Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 lutego 2021, 14:24

Valve przegrywa proces o naruszenie patentu, zapłaci odszkodowanie

Valve przegrało proces o naruszenie patentu, który został wykorzystany w Steam Cotrollerze. Kolos zapłaci poszkodowanemu 4 miliony dolarów, a być może i więcej.

Pod koniec ubiegłego miesiąca (tj. 26 stycznia) rozpoczął się proces przeciwko Valve o naruszenie patentu firmy Ironburg Inventions. Rozeszło się o umieszczenie konkretnej pary przycisków na Steam Controllerze. Jak się okazało, sprawa zakończyła się przegraną oskarżonego, który wypłacił odszkodowanie w wysokości 4 milionów dolarów (via Law.com). Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę, ile pierwotnie żądało Ironburg.

Patent, który był powodem procesu to dwa dodatkowe przyciski w postaci podłużnych łopatek umieszczonych na tylnej części kontrolera. Jak mówi prawnik Ironburg, ostrzegali oni Valve już w 2014 roku, kiedy pojawił się pierwszy prototyp Steam Controllera, jednak Valve zignorowało to, bo już w 2015 roku kontroler Valve pojawił się na rynku i znalazł 1,6 miliona nabywców (licząc do 2019 roku, w którym sprzęt został wycofany z sprzedaży).

Valve przegrywa proces o naruszenie patentu, zapłaci odszkodowanie - ilustracja #1
Porównanie tylnej części Steam Controller oraz przykładowego pada SCUF Gaming (wyłączny licencjobiorca patentu Ironburg Inventions)

I choć według serwisu Law.com, naruszenie jakiego dokonało Valve było w pełni świadome, tak firma do samego końca twierdziła, jakoby kontroler nie naruszał w żaden sposób patentu, o który Ironburg wnioskowało już w 2011 roku. Ironburg Invenstions rozpoczynając proces żądało od Valve odszkodowania w wysokości 11 milionów dolarów, natomiast sąd przydzielił jedynie minimalną kwotę w tym przypadku, czyli wspomniane wcześniej 4 miliony dolarów. Istnieje jednak szansa, że suma zostanie zwiększona w związku ze świadomą decyzją Valve o naruszeniu prawa patentowego.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej