Twórcy TDU: Solar Crown pokazali poprawki ostatniej szansy, znów gasząc pożar po kolejnej becie. Gra zauważalnie wyładniała
Na niecały miesiąc przed premierą wokół Test Drive Unlimited: Solar Crown wciąż unosi się gęsta aura sceptycyzmu, więc deweloper próbuje ocieplić atmosferę. Pokazał na gameplayu ulepszenia, które wprowadził do gry w ostatnich tygodniach.

Wczoraj zakończyła się pierwsza runda konsolowych beta-testów Test Drive Unlimted: Solar Crown, zarezerwowana dla osób mających preorder złożony na najdroższą edycję Gold. Niestety, wrażenia posiadaczy PS5 i XSX/S nie okazały się o wiele lepsze niż te, które w czerwcu mieli pecetowi gracze, testując wersję demo.
Wiedząc, że może to być ostatni gwóźdź do trumny dla gry z premierą zapowiedzianą już na przyszły miesiąc (jej debiut ma nastąpić 12 września na PC, PS5 i XSX/S), twórcy ze studia KT Racing czym prędzej podjęli próbę opanowania kryzysu.
Deweloper opublikował komunikat, w którym przekonuje, że wersja udostępniona w ramach konsolowych beta-testów była równie nieaktualna co wspomniane czerwcowe demo, a premierowe wydanie TDU: Solar Crown będzie miało znacznie wyższą jakość. Na dowód dołączył 3-minutowy gameplay (poniżej), który obrazuje ulepszenia wprowadzone do gry w ostatnich tygodniach.
Streszczając film – poprawki obejmują przede wszystkim fizykę samochodów i grafikę. Ta druga zauważalnie wyładniała dzięki zmodernizowanemu oświetleniu; ulepszono też dym z opon czy wnętrza aut. Ponadto zwiększono natężenie cywilnego ruchu na ulicach Hongkongu, podkręcono wrażenie prędkości i dopieszczono udźwiękowienie.
Tym niemniej zmiany wizualne nie są na tyle duże, by TDU: Solar Crown stanęło w graficzne szranki z Forzą Horizon, no i rodzą obawy o optymalizację, która w wersji demo była wręcz katastrofalnie zła. To samo dotyczyło stabilności serwerów, w związku z czym gracze czekają raczej na zapowiedź trybu offline/singleplayer – tym bardziej, że sparzyliśmy się ostatnio grami MMO i wciąż mamy świeżo w pamięci uśmiercenie The Crew.
Na koniec dodam, że u schyłku miesiąca (27-30 sierpnia) odbędą się jeszcze konsolowe beta-testy dla reszty „preorderowiczów”, a zaledwie kilka dni później – 5 września – nabywcy edycji Gold zostaną dopuszczeni do pełnej wersji gry w ramach wczesnego dostępu.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
GeDo Konsul
Gra nie ma podjazdu do The Crew Motorfest a co dopiero do Forzy Horizon .Brzydka grafika,kiepska optymalizacja.Brak trybu singleplayer/offline.Jedynie uratowac mógł by ich swietny model jazdy ala Forza Horizon na co szanse są bliskie zeru niestety.
LokalnyRzezimieszek Generał
Twórcy to chyba są jacyś głupi czy coś, kolejny taka aktualizacja gdzie chwalą się poprawą i kolejny raz w głównej mierze gadają o grafice.
Trzeba mieć coś z kopułą aby myśleć że grafika to jedyny problem jaki gracze mają z tą grą.
Szlugi12 Senator

W siedzibie TDU:
Zostaw tak jak jest, dobrze jest a resztę zateguję sie patchami 3 miesiące po premierze.
spoiler start
xD
spoiler stop
konradk2 Junior
Po kilku godzinach w becie muszę powiedzieć że nie jest źle. Jest challenge i jak walniesz w słupa to cie zatrzyma lub zwolni. Nie da się jeździć w górę rzeki Lamborghini 100km/h jak w FH. Budynki trochę słabo wyglądają ale Hongkong jest w skali 1:1??