„To wstyd”. Reżyser One-Punch Mana nie jest pod wrażeniem tej serii, mimo że według widzów najnowszy odcinek wznosi animację na nowe wyżyny

Reżyser One-Punch Mana nie podziela entuzjazmu widzów względem nowej serii z Chin, wytykając mankamenty w animacji, która na innych oglądających zrobiła wrażenie.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

„To wstyd”. Reżyser One-Punch Mana nie jest pod wrażeniem tej serii, mimo że według widzów najnowszy odcinek wznosi animację na nowe wyżyny, źródło grafiki: Super Cube, iQIYI, 2025.
„To wstyd”. Reżyser One-Punch Mana nie jest pod wrażeniem tej serii, mimo że według widzów najnowszy odcinek wznosi animację na nowe wyżyny Źródło: Super Cube, iQIYI, 2025.

Wraz z rosnącą popularnością anime, zainteresowanie wzbudzają także animacje z innych krajów azjatyckich, w tym także z Chin. Tamtejsze produkcje animowane zwane są na świecie donghua. I jedna z takich serii ostatnio wzbudza coraz większe zainteresowanie. Choć początkowo wywoływała mieszane uczucia, to siódmy odcinek Super Cube pozostawił widzów pod ogromnym wrażeniem.

I to na tyle dużym, by pojawiły się głosy, że Super Cube wzniosło animację na nowe wyżyny. Scena walki rzeczywiście ma płynną, dobrze zanimowaną scenę walki, której nie brak dynamiki. Podobny poziom nie jest widywany często w równie przepełnionych akcją scenach, dlatego reakcje widzów wcale nie dziwią.

Ich entuzjazmu jednak nie podziela reżyser One-Punch Mana, Kenichiro Aoki, który w swoim wpisie na X zarzuca Super Cube, że reżyseria nie jest dobra. Choć od technicznej strony docenia produkcję, to jednak ma wątpliwości, czy to wystarczy, przy jego zdaniem braku emocjonalnego i wizualnego wyczucia. Zarzuca Super Cube również brak oryginalności i niechęć do podejmowania ryzyka.

To świetne anime, ale nie czuję się do niego przyciągany. Powiedziałbym, że to dlatego, że reżyseria nie jest zbyt dobra. Nawet pomimo nadanego tempa i napięcia, anime toczy się [zbyt szybko] bez wystarczającej ilości czasu, aby to wszystko ogarnąć. Proszę również o zaprzestanie używania tych samych układów, choreografii i cech pracy pewnego animatora. To wstyd.

Wpis Aokiego wywołał dyskusję wśród widzów oraz animatorów na temat tego, czy wizualny spektakl wystarczy, aby pociągnąć serię. Część komentujących zwraca uwagę, że szybsze tempo staje się coraz powszechniejsze w nowych produkcjach, inni zaś przyznają rację, że wielu młodych animatorów obecnie inspiruje się Yutaką Nakamurą (bo do jego prac dostrzegają podobieństwa w scenie z Super Cube), ale takie tempo akcji nie daje czasu na wchłonięcie wszystkich informacji na ekranie.

A Wy co myślicie o Super Cube?

  • Manga i anime
Podobało się?

1

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl