Towns – wstrzymano dalsze prace nad jedną z pierwszych gier zaakceptowanych na Steam Greenlight

Twórcy Towns poinformowali, że prace nad grą zostały wstrzymane. Mimo dużego wsparcia ze strony graczy i finansowania przez nich produkcji, tytuł został najwyraźniej pokonany przez niewystarczające fundusze.

Jakub Burski

Towns – wstrzymano dalsze prace nad grą - ilustracja #1

Smutną wiadomość dla osób wyczekujących na Towns ogłosił jej deweloper. Z powodu niewystarczającej ilości sprzedanych kopii prace nad tytułem zostały wstrzymane. Decyzja ta jest o tyle zaskakująca, że Towns należała do pierwszej dziesiątki zatwierdzonej w ramach Steam Greenlight i zyskiwała coraz większą popularność.

Proces projektowania gry rozpoczął się już w 2012 roku, kiedy to Towns pojawiło się na Steamie z adnotacją „w produkcji”. Prace nad tytułem trwały do dzisiaj, a fundowali je między innymi gracze. Środki zarobione w ramach sprzedaży gry za pośrednictwem platformy Steam były przeznaczone na jej rozwój. Niestety, mimo sprzedaży ponad 200 tysięcy kopii o łącznej wartości ponad 2 milionów dolarów, Florian Frankenberger, nowy lider zespołu tworzącego Towns, ogłosił, że tytuł nie sprzedaje się tak dobrze, jak oczekiwano. Problemy finansowe wynikające ze zbyt niskiego zainteresowania grą, a co za tym idzie zbyt niską sprzedażą, spowodowały zawieszenie produkcji.

Decyzja ta spotkała się z wyjątkowo negatywną reakcją osób wspierających rozwój Towns. Na oficjalnym forum gry pojawiło się wiele komentarzy wyrażających żal i dezaprobatę dla podjętej decyzji, tym bardziej, że produkcja finansowana była z kieszeni graczy. Nie oznacza to jednak, że Towns całkowicie znika. W dalszym ciągu można je zakupić za pomocą platformy Steam, jednak nie ma co liczyć na ukończenie produkcji. Ponadto Frankenberger zastanawia się nad rozpoczęciem prac nad nowym tytułem, w którym zawarte zostaną wszystkie elementy mające pierwotnie znaleźć się w Towns.

Towns jest połączeniem ekonomicznego RTS-a z elementami RPG i utrzymane w konwencji strategii fantasy. Inspiracją dla twórców były takie tytuły, jak Dungeon Keeper oraz Diablo. W Towns gracz staje się burmistrzem wioski, która jest punktem wypadowym dla tułających się po świecie poszukiwaczach przygód. Oznacza to, że poza dobrze znanym rozwojem własnej osady i zaspakajaniem potrzeb zamieszkujących ją mieszkańców, gracz zmuszony jest borykać się z gnieżdżącymi się w okolicznych lasach lub piwnicach potworami oraz znosić kaprysy zadufanych w sobie bohaterów, którzy łaskawie tępią gnębiące wioskę szkodniki. Jednak życie awanturnika proste nie jest i każdy z nich potrzebuje magicznego miecza, zwoju z zaklęciami oraz tawerny, w której mógłby odetchnąć przy kuflu piwa. Za dostarczenie wszystkich tych dóbr odpowiadają mieszkańcy osady, którym przewodzi burmistrz, czyli gracz.

Towns

Towns

PC
po premierze

Data wydania: 7 listopada 2012

Informacje o Grze
7.9

Gracze

2.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-05-08
21:35

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Potem beda wisialy takie trupy w EA bo nigdy nie zostana ukonczone... A coraz wiecej devow tak wypuszcza dzis swoje "dema"

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2014-05-09
08:27

standby Pretorianin

😉

Dobra gra. Trzeba kupić i wesprzeć twórców.

Komentarz: standby
2014-05-09
09:19

nagytow Legend

nagytow

Dlatego nigdy nie kupilem gry w EA, niezaleznie od tego jak bardzo jest "prawie gotowa".

Komentarz: nagytow
2014-05-09
09:43

Raistand Legend

Raistand

Jak czytam takie historie to zawsze zastanawiam się jak to jest? Tutaj rozeszło się 200k egzemplarzy. I twórcy nagle płaczą, że gra przestaje się sprzedawać więc idą do domu. Z drugiej strony pojawia się takie Banished, robione przez jedną osobę, właściwie znikąd, z pominięciem EA i innych tego typu dupereli. I jest właściwie ukończone. Ludzie chwalą, doceniają.
Dziwne jest życie...

Komentarz: Raistand
2014-05-09
12:50

grogfeld Chorąży

Zapomniałem dodać, że link do tematu nie jest zbyt na czasie, myślę że redaktor powinien odnosić się do tego tematu.

http://www.townsgame.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=11480

Gra nie była zła. Naprawdę miała kilka świeżych elementów i przede wszystkim nie powinna być odbierana jako coś na long playa. Bardzo casualowy styl grania.

Myślę że spadek dochodów z gry o którym pisał Florian spowodowany był brakiem jakichkolwiek prac nad nią. Jak napisał jeden z rozżalonych forumowiczów, jest dobrą oceną tego tematu, cytuję:

"You are nothing but a quitter and I hope the reputation of you being a quitter follows you."

Komentarz: grogfeld

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl