Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2010, 11:45

autor: Adrian Werner

Ujawniono Solaris Assault Tech, czyli sieciówkę osadzoną w tym samym świecie co MechWarrior

Mamy dobre wieści dla miłośników serii MechWarrior. Doskonale znany fanom tego cyklu zespół moderski MekTek ogłosił, że ich następnym projektem będzie komercyjna gra sieciowa osadzona w tym samym uniwersum.

Mamy dobre wieści dla miłośników serii MechWarrior. Doskonale znany fanom tego cyklu zespół moderski MekTek ogłosił, że ich następnym projektem będzie komercyjna gra sieciowa osadzona w tym samym uniwersum.

Ujawniono Solaris Assault Tech, czyli sieciówkę osadzoną w tym samym świecie co MechWarrior - ilustracja #1

Autorzy postanowili, że najwyższy czas zająć się profesjonalnie tym, co było ich pasją przez ostatnie dwanaście lat. Pierwsza komercyjna produkcja zespołu otrzymała tytuł Solaris Assault Tech i tworzona jest w oparciu o licencję Unreal Development Kit. Co ciekawe, wszystko odbywa się za zgodą Piranha Games, czyli obecnego właściciela praw do tej marki. Jak wiemy firma ta pracuje obecnie nad własną kontynuacją serii. Oba tytuły tworzone są na silniku Unreal Engine 3.0 i dzięki temu zespół MekTek ma nadzieję, że ich projekt ukaże się jako rozszerzenie do nowego MechWarriora. Inną możliwością jest oczywiście wypuszczenie go jako samodzielnego produktu.

Solaris VII to planeta słynąca z urządzanych na gigantycznych arenach walk pomiędzy mechami. Ściągają tu hazardziści z całej galaktyki, a sumy zakładów są często tak wysokie, że potrafią zrujnować niejednego bogacza. W największym z miast (liczącym ponad pięć milionów mieszkańców Solaris City) co roku organizowany jest turniej mający wyłonić nowego mistrza.

Ujawniono Solaris Assault Tech, czyli sieciówkę osadzoną w tym samym świecie co MechWarrior - ilustracja #2

Wspomniana metropolia podzielona jest na sześć dzielnic i pięć z nich jest własnością poszczególnych Wielkich Domów, które wybudowały na ich terenie potężne areny służące do starć pomiędzy mechami. To właśnie na nich gracze będą toczyć ze sobą swoje sieciowe boje. Dostępne będą:

  • Boreal Reach – dzięki wykorzystaniu technologii holograficznej oraz zaawansowanych metod kontroli środowiska arena ta może odtworzyć praktycznie każdą lokację, jaka tylko przyjdzie jej właścicielom do głowy. Jednym z najpopularniejszych ustawień jest polarny lodowiec, na którym ziemia jest pokryta utrudniającym poruszanie śliskim lodem, a bardzo niska temperatura pozwala w pełni wykorzystać możliwości uzbrojenia mechów.
  • The Factory – dawniej była to fabryka o powierzchni tak dużej, że bez problemu mogły poruszać się w niej przemysłowe mechy. Walki na tej arenie są ciekawe dzięki jej wielopiętrowej strukturze.
  • Ishiyama – to z kolei system tuneli wydrążonych wewnątrz sztucznie wzniesionej kamienistej góry. Ta arena jest idealna do ataków z ukrycia, a wpływające na sensory maszyn zakłócenia elektromagnetyczne powodują, że trudno przewidzieć rezultat jakiegokolwiek starcia.
  • The Jungle – ten pokryty gęstą roślinnością teren dawniej miał być nową lokalizacją buddyjskiej świątyni, ale rząd Liao uznał, że bardziej opłacalne będzie wykorzystanie go do walk mechów. Na arenie poumieszczano specjalne sygnalizatory, które w razie potrzeby mogą skurczyć rozmiar pola bitewnego.
  • Steiner Coliseum – to zgodnie z nazwą arena wzorowana na rzymskim Koloseum. W jej podłoże wbudowano mechaniczne ściany, które właściciele mogą swobodnie wznosić lub chować, zmieniając tym samym kształt pola bitewnego.

Studio MekTek nie chce na razie zdradzić kiedy gra zostanie wydana. Wiadomo jedynie, że platformami docelowymi są PC oraz Xbox 360. Twórcy nie wspominają o jakimkolwiek trybie dla pojedynczego gracza, więc wszystko wskazuje na to, że będzie to produkcja koncentrująca się wyłącznie na rozgrywkach wieloosobowych. Zainteresowanym polecamy śledzenie oficjalnej strony całego projektu.

Gra jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji, więc na razie autorzy nie mają się za bardzo czym pochwalić, ale znając MekTek powyższa strona dosyć szybko zapełni się ciekawymi materiałami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej