Valve przegrywa proces o naruszenie patentu, zapłaci odszkodowanie

Valve przegrało proces o naruszenie patentu, który został wykorzystany w Steam Cotrollerze. Kolos zapłaci poszkodowanemu 4 miliony dolarów, a być może i więcej.

Filip Węgrzyn

Valve przegrywa proces o naruszenie patentu, zapłaci odszkodowanie.
Valve przegrywa proces o naruszenie patentu, zapłaci odszkodowanie.

Pod koniec ubiegłego miesiąca (tj. 26 stycznia) rozpoczął się proces przeciwko Valve o naruszenie patentu firmy Ironburg Inventions. Rozeszło się o umieszczenie konkretnej pary przycisków na Steam Controllerze. Jak się okazało, sprawa zakończyła się przegraną oskarżonego, który wypłacił odszkodowanie w wysokości 4 milionów dolarów (via Law.com). Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę, ile pierwotnie żądało Ironburg.

Patent, który był powodem procesu to dwa dodatkowe przyciski w postaci podłużnych łopatek umieszczonych na tylnej części kontrolera. Jak mówi prawnik Ironburg, ostrzegali oni Valve już w 2014 roku, kiedy pojawił się pierwszy prototyp Steam Controllera, jednak Valve zignorowało to, bo już w 2015 roku kontroler Valve pojawił się na rynku i znalazł 1,6 miliona nabywców (licząc do 2019 roku, w którym sprzęt został wycofany z sprzedaży).

Valve przegrywa proces o naruszenie patentu, zapłaci odszkodowanie - ilustracja #1
Porównanie tylnej części Steam Controller oraz przykładowego pada SCUF Gaming (wyłączny licencjobiorca patentu Ironburg Inventions)

I choć według serwisu Law.com, naruszenie jakiego dokonało Valve było w pełni świadome, tak firma do samego końca twierdziła, jakoby kontroler nie naruszał w żaden sposób patentu, o który Ironburg wnioskowało już w 2011 roku. Ironburg Invenstions rozpoczynając proces żądało od Valve odszkodowania w wysokości 11 milionów dolarów, natomiast sąd przydzielił jedynie minimalną kwotę w tym przypadku, czyli wspomniane wcześniej 4 miliony dolarów. Istnieje jednak szansa, że suma zostanie zwiększona w związku ze świadomą decyzją Valve o naruszeniu prawa patentowego.

Podobało się?

38

Filip Węgrzyn

Autor: Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-02-03
16:28

zanonimizowany1339461 Senator

😂

4 miliony $? Jak oni to przetrwają.

Komentarz: zanonimizowany1339461
2021-02-03
16:35

not2pun Senator

not2pun

to dlatego do dziś sony tego nie ma bo żałuje komuś za patent
no ładnie.

Komentarz: not2pun
2021-02-03
17:51

zanonimizowany1343642 Generał

Korposy jakby mogly to by powietrze opatentowaly.
Chinczycy maja w d.pie te sztuczne ograniczanie rozwoju i sa dzisiaj potęga i niedlugo nas wszystkich połkną.
Sami sie wpedzilismy w regres przez te patentowanie kazdej pierdoły.

Komentarz: zanonimizowany1343642
2021-02-04
05:13

zanonimizowany1044480 Chorąży

To ja pójdę opatentować kiełbasę drobiową i będę pozywał każdego, kto takową produkuje.

Komentarz: zanonimizowany1044480
2021-02-04
07:08

plolak Generał

Co tak mało. Wyrywać kasę ile się da. Branża nie ucierpi bo to tylko pasożyt i nic nie wnosi do gier.

Komentarz: plolak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl