Nowe ogłoszenie o pracę opublikowane przez EA dostarczyło nam szczegółowych planów dotyczących metod monetyzacji nadchodzącego Project Rene.
Dwa dni temu miało miejsce kolejne wydanie cyklu Behind The Sims, które zawierało pokaźny segment dotyczący postępów prac Maxis nad Project Rene. Zaledwie dzień później społeczność odkryła nowe informacje na temat projektu, których twórcy postanowili nie uwzględnić w prezentacji.
Project Rene, prezentowane jako kontynuacja głównej serii The Sims stanowi wielką niewiadomą od swojej zapowiedzi pod koniec 2022 roku. Póki co największym zaskoczeniem, a tym samym odstępstwem od znanego dotychczas formatu marki jest ścisła integracja aspektów gry w chmurze.
Teraz, opierając się na odnalezionym przez użytkownika The Henford Hen ogłoszeniu o pracę na stanowisku Szefa Monetyzacji i Rynku, możemy wywnioskować, że z nowymi systemami rozgrywki nadejdzie także zupełnie nowy model biznesowy.
Warto zwrócić uwagę szczególnie na dwa punkty ogłoszenia o pracę:
Oznacza to przede wszystkim, że podstawowa wersja The Sims 5 będzie grą typu free-to-play, opartą na mikropłatnościach za dodatkowe treści.
Taki obrót sytuacji był przewidywany przez fanów gry od pierwszych zapowiedzi Project Rene, lecz jasne potwierdzenie pochodzące z oficjalnego źródła (ogłoszenie zostało usunięte, lecz dobrze udokumentowane w sieci) może położyć kres spekulacjom.
Co prawda samo The Sims 4 również przeszło na darmowy model, jednak stało się to dopiero 8 lat po premierze gry, a nie na start – tak jak ma się to stać z jej kontynuacją.
4

Autor: Sonia Selerska
Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.