Twórcy Battlefield 6 wyjaśnili, dlaczego destrukcja otoczenia nie będzie totalna. Kontrowersyjna mechanika, która podzieliła graczy, jednak zostanie w grze
Szósta odsłona serii Battlefield zaoferuje najbardziej zaawansowany system destrukcji w historii cyklu, ale gracze nie będą mogli całkowicie zrównać map z ziemią. Twórcy ujawnili też szczegóły dotyczące kontrowersyjnej funkcji, która podzieliła społeczność.

Znakiem rozpoznawczym serii Battlefield od lat jest imponujący system destrukcji otoczenia. Nadchodząca szósta odsłona nie będzie pod tym względem wyjątkiem – według zapowiedzi ma ona zaoferować najbardziej rozwiniętą wersję tej mechaniki w historii cyklu Electronic Arts.
Podczas pokazu trybu multiplayer w Hongkongu (tego samego, w trakcie którego omówiono m.in. obecność botów na serwerach) twórcy z EA DICE zdradzili jednak, że gracze nie powinni liczyć na możliwość całkowitego zrównania map z ziemią. Jak wyjaśnili:
Nie dążymy do całkowitego zniszczenia obszarów, tak aby pole bitwy zamieniło się w parking, na którym nic by nie pozostało. Zamiast tego chcemy stworzyć interesujące, stymulujące środowisko efekty poprzez zniszczenia – przede wszystkim poprzez interesujące zmiany scenografii (via InsiderGaming).
Należy więc się spodziewać, że na każdej z map dostępna będzie określona liczba budynków, które da się w pełni zniszczyć lub częściowo uszkodzić, wprowadzając taktyczne zmiany w przebiegu starć.
Sniper Glint – EA DICE pogodzi wszystkie obozy
Kolejnym istotnym elementem Battlefielda 6, który powinien zainteresować graczy, jest tzw. Sniper Glint – efekt odbicia światła od lunety karabinu snajperskiego, który zdradza pozycję strzelca. W nadchodzącej strzelance błysk ten jest jednak dość mocno widoczny, co pokazał post opublikowany przez Battlefield Wire na platformie X. Oprócz grafiki wpis został opatrzony pytaniem: „Czy uważasz, że Battlefield 6 powinien mieć Sniper Glint?”.
Pod postem gracze wyraźnie się podzielili – część z nich uważa, że efekt powinien zniknąć, aby ułatwić życie snajperom, inni natomiast są zdania, iż to ważny element balansu i należy go zostawić.
Na dyskusję zareagował także Florian Le Bihan, znany jako DRUNKKZ3 – były zawodowy gracz, a obecnie główny projektant gier w DICE. Potwierdził on, że w finalnej wersji skala efektu zostanie nieco zmniejszona, ale funkcja pozostanie w grze.
Zachowanie Sniper Glint wydaje się rozsądną decyzją – jego brak mógłby zapewnić snajperom zbyt dużą przewagę, pozwalając im skutecznie eliminować przeciwników z kryjówki bez większego ryzyka wykrycia.
Battlefield 6 zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S. Premiera gry zaplanowana jest na 10 października. W tym miesiącu odbędą się dwie tury otwartych beta-testów. Z kolei w dniach 7–8 sierpnia grę przetestują wybrani gracze.