Co jak co, ale przede wszystkim warto docenić szczerość deweloperów. Gra jest dzięki temu bardziej realistyczna… na swój sposób.
Czy tego chcemy czy nie, romanse w grach komputerowych stanowią jeden z najbardziej istotnych elementów dla wielu graczy – zwłaszcza jeśli istnieje możliwość stworzenia własnego bohatera. Relacje z napotkanymi postaciami zwiększają immersję w fikcyjnym świecie, nierzadko pozwalając na samodzielne przeżycie scenariusza rodem z ulubionego filmu czy książki.
Dlatego biorąc pod uwagę popularność takich wątków w RPG-ach można by pomyśleć, że każda produkcja spod tego szyldu będzie posiadała miłosny akcent, prawda? Pewien deweloper postanowił jednak całkowicie z niego zrezygnować – z nietypowego acz rozsądnego powodu.
Tematem dzisiejszego artykułu jest Troubleshooter: Abandoned Children: wydany w 2020 roku taktyczny RPG, stworzony przez koreańskiego dewelopera znanego jako Dandylion. Akcja gry jest osadzona w kraju znanym jako Valhalla, w którym dekadę temu wprowadzono zezwolenie na aresztowanie kryminalistów przez zwykłych obywateli – takowi zwą się troubleshooterami.
Podczas przygody śledzimy losy dwudziestoletniego Albusa, który niedawno otworzył własną firmę zajmującą się polowaniem na przestępców. Troubleshooter posiada obecnie „bardzo pozytywne” recenzje na platformie Steam, przy czym jedna z najnowszych zwraca uwagę na pewną drobną wadę: brak romansów.
To naprawdę dobra gra. Jedyna wada to brak systemu waifu.
- Flares
Nie minęło dużo czasu nim Dandylion we własnej osobie odniósł się do krótkiej recenzji. Zgodnie ze zwięzłą odpowiedzią, w Troubleshooterze zabrakło wątku romantycznego ze względu na brak doświadczenia twórcy w randkowaniu.
System randkowania… To mechanika, którą wielu ludzi chciało, ale mój zespół… nie miał w nim żadnego doświadczenia, nawet w prawdziwym życiu. Dziękuję za recenzję.
- Dandylion
Krótko po udzieleniu przez dewelopera odpowiedzi, pod recenzją pojawiła się pokaźna liczba zabawnych reakcji – bo choć sytuacja twórców RPG-a może wydawać się poniekąd przykra, gracze docenili przede wszystkim ich szczerość. Poza tym, nie każdy tytuł musi skupiać się na miłosnych uniesieniach z towarzyszami, prawda?
6

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.