Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2019, 12:44

autor: Adrian Werner

The Outer Worlds - wysyp świeżych konkretów

Dzięki magazynowi Game Informer do sieci trafił pokaźny zestaw nowych konkretów odnośnie gry The Outer Worlds, czyli nowego RPG-a autorstwa zespołu Obsidian Entertainment.

Autorzy są pewni, że gra ukaże się w tym roku. - The Outer Worlds - wysyp świeżych konkretów - wiadomość - 2019-02-07
Autorzy są pewni, że gra ukaże się w tym roku.
THE OUTER WORLDS W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Obsidian Entertainment
  2. Wydawca: Private Division
  3. Gatunek: RPG
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 2019 r.

The Outer Worlds, czyli RPG studia Obsidian Entertainment, stało się jednym z głównych tematów kolejnego numeru magazynu Game Informer. Dzięki temu dowiedzieliśmy się sporo nowego odnośnie tego projektu.

W grze znajdziemy tylko dwie główne planety, ale będziemy mogli eksplorować również m.in. księżyce, gazowe olbrzymy, asteroidy oraz stacje kosmiczne. W The Outer Worlds zabraknie jednak kombinezonów kosmicznych, więc każda odwiedzana lokacja ma posiadać atmosferę nadającą się do oddychania.

Gracz będzie mógł wcielić się tylko w człowieka, a w świecie zabraknie inteligentnych obcych ras. Gra zaoferuje możliwość nazwania bohatera, ale wszystkie postacie mają zwracać się do niego per „kapitanie” czy „szefie”. W The Outer Worlds zamiast mechaniki moralności otrzymamy system reputacji. Wpłynie on m.in. na relacje bohatera z kilkoma istniejącymi w świecie gry frakcjami, do których będziemy mogli dołączyć.

Autorzy mają nadzieję, że możliwe okaże się ukończenie gry bez zabijania kogokolwiek, ale na razie nie są pewni, czy uda im się to osiągnąć. Obiecują za to, że całość będzie można przejść mordując wszystkie postacie, które spotkamy w trakcie kampanii.

W The Outer Worlds znajdziemy cykl dnia i nocy. Zabraknie za to trybu kooperacyjnego oraz opcji włączenia widoku trzecioosobowego. Autorzy nie mają w planach również tradycyjnych starć z bossami, choć pojawią się potyczki o wyższym poziomie trudności niż standardowe. Ponadto trafienia w różne części ciała wroga wywoływać mają odmienne skutki.

W grze pojawi się hakowanie, ale nie zostanie zrealizowane w formie mini-gierki. Ponadto gracze będą mogli zmanipulować roboty, tak aby obróciły się przeciwko sobie. Zabraknie za to możliwości kontrolowania obcych zwierząt. Autorzy zdradzili również, że kampanię będzie można ukończyć bez pomocy towarzyszy. Postacie te mają być jednak bardzo przydatne, zwłaszcza gdy zrealizujemy przypisane im misje poboczne, co zwiększy ich zdolności bojowe. Na większości poziomów trudności, gdy pasek życia towarzysza zejdzie do zera, to straci on przytomność. Tylko na najwyższym, nazwanym Supernova, pożegna się z życiem.

Autorzy rozważają wypuszczenie narzędzi moderskich, ale jeśli się ukażą, to dopiero w jakiś czas po premierze. Twórcy mają również pomysły na DLC z nowymi światami oraz kontynuację. The Outer Worlds na pewno zostanie wydane w tym roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Deweloperzy są niemal pewni, że uda im się osiągnąć 4K na Xbox One X oraz PlayStation 4. Na koniec wspomnieli, że około 20% zespołu zajmującego się tym projektem pracowało wcześniej nad Fallout: New Vegas.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Outer Worlds to najlepszy Fallout: New Vegas 2, na jakiego możecie liczyć
  3. Wszystko o The Outer Worlds (data premiery, gameplay)

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej