Titan Quest 2 otrzyma niebawem piąte mistrzostwo. Pozwoli ono grać na dwa skrajnie różne sposoby

Grimlore Games ujawniło szczegóły nowego mistrzostwa w Titan Quest 2. Inspirowana boskim Hefajstosem Kuźnia ma wprowadzić do gry świeże możliwości walki i budowania postaci.

Kamil Kleszyk

Titan Quest 2 otrzyma niebawem piąte mistrzostwo. Pozwoli ono grać na dwa skrajnie różne sposoby, źródło grafiki: THQ Nordic.
Titan Quest 2 otrzyma niebawem piąte mistrzostwo. Pozwoli ono grać na dwa skrajnie różne sposoby Źródło: THQ Nordic.

Studio Grimlore Games nie zwalnia tempa i po dużej październikowej aktualizacji Titan Questa 2 przedstawiło pierwsze konkrety dotyczące następnej ważnej nowości zmierzającej do gry we wczesnym dostępie. Chodzi o piąte (poprzednie cztery to Earth, Rogue, Storm i Warfare) mistrzostwo – Kuźnię (ang. Forge).

Jest ono inspirowane Hefajstosem, bogiem rzemiosła, ognia i wynalazczości. Postacie korzystające z tej specjalizacji mają działać jak prawdziwi boscy kowale – nie tylko wzmacniając broń i pancerz w trakcie walki, ale również stawiając na polu bitwy różne mechaniczne urządzenia bojowe.

Kluczowym elementem nowego mistrzostwa będzie zasób Divine Core, zdobywany z pokonanych przeciwników. To on napędzi większość umiejętności Kuźni i pozwoli lepiej gospodarować klasyczną energią – tę da się wtedy swobodniej zużywać na zdolności drugiej specjalizacji, co zachęci do złożonych, synergicznych buildów.

Twardy jak żelazo… albo zupełnie kruchy

Kuźnia zapewni dostęp do zestawu defensywnych umiejętności – zwiększających pancerz, odporności czy pulę zdrowia. Postać rozwijana w tym kierunku ma być bardzo trudna do zabicia, a dodatkowo część otrzymanych obrażeń będzie mogła odbić w kierunku wrogów.

Co ciekawe, Grimlore Games podkreśla, że mistrzostwo to nie musi być wyborem wyłącznie pod „tanka”. Gracze mogą pójść w stronę „szklanej armaty” (ang. glass cannon), stawiając na urządzenia i pułapki, które będą prowadzić walkę z dystansu, podczas gdy bohater skupi się na ofensywnych umiejętnościach swojej drugiej specjalizacji, trzymając się możliwie daleko od chaosu walki.

Przykładowe zdolności Kuźni

W komunikacie zaprezentowano też materiały prezentujące kilka kluczowych umiejętności:

  1. Blade Trap – wirująca, mechaniczna pułapka walcząca w zwarciu; po zniszczeniu wybucha, zadając obrażenia od ognia;
  2. Infused Blade Trap – ulepszona wersja Blade Trap, w której pułapkę można nasycić żywiołem, np. błyskawicą;
  3. Chains – umiejętność przyciągająca wrogów w kierunku wirującego ostrza za pomocą łańcuchów;
  4. Ironclad – zaklęta zbroja radykalnie wzmacniająca obronę, ale spowalniająca ruch; można ją modyfikować odłamkami raniącymi atakujących przeciwników.

Grimlore Games zapowiada, że jest to jedynie „niewielka próbka” nadchodzącej specjalizacji. W najbliższych tygodniach studio ma pokazać więcej materiałów oraz fragmenty rozgrywki. Nie wiadomo jednak, kiedy Kuźnia trafi do Titan Questa II.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Titan Quest 2

Titan Quest 2

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 1 sierpnia 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.1

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Znamy nominacje do The Game Awards 2025, można już głosować. Clair Obscur: Expedition 33 mocno dominuje, ale walka o tytuł Gry Roku może być zacięta

Następny
Znamy nominacje do The Game Awards 2025, można już głosować. Clair Obscur: Expedition 33 mocno dominuje, ale walka o tytuł Gry Roku może być zacięta

Wyczekiwana gra survivalowa z otwartym światem nie zawiedzie po premierze. „Realizm, skala i spójność”, na to postawią twórcy Prologue: Go Wayback!

Poprzedni
Wyczekiwana gra survivalowa z otwartym światem nie zawiedzie po premierze. „Realizm, skala i spójność”, na to postawią twórcy Prologue: Go Wayback!

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl