W Internecie pojawiło się więcej zdjęć prototypowej chłodnicy dla kart graficznych Nvidii RTX 40. Możemy zauważyć więcej szczegółów, jak 22 ciepłowody, trzy wentylatory, czy szerokie przewody zasilania.
Wielka czteroslotowa chłodnica, która robiła wrażenie już przed premierą RTX 4090, została przeanalizowana dokładniej. To prototypowe urządzenie, które nigdy nie trafiło do produkcji seryjnej, a obecnie uważa się, że miało chłodzić układy RTX 4090 Ti lub Titan. Mowa tutaj o kartach graficznych, które także jak dotąd nie ujrzały światła dziennego.

Jak informuje serwis WCCFtech, więcej zdjęć tego prototypu trafiło do sieci. Pokazują one dotąd nieznane szczegóły. Chłodnica miała mieć trzy wentylatory, w tym jeden umieszczony w środku radiatora. Na zdjęciach widać 22 ciepłowody, które rozprowadzają ciepło, karta miała też posiadać komorę parową. Złącze zasilania zaś jest połączone z płytką PCB karty za pośrednictwem dwóch pasków miedzi. Całkiem szerokich, więc można sobie wyobrazić, jak duże miało być zużycie energii tej karty.

Przewody zostały przeprowadzone wokół radiatora dlatego, że prototypowa karta graficzna miała mieć boczną płytkę PCB – nietypowe rozwiązanie, w którym wszystkie układy umieszczone są równolegle do płyty głównej komputera. Niestety nic na razie nie wskazuje na to, abyśmy mogli przekonać się, jak taka idea sprawdza się w praktyce. Nvidia milczy o potencjalnej realizacji projektów Titan lub choćby RTX 4090 Ti.
Karty graficzne RTX 40 kupisz na Allegro
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Steam Machine od innych producentów sprzętu? Valve nie odrzuca takiej opcji
2

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.