W Arc Raiders gracz wykonuje wszystkie zadania, a nagrody są bezużyteczne. Według społeczności mimo to warto grać

ARC Raiders od początku budzi emocje gamedevu. Nie zawsze jednak pozytywne – choć oczywiście punkt widzenia zmienia się w zależności od preferencji.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Komentarze

W Arc Raiders gracz wykonuje wszystkie zadania, a nagrody są bezużyteczne. Według społeczności mimo to warto grać, źródło grafiki: Embark Studios.
W Arc Raiders gracz wykonuje wszystkie zadania, a nagrody są bezużyteczne. Według społeczności mimo to warto grać Źródło: Embark Studios.

ARC Raiders wystartowało trzy tygodnie temu i zdążyło narobić zamieszania w branży gamingowej (także ze względu na wykorzystanie sztucznej inteligencji), ogólnie jednak tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem zarówno fanów, jak i dziennikarzy, co znalazło wyraz między innymi w nominacji produkcji do najlepszej gry multiplayer na tegorocznych The Game Awards.

Powoli jednak kurz opada i okazuje się, że gra ma sobie nieco więcej do zarzucenia niż tylko wykorzystanie technologicznych ułatwień w produkcji. Dają temu jak zwykle wyraz niezmordowani użytkownicy Reddita, którzy zwracają uwagę na niezbyt dobrze dopracowany aspekt zadań fabularnych w tej postapokaliptycznej strzelance.

Chodzi mi o to, że same misje są w porządku, ale nagrody są naprawdę słabe. Mogłoby być więcej doświadczenia za ich wykonanie i trochę więcej schematów, przynajmniej na podstawowe rzeczy, jak zielone [poziom rzadkości – przyp. red.] bronie i dodatki.

- PizzaurusRex

Embark Studios - W Arc Raiders gracz wykonuje wszystkie zadania, a nagrody są bezużyteczne. Według społeczności mimo to warto grać - wiadomość - 2025-11-21
Embark Studios

Fani podzieleni

Zadania nie były także dla sporej części fanów wystarczająco interesujące pod względem treści. Najczęściej bowiem wymagają od nich, by ci udali się w odludne miejsca, każą jedynie wchodzić w interakcje z obiektami, celem jeszcze innych jest natomiast udział w rajdach na oddzielnych mapach, co oczywiście także może być źródłem frustracji. Ponadto, niektórym graczom marzą się... bardziej rozbudowane możliwości zabawy spod znaku roleplay:

Grze zdecydowanie brakuje elementów RPG, które w Escape from Tarkov dodają tyle głębi i możliwości ponownej gry. W kwestii misji mają naprawdę sporo do poprawy. (...)

- Heybarbaruiva

Pomimo tego, misje znalazły jednak dość sporą liczbę wielbicieli i obrońców, którzy docenili ich rolę w kreowaniu świata przedstawionego:

100% – dodają kontekstu. Sprawiają, że szukasz miejsc, w których normalnie byś nie był, a nawet pomagają znaleźć rzeczy, których byś się nie spodziewał, np. schemat w rejonie, który normalnie nie jest miejscem z wartościowym lootem.

- Chemical_Director_25

Osobiście uważam, że jeśli zaczną oferować lepsze nagrody za zadania, ludzie zaczną odchodzić z gry. Jaki jest wtedy sens szukać w świecie tego, czego potrzebuję, skoro same misje dadzą mi wystarczająco dużo nagród?

Myślę też, że duża część społeczności na Reddicie nie ma za wiele doświadczenia ze strzelankami ekstrakcyjnymi (...).

- SugarbearAGAIN

Zdecydowanie nie jest to gra dla wszystkich, ale tym, którym przypadnie do gustu, jest w stanie zaoferować długie godziny emocjonującej rozgrywki. Na plus wypada także responsywność twórców, którzy wyjątkowo poważnie traktują uwagi graczy.

8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

8.9

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

„Wyciągnęliśmy wnioski”. Capcom zmienia kluczową mechanikę w Resident Evil Requiem, by nie irytować graczy

Następny
„Wyciągnęliśmy wnioski”. Capcom zmienia kluczową mechanikę w Resident Evil Requiem, by nie irytować graczy

Nie wierzyłem, że aż tyle potanieje. Amazon przecenia głośniki, powerbanki i słuchawki nawet o 65% na Black Friday Week

Poprzedni
Nie wierzyłem, że aż tyle potanieje. Amazon przecenia głośniki, powerbanki i słuchawki nawet o 65% na Black Friday Week

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl