Uber ma problem ze skręcaniem w lewo
Uber wprowadza nowe funkcje, które mają poprawić bezpieczeństwo kierowców oraz pasażerów. Dotyczą one m.in. nagrywania obrazu z kabiny auta, a także nakłaniania pracowników, aby podczas wykonywanych kursów rzadziej skręcali w lewo.

Dla żadnego kierowcy nie jest tajemnicą, że skręcanie w lewo bywa niebezpieczne. Łatwo jest wówczas wymusić pierwszeństwo i spowodować wypadek. Potwierdzają to również badania. Według amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, tylko w 2018 roku było aż 6700 ofiar śmiertelnych na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej.
Uber postanowił więc zmniejszyć ryzyko dla życia i zdrowia kierowców oraz przewożonych pasażerów, podejmując działania, które mają na celu nakłonienie pracowników do rzadszego skręcania w lewo. Firma na swojej stronie poinformowała o planowanych zmianach w aplikacji, która będzie zalecała mniej skrętów w lewo, aby zwiększyć bezpieczeństwo podróży i zredukować liczbę wypadków. Aplikacja otrzyma dodatkową funkcję wizualnego alertu, aktywowaną gdy kierowca zbliży się do skrzyżowania i ostrzegającą o potencjalnym zagrożeniu. Przedsiębiorstwo obiecuje również, że korekty trasy mają być niewielkie i nie wpłyną znacząco na czas podróży.
Nowe funkcje poprawią bezpieczeństwo jazdy
To nie jedyne z planowanych zmian, gdyż Uber kładzie też większy nacisk na nadzór wideo wnętrza kabiny pojazdu. Firma rozszerza pliotażowy program nagrywania dźwięku o kolejne miasta i wprowadza dodatkowo nagrywanie wideo, co umożliwi nadchodząca aktualizacja aplikacji.
Podobnie jak nagrania audio, pliki wideo będą szyfrowane i przechowywane wyłącznie w telefonie kierowcy. Gdy pozostają w pamięci telefonu nikt nie ma do nich dostępu, w tym firma, kierowca oraz pasażer. Jeśli jednak będzie miało miejsce jakieś zdarzenie drogowe, wówczas kierowcy mogą dołączyć nagrania do raportów bezpieczeństwa przesyłanych firmie do oceny. Nowe funkcje początkowo dostępne będą tylko w kilku amerykańskich, a także brazylijskich miastach, jak Nowy Jork, Nashville, Phoenix, Salt Lake City oraz Santos i Joao Pessoa.
Firma wypowiada również wojnę fałszywym nazwiskom użytkowników i zamierza takie konta blokować do czasu weryfikacji danych osobowych. Przedsiębiorstwo zachęca także samych kierowców do zgłaszania takich kont, jeśli je przypadkiem zauważą.
Trudno na razie powiedzieć na ile wprowadzone zmiany będą miały realny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Pozostaje mieć nadzieję, że faktycznie zmniejszą ryzyko odniesienia obrażeń podczas przejazdów.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1359977 Senator
To niech skręcają tylko w prawo :)
A na pozwanie, dziady by wreszcie wprowadzili skarbonkę, żeby można było pre paid ja zasilać.
Wtedy zamawiasz usługę, płacisz z góry i żaden dziad cie nie naciągnie i nie ukradną danych karty płatniczej.
marcing805 Legend

Uber nie może mieć problemu ze skróceniem w lewo, ponieważ uber jest platformą, aplikacją i sam w sobie nie skręca w prawo czy lewo. Mogę sobie skorzystać z ubera i to w sumie tyle ze strony aplikacji. Być może za 20 lat kiedy SI będzie już bardzo zaawansowane, to wtedy faktycznie aplikacja uber sterująca pojazdem być może będzie potrafić i skręcić w lewo i prawo i nawet zawrócić na rodzie nie powodując przy tym zamieszania na drodze i wypadku.
erwu2628792322 Junior
Uber Bolt i inne przewozy ogólnie mają problem z jazdą na wprost a już o zakrętach nawet nie wspominam ??
zanonimizowany1374860 Konsul
Rozumiem że to jest jakiś żart na prima aprilis. Powinni całkowicie zablokować skręcania w lewo to całkiem wyeliminują wypadki.
Swoją drogą czytaliście cały artykuł czy tylko nagłówek? Tam dalej pisze że toto ma możliwość nagrywania dźwięku i wideo. Niby stwierdzone jest w artykule że dostęp do nagrań będzie miał tylko właściciel ale jakoś nie chce mi się wierzyć że trzecie osoby od tak nie będą mogły sobie wejść i zobaczyć co robią pasażerowie.
franek2000 Legionista
Yy no chyba dobremu kierowcy nie trzeba przypominać jak ma jeździć? To tylko świadczy o poziomie ich driverów ja akurat wolę opti taxi przynajmniej w stolicy potrafią sprawnie przejechać z punktu a do b bez stwarzania zagrożenia na drodze