Vanguard – drzewo Shield Specialist

Krótki poradnik tankowania Vanguardem.

Krzysztof Rudek

Komentarze
Vanguard – drzewo Shield Specialist - ilustracja #1

Budowanie Vanguarda w oparciu o drzewo Shield Specialist to prosta droga do stworzenia jednego z najlepszych tanków w grze. Mimo iż ustępuje ilością i jakością defensive cooldownów Jedi Guardianowi, to nikt nie może równać się z nim pod względem umiejętności AOE i kontroli pola walki. Główną amunicją używaną przez Shield Specialistów jest Ion Cell, która oprócz okazyjnego zadawania dodatkowych obrażeń zwiększa pancerz o 60%, szansę na aktywację tarczy o 15% oraz zmniejsza otrzymywane obrażenia o 5%, a po dodaniu odpowiednich umiejętności z drzewa dodatkowo zmniejsza prędkość poruszania się celu o 50%.

Już od dość niskich poziomów dysponujemy dwoma potężnymi AOE pozwalającymi bez problemu wiązać walką przeciwników przy pomocy Mortar Volley i Pulse Cannon, a później, gdy do naszego arsenału dołącza Explosive Surge, kontrola nad przeciwnikami jest już prawie absolutna.

Poza dwoma tauntami (umiejętnościami służącymi do ściągania zagrożenia z innych), pojedynczym i grupowym, dysponujemy jeszcze przyciągającym harpunem i szarżą pozwalającą doskakiwać do przeciwników, by skutecznie ich kontrolować. Odrobina praktyki w wykorzystaniu tych umiejętności i już żaden wróg nam nie umknie.

Vanguard – drzewo Shield Specialist - ilustracja #2

Wadą Vanguarda jest niewielka liczba defensive cooldownów pozwalających mu przetrwać najbardziej niebezpieczne sytuacje. Ograniczają się w sumie do dwóch umiejętności, czyli redukującego obrażenia Reactive Shield i leczącego Adrenaline Rush (z talentami możemy aktywować go co 2 minuty).

Ulubionym towarzyszem Shield Specialista jest oczywiście Elara Dorne. Towarzysz-medyk jest niezastąpiony dla tanka i po opanowaniu odpowiednich umiejętności Vanguarda możemy sobie bez problemów poradzić z każdym silnym lub elitarnym przeciwnikiem, a także ze sporą częścią bossów.

Ważne umiejętności

  • Ion Cell - pocisk dedykowany dla tankujących Vanguardów, który zadaje pewną ilość obrażeń, zwiększa pancerz o 60%, szansę na aktywację tarczy o 15%, zmniejsza otrzymywane obrażenia o 5%. Obrażenia nie mogą zostać zadane częściej niż co 1,5 s.
  • Harpoon - służy do przyciągania przeciwników, po użyciu odpowiednich talentów również ogłusza.
  • Storm - pozwala na doskok do przeciwnika i ogłuszenie go.
  • Neural Jolt - jednocelowy taunt.
  • Sonic Round - grupowy taunt.
  • Explosive Surge - umiejętność zadawania obszarowych obrażeń, bardzo pomocna w obszarowym tankowaniu.
Vanguard – drzewo Shield Specialist - ilustracja #3

Drzewo Shield Specialist

Pierwszy poziom:

Static Field (2 pkt.) – Ion Pulse i Explosive Surge rażą wyładowaniami cel, zmniejszając obrażenia przez niego zadawane o 2%/pkt przez 15 s.

Intimidation (3 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane wszystkimi efektami typu elemental o 2%/pkt.

Brutal Impact (2 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez High Impact Bolt o 3%/pkt.

Drugi poziom:

Neural Overload (1 pkt) – obrażenia Ion Cell obniżają prędkość poruszania się celu o 50% przez 2 s.

Ion Overload (2 pkt.) – Shockstrike ma 50%/pkt szansy, aby wywołać Ion Cell. Dodatkowo, gdy Ion Cell zadaje obrażenia, ma 50%/pkt szansy, aby zadać dodatkowe obrażenia energetyczne przez 6 s.

Steely Resolve (3 pkt.) – zwiększa Aim o 3%/pkt.

Rebraced Armor (2 pkt.) – zwiększa pancerz o 8%/pkt.

Trzeci poziom:

Shield Cycler (2 pkt.) – zwiększa szansę na zablokowanie tarczą o 1%/pkt. Dodatkowo osłonienie się przed atakiem ma 25%/pkt szansy, aby dodać 1 jednostkę amunicji. Efekt nie może pojawić się częściej niż raz na 6 s.

Smoke Grenade (1 pkt) – granat wypuszczający chmurę dymu. Celność dotkniętych tą umiejętnością przeciwników jest obniżona o 20% przez 18 s.

Cereamic Plating (2 pkt.) – zwiększa absorpcję o 3%/pkt i redukuje cooldown Adrenaline Rush o 30 s/pkt.

Czwarty poziom:

Defensive Measures (2 pkt.) – Harpoon ma 50%/pkt szansy, aby unieruchomić przeciwnika na 3 s. Dodatkowo Stealth Scan ma 50%/pkt szansy, aby unieruchomić wykrytych przeciwników na 3 s.

Supercharged Ion Cell (1 pkt) – zwiększa obrażenia zadawane przez Ion Cell o 25% i wydłuża trwanie ogłuszenia o 3 s.

Ion Shield (2 pkt.) – zwiększa redukcję otrzymywanych obrażeń, gdy Ion Cell jest aktywny o 1 %/pkt.

Static Shield (2 pkt.) – zwiększa szansę na krytyczne trafienie Shock Strike i Explosive Shield o 15%/pkt. Dodatkowo zasłonienie się tarczą przed atakiem ma 25%/pkt szansy, aby wyzerować cooldown Shockstrike. Ten efekt nie może pojawić się częściej niż raz na 4,5 s.

Piąty poziom:

Charge! (2 pkt.) – Storm ma 50%/pkt szansy, aby zwiększyć prędkość poruszania się postaci o 30% przez 4 s.

Storm (1 pkt) – postać szarżuje do oddalonego przeciwnika, zadając mu obrażenia kinetyczne, przerywając umiejętność, którą aktualnie wróg używa oraz unieruchamiając go na 3 s. Nie może być użyte, gdy postać jest ukryta za zasłoną.

Static Surge (2 pkt.) – zwiększa bonus trafienia krytycznego Shockstrike i Explosive Surge o 15%/pkt.

Szósty poziom:

Counterattack (5 pkt.) – zwiększa szansę na zablokowanie tarczą o 2%/pkt.

Siódmy poziom:

Energy Blast (1 pkt) – potężne uderzenie energii generujące dodatkowo 1 jednostkę amunicji.

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

PC
Data wydania: 20 grudnia 2011
Star Wars: The Old Republic - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

9.0

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Twórcy RuneScape wstrzymali pracę nad nowym projektem MMO

Następny
Twórcy RuneScape wstrzymali pracę nad nowym projektem MMO

Więcej kryształów, mniej ścigaczy – zmiany w ekonomii gry

Poprzedni
Więcej kryształów, mniej ścigaczy – zmiany w ekonomii gry

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl