The Walking Dead: Saints & Sinners chwalone przez graczy i krytyków
W ubiegłym tygodniu na PC zadebiutowała VR-owa produkcja The Walking Dead: Saints & Sinners od firmy Skydance Interactive. Tytuł zbiera bardzo dobre opinie zarówno wśród krytyków, jak i graczy.
The Walking Dead (w polskim tłumaczeniu Żywe trupy) cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Choć pełne zombie i niebezpiecznych ludzi uniwersum wykreowane przez Roberta Kirkmana nie należy do najprzyjemniejszych, to wielu fanów komiksów, serialu i gier komputerowych sygnowanych słynną marką oddałoby wiele, by choć przez chwilę się do niego przenieść i na własnej skórze odczuć jego ponurą atmosferę. Po części umożliwia to The Walking Dead: Saints & Sinners, czyli stworzona przez firmę Skydance Interactive produkcja przeznaczona na gogle VR. Tytuł zadebiutował na PC w ubiegły czwartek i jak na razie zbiera bardzo dobre opinie zarówno wśród recenzentów, jak i graczy.

W serwisie Metacritic średnia ocen The Walking Dead: Saints & Sinners wyliczona na podstawie 14 recenzji wynosi 81/100. Krytycy podkreślają, że jest to bardzo solidne doświadczenie w wirtualnej rzeczywistości, które potrafi oddać klimat Żywych trupów. Chwalą oni między innymi elementy RPG w stylu kultowego cyklu Deus Ex, bardzo dobrą, choć nieco krótką historię, satysfakcjonującą walkę czy system wytwarzania przedmiotów. Do gustu przypadła im również fizyka, choć niestety to jedyny element strony technicznej tytułu, któremu można z czystym sercem przyklasnąć.
W The Walking Dead: Saints & Sinners nie brakuje bowiem bugów, które mogą czasem wybić z doświadczenia. Ponadto AI ludzkich przeciwników nie powala, konstrukcja wielu misji jest mocno powtarzalna, interfejs (zwłaszcza ekran ekwipunku) potrafi doprowadzić do bólu głowy, a fragmenty skradankowe są niezbyt dobrze zrealizowane. Generalnie czuć, że gra potrzebuje szlifów, lecz zdaniem recenzentów wszelkie problemy nie są na tyle frustrujące, by całkowicie popsuć zabawę, która jest naprawdę przednia.
Wybrane recenzje The Walking Dead: Saints & Sinners
- IGN – 9/10
- Road to VR – 9/10
- TheSixthAxis – 9/10
- Trusted Reviews – 4/5
- VRFocus – 4/5
- Windows Central – 4/5
- Game Rant – 3/5
Z kolei jeśli chodzi o graczy, to na platformie Steam aż 89% z 841 opinii jest pozytywnych. Osoby, które zakupiły The Walking Dead: Saints & Sinners, chwalą przede wszystkim sugestywny klimat produkcji oraz przyjemny, choć niepozbawiony uproszczeń gameplay. Niestety, podobnie jak recenzenci, zwracają oni uwagę na fakt, że w tytule znajduje się sporo błędów technicznych. Zatem jeśli ktoś planuje zakup produkcji Skydance Interactive musi naprawdę mocno zastanowić się, jak dużą tolerancją na bugi dysponuje.

The Walking Dead: Saints & Sinners
Data wydania: 23 stycznia 2020
Gracze
Komentarze czytelników
zanonimizowany749356 Centurion
Wspaniala gra! Warto zagrac!
animatiV Generał

O ile grając samemu zapewne doświadczenie jest niesamowite, to patrząc z boku na tę grę w monitorze to szybciej można by było zasnąć ;P Tak czy siak jestem za grami VR i mam nadzieję że będzie ich coraz więcej i lepiej.
Do tego trzeba dodać że Valve Index posiada świetne kontrolery które dodają immersji w trakcie gry w VR.
zanonimizowany146624 Legend
Wkleję swój komentarz z YT z dnia premiery:
Pograłem dziś trochę (na Vivie Cosmos) i powiem, że gra niczego sobie, ale ma niestety kilka wad, od których zacznę. Precyzja ruchów jest zdecydowanie gorsza niż np w Boneworks. To samo fizyka. Denerwuje też trochę dostęp do inwentarza. Niby są sloty, ale czasem spojrzenie pod właściwym kątem na swoją kieszeń, by sięgnąć właściwą broń graniczy z cudem . Bardzo trudno też sięgnąć po książeczkę, albo wręcz przeciwnie - próbując podnieść jakąś broń, nie zawsze nam się to uda, bo ... na drodze staje książeczka. Wkurza niestety też fakt, że zbyt łatwo można w trakcie gry nacisnąć guzik pauzy i opcji w tle. Ten jest usadowiony na lewym górnym bumperze, czyli na L1, a mimo to łatwo go wcisnąć. To są spore wady tej gry, ale jest też sporo plusów. Gra ma na prawdę bardzo fajny klimat i bazuje na uniwersum TWD. Również mamy sztywnych, choć z ludzi są same nieznane postaci (oglądałem wszystkie 10 sezonów TWD, ale nie FearTWD, więc możliwe, że to jakieś postacie z tego serialu, ew z innych gier, w które nie grałem), ale cała otoczka gry działa na identycznej zasadzie co w serialu. Jeśli ktoś zginie za jakiś czas zmienia się w sztywnego. Otoczka gry na prawdę daje graczowi wczucie się w bohatera/bohaterkę tego uniwersum. Fajnie się też strzela, choć brakuje celownika i to trochę przeszkadza. Również bardzo ciekawie jest rozwiązane samo zabijanie sztywnych bronią taką jak nóż, czy topór. Inaczej będzie jak chwycimy topór jedną ręką, a inaczej dwoma. Jeśli chodzi o nóż to mamy guzik to odwracania noża i to też bardzo fajnie pozwala nim manewrować. Świetna jest też optymalizacja. Bez problemu włączyłem wszystko na Ultra (i7 6700k, gtx 1080ti) i podbiłem rozdziałkę do 3280x3 tys coś tam z zagęszczeniem pikseli 120%. Ogólnie widać, że coś się konkretnie zaczyna ruszać w VR, a ten rok zapowiada się pod względem VR konkretnie. CHoć wiadomo, że HL: Alyx zmiecie wszystko :)
moort Legionista
Ogrywam na Oculus Quest (przez kabelek party link) i jest bosko. Ostatnio na YT znalazłem tutorial jak przyciemnić obraz i przy podbiciu rozdziałki 1.3 można śmiało powiedzieć że Rift s traci pozycję ( no może poza gąbkami). Gra ocieka klimatem i żadne techniczne błędy nie są w stanie popsuć wrażeń jakie ten tytuł nam serwuje. Już teraz przy ostatnich dużych premierach jest w co grać. Polecam każdemu!!!