle zwrócił uwagę na pewien „błąd”. Chodzi o początek gry, a konkretniej – zdolności, z którymi zaczynamy przygodę. Smektała uważa, że w ewentualnej trzeciej części postać gracza powinna od razu mieć dostęp do „większych i lepszych” umiejętności niż w „jedynce” i „dwójce”.

Jedna sprawa – jeśli będziemy tworzyć Dying Light 3, to chciałbym, by główna postać dysponowała większymi i lepszymi zdolnościami oraz umiejętnościami na start.

W [Dying Light 2 – przyp. autora] w zasadzie zastosowaliśmy identyczne podejście jak w pierwszej grze, w której bohater zaczynał słaby i stopniowo się rozwijał. […] Z perspektywy trzech miesięcy po premierze to jest coś, co chciałbym poprawić.

Oczywiście nie należy brać tych słów za gwarancję, że Dying Light 3 powstanie. Niemniej fakt, że Smektała publicznie mówi o „trójce”, dowodzi, iż Techland już teraz poważnie myśli o kontynuowaniu serii. Co jest oczywiście naturalne, zważywszy znakomite wyniki sprzedaży DL2.

Dying Light 2

Dying Light 2

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 lutego 2022

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.6

Gracze

7.9

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

14

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-05-16
22:28

trzydziestolatek1990 Pretorianin

trzydziestolatek1990

Bardzo dobra wiadomość. Do teraz pamiętam, jak po starcie rozgrywki w DL2 szukałem sposobu, aby biegać sprintem, a okazało się, że to był chyba jakiś perk do odblokowania.

Komentarz: trzydziestolatek1990
2022-05-17
00:19

Persecuted Legend

Persecuted

Moim zdaniem w hipotetycznej "trójce" powinni przywrócić broń palną i ponownie położyć większy nacisk na survival oraz zombiaki. W DL2 próbowali innego podejścia, spychając nieumarłych na dalszy plan i koncentrując się na relacjach między ocalałymi, ale moim zdaniem im to zupełnie nie wyszło, ani gameplayowo (walka bronią białą z ludźmi nadal jest dosyć "upierdliwa", zwłaszcza w większych grupach), ani fabularnie. Taki kierunek w teorii zapewnia większe pole do popisu i sposobność opowiedzenia wielu znakomitych historii (patrz: np. pierwsze dwa Fallout'y, w których apokalipsa wbrew pozorom jest tylko tłem, a nie głównym daniem), ale Techland chyba jeszcze do tego nie dorósł.

Komentarz: Persecuted
2022-05-17
07:05

manoszek Pretorianin

manoszek

Przyznaję że początek był bardzo toporny, dobrze że ktoś to zauważył.

Komentarz: manoszek
2022-05-17
09:01

Jaya Generał

Trochę to źle brzmii, jakby nieodpowiednie osoby były na stanowiskach wypowiadających się/decyzyjnych/od pomysłów. Problem nr1, że w DL2, że główny bohater był od początku jakimś weteranem survivalu, a już w DL1 mniej.
Ale można było mieć wrażenie, że niektóre ograniczenia są sztuczne zmyślę aby podkreślić: odblokuj perka aby wchodzić po drabinie.
Tutaj nie ma sensownego sportowego systemu rozwoju postaci. Lubię jak zdobywa się punkty za bieganie, ale są inhibitory. To głupi pomysł wolałem już rozwój z DL1 i odsunąłbym wiele osób/pomysłów na tą grę. Jeszcze więcej supermocy (np zrobią spidermena) znaczy, że chyba zabiją tą grę totalnie. Głupie było w tym rozwoju postaci, że raz dwa dodaję perk i skaczę 3x wyżej, z drugiej strony ilość biegania nie przekładało się zbytnio na rozwój tego biegania.
Jak nie mają pomysłu to niech wezmą rozwój z Mount And Blade - chyba bardziej sportowy progress niż to co jest i nie byłoby tak wolnego początku bez żadnego progressu - tylko np. krzywa logarytmiczna.
Chętnie bym dał poziom hard gdzie zaczyna się grubaskiem i szuka się miejsc neutralnych, odpoczynku - dałbym dodatkowy długoterminowy poziom wycieńczenia, regenerację przez odwiedzenie nawet ustawionych poza checkpointami punktów neutralnych.

Komentarz: Jaya
2022-05-17
10:45

AUTO6 Generał

AUTO6

Dla mnie zawsze zabawa jest najlepsza gdy mamy schemat - od zera do bohatera. Jeśli od początku nasza postać jest potężna to rozgrywka szybko robi się nudna.

Komentarz: AUTO6

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl