TikTok zarobi w tym roku potężne pieniądze, wkrótce pobije YouTube’a
TikTok jest na fali. Ogromna popularność platformy przekłada się na spore pieniądze, głównie z reklam. Jeszcze w tym roku zarobki mogą być dwukrotnie wyższe niż Snapchata czy Twittera. W 2024 r. serwis może rzucić wyzwanie YouTube’owi.

Fot. powyżej: Wokandapix/Pixabay
TikTok jest w 2022 roku tym, czym Facebook był kilka lat temu – miejscem, które skupia sporą część użytkowników Internetu, a tym samym przyciąga reklamodawców. Musztarda, samochody, sklep z ubraniami – nieważne, wszystko się sprzeda. Właścicielom TikToka pozostaje patrzeć na rosnące słupki dochodów.
Gigantyczne zarobki TikToka
Prognozy na 2022 rok (za Reuters) wskazują, że TikTok może zarobić na reklamach 11 miliardów dolarów, czyli ponad 47 miliardów złotych. To mniej więcej tyle, co PKB Mauritiusu oraz jakieś dwa razy więcej niż dochody Snapchata (4,86 mld dol.) i Twittera (5,58 mld dol.).
Największy przychód – więcej niż połowę prognozowanej kwoty – TikTok ma wygenerować w USA.
Debra Aho Williamson z Insider Intelligence wskazuje na ogromne tempo wzrostu platformy:
W ciągu ostatnich kilku lat baza użytkowników TikToka gwałtownie wzrosła, a ilość czasu, jaką użytkownicy spędzają w tej aplikacji, jest niezwykła.
TikTok rzuca wyzwanie największym
Co jakiś czas donosimy o kolejnym rekordzie pobitym przez TikToka. W lipcu 2021 liczba pobrań aplikacji w Google Play i App Store przekroczyła 3 miliardy, co przełożyło się we wrześniu na tytuł najpopularniejszej aplikacji – średni czas oglądania materiałów przebił ten z platformy YouTube.
Wisienką na torcie było podsumowanie 2021 roku, w którym to TikTok stał się najpopularniejszą domeną na świecie. Tak, przebił nawet Google, które spadło na drugie miejsce.
Przy zachowaniu obecnej dynamiki rozwoju w 2024 roku TikTok będzie w stanie zarobić tyle, co YouTube (zob. TechSpot). Jeżeli to się uda, właściwie niewiele więcej będzie można osiągnąć – chiński serwis społecznościowy całkowicie zdominuje rynek.
Kontrowersje wokół TikToka
Działalność TikToka wzbudza silne emocje, a w minionych miesiącach było przynajmniej kilka kontrowersji wokół serwisu.
- Nieco ponad rok temu Komisja Europejska otrzymała skargę na TikToka, głównie za pokazywanie użytkownikom szkodliwych treści i kryptoreklamę.
- We wrześniu 2021 roku Chiny wprowadziły limit na korzystanie z serwisu w wysokości 40 minut dziennie.
- W lutym 2022 roku firma URL Genius przeprowadziła badania, których wyniki wskazują, że TikTok zbiera i wysyła podmiotom trzecim ogromne ilości danych o użytkownikach.
Komentarze czytelników
Meno1986 Senator

Szczerze mówiąc te kontrowersje w ogóle mnie nie ruszają. Może, dlatego, że nie korzystam z TikToka. ;P
Szefoxxx Senator

Ty wolisz się dowiedzieć, a inni wolą te głupkowate filmy, proste. No obu zachciankach i tak się zarabia.
Bociek69 Senator

większość to totalna głupota
Wlasnie sobie odpowiedziales dlaczego jest popularny. Wiecej wswietlen bededzie mial 5 sekundowy filmik jak ktos glosnie pierdnie, niz godziny wyklad z fizyki kwantowej.
papież Flo IV Senator

Po prostu tik tok jest bardziej uzależniający. Na YT zazwyczaj sam sobie wyszukujesz film i na tym kończysz. Tutaj nic nie musisz wyszukiwać, bo to oni Tobie szukają filmu. A jak ci się nie spodoba to jednym ruchem palca idziesz na kolejny. No i masz świadomość, że nic wielkiego nie straciłeś, bo przecież to był tylko głupkowaty film i to w dodatku trwający kilkadziesiąt sekund. A że przeglądać możesz do woli, to zawsze jest ciekawość tego co się znajdzie na następnym filmie (a nóż coś mądrego się tym razem znajdzie).
VideoFunLab Chorąży

Tak naprawdę to podobne zdanie o TikToku ma większość ludzi którzy nie zaglębią się w ten temat. Im dłużej przeglądasz tym algorytm wysyła Ci bardziej spersonalizowane filmy. Ja w tym momencie dostaje dużo filmów z tipami co do montazu wideo, grafiki, SEO w sieci itp.
Głupie filmiki dostaje może co 10 przesunięcie.