Studio Firaxis, znane z XCOM: Enemy Unknown i serii Sid Meier's Civilization, zapowiedziało mobilną strategię Haunted Hollow. Wcielimy się w niej w zarządcę nawiedzonego domu, który wykorzystuje potwory do podbicia pobliskiego miasteczka.

Studio Firaxis doskonale znane jest graczom pecetowym za sprawą m.in. serii Sid Meier's Civilization oraz zeszłorocznego XCOM: Enemy Unknown. Zespół coraz odważniej poczyna sobie jednak również na rynku gier mobilnych. Deweloper właśnie zapowiedział na urządzenia z iOS swój nowy projekt – utrzymaną w klimacie humorystycznego horroru strategię Haunted Hollow.
Akcja zaczyna się na obrzeżach małej amerykańskiej mieściny, w nawiedzonym domu. zamieszkanym m.in. przez duchy, wampiry, wilkołaki i potwory przypominające dzieła doktora Frankensteina. Gracze obejmują kontrolę nad tą posiadłością. Ich zadaniem jest zarządzanie rezydencją oraz jej rozbudowa. Ostatecznym celem jest podbicie całego miasteczka. Szkopuł w tym, że po drugiej stronie mieściny znajduje się taki sam nawiedzony dom i jego zarządca ma dokładnie te same ambicje.

Rozgrywka toczy się w systemie turowym. Podczas każdej tury gracz może wybudować pojedyncze nowe pomieszczenie, które „produkuje” konkretny jeden typ potwora. W kolejnej turze te monstra zostają wysłane do miasteczka, a potem mogą rozpocząć straszenie mieszkańców, co pozwalana na przejęcie ich domów, które nastepnie włączamy do naszej domeny. Ponadto potwory potrafią wykonywać ataki przeciwko wrogim maszkarom. Cała rozgrywka jest więc swego rodzaju wyścigiem o przejęcie kontroli nad jak największą ilością domów, pozwalających wyprodukować coraz więcej jednostek i ostatecznie zdominować przeciwnika.
Dodatkowym urozmaiceniem jest fakt, że ludzcy mieszkańcy miasteczka po pewnym czasie przestają uciekać. Zamiast tego organizują się we wściekły tłum, który zaczyna polować na potwory i podpala opanowane przez nie domy. Gra przeznaczona jest głównie do rozgrywek wieloosobowych, ale pozwala również na samotną zabawę przeciwko sztucznej inteligencji.
Haunted Hollow oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Premiera ma nastąpić tej wiosny. Nie podano konkretnej daty, ale raczej będą to najbliższe tygodnie, gdyż gra pojawiła się już na kanadyjskim Appstore.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:iOS 26 zepsuł klawiaturę na iPhone'ach. „Moje pisanie od razu się pogorszyło”

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.