Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2022, 18:44

W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2

Kontynuacja Dying Light 2 może pozwolić zacząć zabawę z lepszymi zdolnościami niż w poprzednich odsłonach. Przynajmniej tak chce główny projektant gry z firmy Techland.

Techland dopiero rozkręca się z rozwojem Dying Light 2 – gracze otrzymają chociażby dodatki fabularne (na pierwszy z nich muszą notabene poczekać dłużej, niż zapowiadano) – jednak polski deweloper już myśli nad trzecią odsłoną swojego „nieumarłego” cyklu. A przynajmniej jeden z pracowników Techlandu, który myśli o zmianach względem poprzednich części.

Tymon Smektała, główny projektant Dying Light 2, w wywiadzie dla serwisu Video Games Chronicle zwrócił uwagę na pewien „błąd”. Chodzi o początek gry, a konkretniej – zdolności, z którymi zaczynamy przygodę. Smektała uważa, że w ewentualnej trzeciej części postać gracza powinna od razu mieć dostęp do „większych i lepszych” umiejętności niż w „jedynce” i „dwójce”.

Jedna sprawa – jeśli będziemy tworzyć Dying Light 3, to chciałbym, by główna postać dysponowała większymi i lepszymi zdolnościami oraz umiejętnościami na start.

W [Dying Light 2 – przyp. autora] w zasadzie zastosowaliśmy identyczne podejście jak w pierwszej grze, w której bohater zaczynał słaby i stopniowo się rozwijał. […] Z perspektywy trzech miesięcy po premierze to jest coś, co chciałbym poprawić.

Oczywiście nie należy brać tych słów za gwarancję, że Dying Light 3 powstanie. Niemniej fakt, że Smektała publicznie mówi o „trójce”, dowodzi, iż Techland już teraz poważnie myśli o kontynuowaniu serii. Co jest oczywiście naturalne, zważywszy znakomite wyniki sprzedaży DL2.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej