TikTok podzieli się pieniędzmi z twórcami
Podczas tegorocznego NewFronts chiński gigant Bytedance ogłosił wdrożenie w życie nowego programu, który zakłada dzielenie się z najlepszymi tiktokerami przychodami z reklam, zaś reklamodawcom pozwoli dotrzeć do szerszej widowni.
Źródło: Pixabay/antonbe
Jak donosi serwis Variety, TikTok Pulse, bo taką nazwę będzie nosił nowy program, pozwoli marketerom umieszczać reklamy kontekstowe w 4% najpopularniejszych filmików w różnych kategoriach (m.in. uroda, gotowanie, moda, gry). Będzie to dawało korzyści obydwu stronom. Najlepsi twórcy wideo otrzymają wynagrodzenie z reklam, natomiast marketerzy dotrą do szerszego grona odbiorców.
Koncentrujemy się na opracowywaniu rozwiązań monetyzacyjnych na dostępnych rynkach, aby twórcy czuli się doceniani i nagradzani przez TikToka… Od samego początku angażowaliśmy się we współpracę z naszą społecznością, aby wprowadzać nowe funkcje. Nie możemy się zatem doczekać kontynuowania wspólnej podróży z TikTok Pulse – ogłosiła firma podczas NewFronts.
Ponadto jak zapewniła globalna szefowa marketingu TikToka Sofia Hernandez, pilotażowy projekt wystartuje w czerwcu w Stanach Zjednoczonych, natomiast jesienią pojawi się na kolejnych rynkach. Dodała jeszcze, iż firma w pocie czoła pracuje, by kampanie zakupione za pośrednictwem TikTok Pulse były w pełni bezpieczne i nie szkodziły marce. Aplikację będzie strzegł szereg zabezpieczeń do sprawdzania treści reklam przed ich wyświetleniem oraz odpowiedniego ich dopasowania do kategorii filmów. Dodatkowe narzędzia do pomiaru, takie jak weryfikacja widoczności, dadzą również reklamodawcom szansę na analizę i sprawdzenie skuteczności ich kampanii.
Pozostaje jeszcze tylko pytanie, kto będzie mógł wziąć udział w projekcie TikTok Pulse. Odpowiedź jest prosta – każdy twórca, który zgromadzi przynajmniej 100 000 obserwujących na swoim koncie.
Wierzymy, że jesteście spragnieni najnowszych informacji na temat TikToka, dlatego poniżej odsyłamy do kilku z nich:
- TikTok pozwala sprawdzić, kto oglądał nasz profil
- TikTok zarobi w tym roku potężne pieniądze, wkrótce pobije YouTube’a
- TikTok chce być jak YouTube? Wprowadza 10-minutowe filmy
Więcej:Xiaomi 17 z nowym Snapdragonem to najwydajniejszy smartfon z Androidem
Komentarze czytelników
VideoFunLab Chorąży
Ooo, świetna wiadomość. Na to własnie czekałem. Już dawno zastanawiałem się jak zmonetyzować moje konto. Obserwujących już ponad 200 tysięcy a pomysłów jak to ugryźć ni ma!