Studio Ubisoft Halifax pracuje nad mobilną grą Tom Clancy’s ShadowBreak. Produkcja nastawiona będzie na sieciowe starcia PvP, w których gracze będą dowodzili żołnierzami, a jednocześnie jako snajperzy zapewnią im wsparcie w walce.
Firma Ubisoft zapowiedziała swój kolejny mobilny projekt. Okazała się nim nastawiona na rozgrywki sieciowe snajperska strzelanka Tom Clancy’s ShadowBreak. Produkcja zmierza na systemy iOS oraz Android i na obu wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Premiera ma nastąpić w tym roku. Nie podano dokładnego terminu, ale najpewniej nie będziemy musieli czekać długo, gdyż tytuł jest obecnie w fazie otwartej bety w kanadyjskim App Store.

Akcja gry osadzona zostanie w niedalekiej przyszłości, wkrótce po tym, jak świat padł ofiarą skoordynowanej serii ataków grup terrorystycznych, ekstremistycznych i przestępczych. Ich skala była tak duża, że uniemożliwiła szybką reakcję prawowitych władz. W efekcie sprawcy przejęli kontrolę nad dużym terytoriami, traktując lokalnych mieszkańców jako zakładników zapobiegających dużym zbrojnym interwencjom rządów.
W odpowiedzi na taki stan rzeczy powołana zostaje międzynarodowa organizacja, której celem jest wykorzystanie wszystkich możliwych środków do wyeliminowania tego zagrożenia. Gracz wcieli się w dowódcę jednej z komórek tej grupy.
Jak na snajperską strzelankę przystało, w Tom Clancy’s ShadowBreak zajmiemy się głównie eliminowaniem celów z dużych odległości. Nasza postać będzie zajmowała stacjonarne miejsce na mapie, bez możliwości zmiany pozycji. Do tych standardów gatunku dodane zostaną jednak elementy taktyczne. Będziemy musieli dowodzić innymi żołnierzami z oddziału, decydować o przemieszczaniu i celach ataku, jak również zapewniać im ochronę przed wrogami. Pomiędzy misjami zajmiemy się werbowaniem ludzi oraz ulepszaniem ich umiejętności oraz sprzętu.
Cała zabawa sprowadzi się do potyczek PvP, a nasi przeciwnicy będą dysponowali tymi samymi możliwościami. W praktyce więc rozgrywka w Tom Clancy’s ShadowBreak obracać się ma wokół pojedynków między snajperami i dowodzonymi przez nich zwykłymi żołnierzami.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.