Deweloperzy ze studia Firefly opublikowali dziś świeży materiał z gry Twierdza: Krzyżowiec – Edycja ostateczna. Dowiedzieliśmy się dzięki niemu, z jakimi nowymi oponentami przyjdzie nam się zmierzyć oraz jak duże będą mogły być odświeżone mapy.
Studio Firefly pochwaliło się na X, że Twierdza: Krzyżowiec – Edycja ostateczna trafiła na 100 tys. list życzeń na Steamie. Ponadto deweloper ujawnił, że demo gry pobrało 122 tys. osób.
Studio Firefly opublikowało nowy materiał wideo, w którym szef zespołu, Nick Tannahill, szczegółowo omówił najważniejsze zmiany w nadchodzącej Edycji ostatecznej Twierdzy: Krzyżowiec względem jej kultowego pierwowzoru. Produkcja, która ma zadebiutować 15 lipca, zapowiada się na gruntownie odświeżoną i bardzo rozbudowaną wersję tej szalenie popularnej w Polsce strategii.
Trzeba jednak dodać, że świeże informacje zaprezentowane przez deweloperów pokrywają się częściowo z tym, co studio Firefly ujawniło 20 stycznia. Tym razem otrzymaliśmy jednak więcej konkretów i nowości możemy też zobaczyć „w akcji”.
Nick Tannahill wśród kluczowych zmian wymienił m.in. 4 świeżych przeciwników AI. Wraz ze zremasterowanymi Lordami z pierwotnej wersji gry, liczba dostępnych oponentów wzrośnie więc do imponujących 20. Pomimo że ogłoszono tę informację już wcześniej, tym razem mamy okazję poznać naszych nowych oponentów „twarzą w twarz”.
Gra zaoferuje także powiększone mapy, co umożliwi organizowanie bardziej spektakularnych oblężeń i walniejszych bitew (dosłownie – spójrzcie na screen poniżej). Po raz pierwszy w historii serii pojawi się także dedykowany tryb kooperacji. Gracze będą mogli wspólnie realizować 10-misjowy Szlak Potyczek, co według twórców ma przywoływać wspomnienia ze wspólnego grania przy jednym komputerze w klasyczne RTS-y za czasów młodości.
Do gry wprowadzonych zostanie również 8 nowych typów jednostek, inspirowanych kulturą arabską. Beduińscy wojownicy będą dysponowali unikalnymi umiejętnościami i atrybutami, a do ich rekrutacji powstanie specjalny budynek – Beduiński namiot. W zapowiedzi wspomniano też o wielbłądach oraz o tym, że świeże jednostki mają wyróżniać się zarówno funkcjonalnością na polu bitwy, jak i charakterystycznymi odzywkami.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, dostaniemy też 4 nowe szlaki potyczek o nazwie „Piaski Czasu”, które zaoferują łącznie 32 misje. W grze znajdziemy również 2 kampanie historyczne (po 5 misji każda), opowiedziane z perspektywy europejskiej i arabskiej. Mają one stanowić wprowadzenie do korzystania z świeżych jednostek, przydatne zanim wkroczymy na Szlak Potyczek lub odpalimy multiplayer.
Co dość oczywiste – gra zaoferuje udoskonaloną względem pierwowzoru oprawę graficzną, a także nowe nagrania głosowe (częściowo autorstwa aktorów znanych z klasycznej wersji). Jeśli chodzi o grafikę, to rzućcie okiem na poniższe porównanie struktur budowalnych Edycji ostatecznej z pierwowzorem.
W ramach przypomnienia dodajmy, że Twierdza: Krzyżowiec – Edycja ostateczna jest już dostępna w wersji demonstracyjnej na platformie Steam. Gracze mogą nie tylko przetestować nowe rozwiązania, ale także przekazać swoje uwagi w formularzu opinii, co według szefa studia Firefly odegrało kluczową rolę podczas rozwoju wcześniejszych projektów.
Wersja demo gry Twierdza: Krzyżowiec – Edycja ostateczna
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.