The Outer Worlds - wysyp świeżych konkretów
Dzięki magazynowi Game Informer do sieci trafił pokaźny zestaw nowych konkretów odnośnie gry The Outer Worlds, czyli nowego RPG-a autorstwa zespołu Obsidian Entertainment.

- Deweloper gry: Obsidian Entertainment
- Wydawca: Private Division
- Gatunek: RPG
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 2019 r.
The Outer Worlds, czyli RPG studia Obsidian Entertainment, stało się jednym z głównych tematów kolejnego numeru magazynu Game Informer. Dzięki temu dowiedzieliśmy się sporo nowego odnośnie tego projektu.
W grze znajdziemy tylko dwie główne planety, ale będziemy mogli eksplorować również m.in. księżyce, gazowe olbrzymy, asteroidy oraz stacje kosmiczne. W The Outer Worlds zabraknie jednak kombinezonów kosmicznych, więc każda odwiedzana lokacja ma posiadać atmosferę nadającą się do oddychania.
Gracz będzie mógł wcielić się tylko w człowieka, a w świecie zabraknie inteligentnych obcych ras. Gra zaoferuje możliwość nazwania bohatera, ale wszystkie postacie mają zwracać się do niego per „kapitanie” czy „szefie”. W The Outer Worlds zamiast mechaniki moralności otrzymamy system reputacji. Wpłynie on m.in. na relacje bohatera z kilkoma istniejącymi w świecie gry frakcjami, do których będziemy mogli dołączyć.
Autorzy mają nadzieję, że możliwe okaże się ukończenie gry bez zabijania kogokolwiek, ale na razie nie są pewni, czy uda im się to osiągnąć. Obiecują za to, że całość będzie można przejść mordując wszystkie postacie, które spotkamy w trakcie kampanii.
W The Outer Worlds znajdziemy cykl dnia i nocy. Zabraknie za to trybu kooperacyjnego oraz opcji włączenia widoku trzecioosobowego. Autorzy nie mają w planach również tradycyjnych starć z bossami, choć pojawią się potyczki o wyższym poziomie trudności niż standardowe. Ponadto trafienia w różne części ciała wroga wywoływać mają odmienne skutki.
W grze pojawi się hakowanie, ale nie zostanie zrealizowane w formie mini-gierki. Ponadto gracze będą mogli zmanipulować roboty, tak aby obróciły się przeciwko sobie. Zabraknie za to możliwości kontrolowania obcych zwierząt. Autorzy zdradzili również, że kampanię będzie można ukończyć bez pomocy towarzyszy. Postacie te mają być jednak bardzo przydatne, zwłaszcza gdy zrealizujemy przypisane im misje poboczne, co zwiększy ich zdolności bojowe. Na większości poziomów trudności, gdy pasek życia towarzysza zejdzie do zera, to straci on przytomność. Tylko na najwyższym, nazwanym Supernova, pożegna się z życiem.
Autorzy rozważają wypuszczenie narzędzi moderskich, ale jeśli się ukażą, to dopiero w jakiś czas po premierze. Twórcy mają również pomysły na DLC z nowymi światami oraz kontynuację. The Outer Worlds na pewno zostanie wydane w tym roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Deweloperzy są niemal pewni, że uda im się osiągnąć 4K na Xbox One X oraz PlayStation 4. Na koniec wspomnieli, że około 20% zespołu zajmującego się tym projektem pracowało wcześniej nad Fallout: New Vegas.
- Oficjalna strona gry
- Outer Worlds to najlepszy Fallout: New Vegas 2, na jakiego możecie liczyć
- Wszystko o The Outer Worlds (data premiery, gameplay)

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- action RPG
- science fiction
- Private Division
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany668247 Legend
Może w ocenie twórców gry taka grafika jest ładna? Nie wszystko musi być mroczne i w ciemnych barwach.
Narzekanie na kolorystykę w grach to w ogóle głupota i debilizm. Ja już nawet pomijam takie "mody" jak ENB, ale przecież w każdym monitorze i telewizorze można ustawić poziom nasycenia kolorów... Bez problemu można zrobić z kolorowej grafiki, szaroburą lub z jakimś "mhrocznym" filtrem... W drugą stronę nie idzie tak łatwo zrobić (czyli z szaroburej - kolorową). Twórcy gier mają dosłownie robić wszystko za graczy?
Newfolder Konsul

Może w ocenie twórców gry taka grafika jest ładna? Nie wszystko musi być mroczne i w ciemnych barwach.
AIDIDPl Legend

Mily90 ---> Dokładnie. FPP i FPS to są mylne pojęcia dla dużej ilości osób. W grze gdzie mamy wybór i wpływ na to jak wygląda nasza postać to osobiście lubię rozwiązania takie jak w grach Bethesdy czy nawet jak w Battlefront I i II od EA, gdzie mamy do wyboru widok z trzeciej osoby i pierwszej gdzie nawet tu widać cień i ciało naszej postaci.
Jestem ciekaw czy z widoku FPP w Cyberpunk będzie widać cień i chociaż nogi naszej postaci.
zanonimizowany817887 Pretorianin
Chyba w widoku FPP. Co to za moda wśród graczy na purystyczne przywiązanie do takich szczegółów?
RPG to przede wszystkim rozwój postaci, questy, dialogi, nacisk na wybory, fabułę i narrację, a kwestia widoku to najmniej ważna rzecz z tego wszystkiego.
Sam Cyberpunk 2077 będzie takim fpsem, że umożliwi graczom korzystanie również z broni białej i skradnie się. Nazywanie FPSem z powodu widoku zawsze bawi. Tą logiką zestawiasz Deus Exa z Doomem. Kij z tym, że tą pierwszą grę można przejść bez zabijania kogokolwiek, ba bez używania broni palnej w ogóle. No Fps i basta.
To myślę, że tąką logiką już sobie wyjaśniliśmy, że Cyberpunk w ogóle to będzie grą samochodową, a nie jakiś fpsem.
Zabawne, że nikogo z takich purystów za bardzo nie obchodzi w ogóle logiczne wyjaśnienie takiego rozwiązania w 2077, gdzie twórcy podkreślali, że chodzi o porządną immersję z efektami nowo przyjmowanych wszczepów. Np opcja przybliżania widoku i skanowania otoczenia w grze. Już w wiedźminie przy widoku tpp- który tam akurat miał więcej plusów niż minusów- kulała immersja niektórych efektów, ot choćby zażycie eliksiru kota.
Elevrilnar Generał

Jak wspomniał kolega wyżej, w CP2077 bohater będzie widoczny w cutscenkach i podczas rozmów. Nie zabraknie okazji, żeby się jemu/jej przyjrzeć. :)