Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2022, 11:38

Twórcy serii XCOM i Cywilizacja zakładają nowe studio

Grupa twórców z Firaxis Games, pracująca przy XCOM 2 i Cywilizacji 4, ogłosiła powstanie nowego studia. Skupi się ono na projektowaniu strategii turowych.

Greg Foertsch, były dyrektor artystyczny Firaxis Games, stanął na czele nowego studia – Bit Reactor. Deweloper pracował w Firaxis przez ponad 20 lat, uczestnicząc w produkcji takich tytułów, jak XCOM: Enemy Unknown, XCOM 2, Alpha Centauri, Cywilizacja 3 i Cywilizacja 4. Do Foertscha dołączą byli współpracownicy, wśród których nie zabraknie weteranów mających w dorobku pierwsze części serii XCOM.

W wywiadzie udzielonym portalowi gamesindustry.biz Foertsch odkrył nieco plany studia Bit Reactor. Mianowicie zespół skupi się na turowych grach strategicznych, którym jego zdaniem nie poświęca się obecnie wystarczająco dużo uwagi.

Istnieją sposoby, by przekazywać historie i informacje, które nie wymagają ściany tekstu. Koncentrujemy się na wprowadzeniu tych metod do tego gatunku, a także na zatarciu granic między strategiami a grami akcji.

Za przykład Foertsch podaje cykl Mario + Rabbids i grę Gears Tactics, które nie mogłyby być bardziej różne, lecz według niego stoi za nimi ta sama idea. Deweloper chce innowacji i odświeżenia formatu gier strategicznych. Otrzymaliśmy zatem obietnicę gier innowacyjnych, łączących w sobie wiele gatunków i kładących nacisk na fabułę.

Naszym planem jest zdobyć nagrodę Game of the Year. Chcemy zmierzyć się z Halo, czy czymkolwiek, co trafi do sprzedaży.

Foertsch poruszył również temat crossplaya, wyrażając swoje zamiłowanie do tej funkcji i nadzieję na dopracowanie swoich przyszłych gier, mających trafić zarówno na PC, jak i konsole.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej