Tomb Raider - porównanie ustawień graficznych na PC

Zapraszamy do kilkuminutowego filmiku ukazującego różnice w minimalnych i maksymalnych ustawieniach graficznych w pecetowej wersji gry Tomb Raider. Test został wykonany na sprzęcie firmy AMD.

Przemysław Zamęcki

Przed kilkoma dniami gracze w końcu otrzymali prezent od firmy Crystal Dynamics w postaci restartu serii Tomb Raider. To świetna gra, do której recenzji zapraszamy, ale niestety nie do końca dopięta na ostatni guzik w przypadku wersji PC. Przynajmniej jeśli chodzi o karty graficzne firmy NVidia. Wobec tego zapraszamy do kilkuminutowego filmiku prezentującego róznice w wyglądzie gry na ustawieniach niskich i ultimate (z włączoną opcją fullscreen), czyli prościej rzecz ujmując, na minimalnych i maksymalnych. Oczywiście w tym drugim przypadku z włączoną opcją TressFX odpowiadającą za zachowanie się włosów głównej bohaterki.

Tomb Raider - porównanie ustawień graficznych na PC - ilustracja #1

Różnice w wyglądzie gry widoczne są juz na pierwszy rzut oka. Słabej jakości tekstury, brak postefektów (których w przypadku ustawień ultimate jest jeszcze więcej po przejściu w tryb wyświetlania gry w oknie) i cienia, wyraźny aliasing nie wytrzymują porównania z ustawieniami maksymalnym, gdzie zarówno otoczenie jak i sama Lara wyglądają znacznie atrakcyjniej.

  1. Porównanie ustawień graficznych na PC w grze Tomb Raider - wersja HD
Tomb Raider - porównanie ustawień graficznych na PC - ilustracja #3

Konfiguracja komputera testowego

Procesor

AMD FX-8350

Płyta główna

AM3+ z chipsetem AMD 990FX

Karta graficzna

AMD Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Pamięć RAM

4GB

Tomb Raider

Tomb Raider

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 marca 2013

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

9.6

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-03-09
19:51

zanonimizowany489780 Generał

Dobrze mi się wydaje że włosy teraz są bliżej ciała, i nie ma tak wyraźnego niewidzialnego pancerza?

Komentarz: zanonimizowany489780
2013-03-10
09:45

zanonimizowany767782 Senator

To świetna gra, do której recenzji zapraszamy, ale niestety nie do końca dopięta na ostatni guzik w przypadku wersji PC. Przynajmniej jeśli chodzi o karty graficzne firmy NVidia.

Co jest nie tak na NV, skoro TressFX też jest przez nie obsługiwane?

Komentarz: zanonimizowany767782
2013-03-11
21:34

Lothers Senator

Lothers

Ten TressFX to pic na wodę, włosy dalej wyglądają bardzo sztucznie.

Komentarz: Lothers
2013-03-11
21:52

zanonimizowany868361 Junior

Mi tutaj brakuje liczby fps'ów. Chciałbym zobaczyć, czy opłaca się kupować nowego bulldozer'a :)

Komentarz: zanonimizowany868361
2013-03-12
01:11

Herr Doktor Pretorianin

Herr Doktor

@Trzynaście:
Ano to że trzeba było poprawiać " Addressed some stability and startup issues on machines that have both Intel and NVIDIA graphics hardware." Tak swoją drogą gra jest AMD Gaming Evolved, ale dość dziwnie czyta się taki tekst - to już nie czasy gdy jedynym prawomyślnym standardem do grania był duet Intel+nV.

@Volgres:
Zależy co masz teraz. Jak jakiegoś szybkiego Phenoma X4/X6, a tym bardziej i5 to nie za bardzo nawet po ostatnich usprawnieniach architektury FXów - w grach nadal wypadają tak sobie i architektura modułów FXowych nie do końca się sprawdza (dużo zależy od tytułu - te które objęte są AMD GV, korzystają z AVX radzą sobie na nowych AMD dość dobrze, ale pozostaje cała masa tytułów nie rozkładających się dobrze na wątki FXów).

Komentarz: Herr Doktor

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl