Tomb Raider - porównanie ustawień graficznych na PC
Zapraszamy do kilkuminutowego filmiku ukazującego różnice w minimalnych i maksymalnych ustawieniach graficznych w pecetowej wersji gry Tomb Raider. Test został wykonany na sprzęcie firmy AMD.
Przed kilkoma dniami gracze w końcu otrzymali prezent od firmy Crystal Dynamics w postaci restartu serii Tomb Raider. To świetna gra, do której recenzji zapraszamy, ale niestety nie do końca dopięta na ostatni guzik w przypadku wersji PC. Przynajmniej jeśli chodzi o karty graficzne firmy NVidia. Wobec tego zapraszamy do kilkuminutowego filmiku prezentującego róznice w wyglądzie gry na ustawieniach niskich i ultimate (z włączoną opcją fullscreen), czyli prościej rzecz ujmując, na minimalnych i maksymalnych. Oczywiście w tym drugim przypadku z włączoną opcją TressFX odpowiadającą za zachowanie się włosów głównej bohaterki.

Różnice w wyglądzie gry widoczne są juz na pierwszy rzut oka. Słabej jakości tekstury, brak postefektów (których w przypadku ustawień ultimate jest jeszcze więcej po przejściu w tryb wyświetlania gry w oknie) i cienia, wyraźny aliasing nie wytrzymują porównania z ustawieniami maksymalnym, gdzie zarówno otoczenie jak i sama Lara wyglądają znacznie atrakcyjniej.

Konfiguracja komputera testowego
Procesor | AMD FX-8350 |
Płyta główna | AM3+ z chipsetem AMD 990FX |
Karta graficzna | AMD Radeon HD 7950 3GB GDDR5 |
Pamięć RAM | 4GB |

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Tomb Raider (marka)
- porównanie
- Crystal Dynamics
- porównanie graficzne
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany489780 Generał
Dobrze mi się wydaje że włosy teraz są bliżej ciała, i nie ma tak wyraźnego niewidzialnego pancerza?
zanonimizowany767782 Senator
To świetna gra, do której recenzji zapraszamy, ale niestety nie do końca dopięta na ostatni guzik w przypadku wersji PC. Przynajmniej jeśli chodzi o karty graficzne firmy NVidia.
Co jest nie tak na NV, skoro TressFX też jest przez nie obsługiwane?
Lothers Senator

Ten TressFX to pic na wodę, włosy dalej wyglądają bardzo sztucznie.
zanonimizowany868361 Junior
Mi tutaj brakuje liczby fps'ów. Chciałbym zobaczyć, czy opłaca się kupować nowego bulldozer'a :)
Herr Doktor Pretorianin

@Trzynaście:
Ano to że trzeba było poprawiać " Addressed some stability and startup issues on machines that have both Intel and NVIDIA graphics hardware." Tak swoją drogą gra jest AMD Gaming Evolved, ale dość dziwnie czyta się taki tekst - to już nie czasy gdy jedynym prawomyślnym standardem do grania był duet Intel+nV.
@Volgres:
Zależy co masz teraz. Jak jakiegoś szybkiego Phenoma X4/X6, a tym bardziej i5 to nie za bardzo nawet po ostatnich usprawnieniach architektury FXów - w grach nadal wypadają tak sobie i architektura modułów FXowych nie do końca się sprawdza (dużo zależy od tytułu - te które objęte są AMD GV, korzystają z AVX radzą sobie na nowych AMD dość dobrze, ale pozostaje cała masa tytułów nie rozkładających się dobrze na wątki FXów).