Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2022, 07:17

autor: Adrian Werner

Twórcy zabezpieczyli prawa do Medieval Dynasty przed niemieckim wydawcą

Nasz rodzimy zespół Render Cube odzyskał pełnię praw do popularnej gry Medieval Dynasty.

Źródło fot. Render Cube
i

Zlokalizowane w Łodzi studio Render Cube stało się wreszcie wyłącznym właścicielem praw do gry Medieval Dynasty.

  1. Zespół opracował tę produkcję, ale prawa częściowo były własnością wydawcy, czyli niemieckiej firmy Toplitz Productions.
  2. W maju ubiegłego roku obie firmy zawarły umowę, na mocy której Render Cube odzyskało pełnię praw do Medieval Dynasty, ale był to transfer warunkowy. Dopiero teraz, po dokonaniu na rzecz Toplitz Productions ostatniej płatności za prawa do własności intelektualnej w kwocie 0,5 mln euro, można powiedzieć, że łódzkie studio jest już na stałe właścicielem tej marki.
  3. Obecnie obie firmy modyfikują umowę wydawniczą, tak aby oddawała zmiany we własności do praw. Ten proces ma dobiec końca do 30 listopada tego roku.

Przypomnijmy, że Medieval Dynasty zadebiutowało we wczesnym dostępie we wrześniu 2020 roku, a dwanaście miesięcy później ukazała się wersja 1.0. Gra początkowo dostępna była wyłącznie na PC, a w październiku tego roku produkcja doczekała się konwersji na konsole Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Medieval Dynasty okazało się sporym sukcesem. Tylko na PC gra sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy (do czerwca). Została również entuzjastycznie przyjęta przez graczy. Na Steamie 90% recenzji użytkowników chwali ten tytuł, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór. Do tego pomimo ponad dwóch lat na karku projekt nadal cieszy się sporą popularnością – rekord aktywności wczorajszego dnia na Steamie wyniósł 3691 osób bawiących się równocześnie.

  1. Recenzja Medieval Dynasty – survival RPG dla cierpliwych
  2. Medieval Dynasty – poradnik do gry
  3. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej