Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2014, 11:10

autor: Marcin Skierski

The Evil Within - patch na PC wyłącza czarne paski i limit 30 fps'ów

Studio Tango Gameworks w końcu wysłuchało próśb graczy i wydało łatkę wprowadzającą opcję wyłączenia czarnych pasków i limitu 30 klatek na sekundę. Niestety, patch dotyczy tylko wersji PC.

Posiadacze pecetowej wersji gry The Evil Within doczekali się aktualizacji dodającej opcję zwiększenia limitu płynności do 60 klatek na sekundę (nie można jednak całkowicie odblokować licznika) oraz wyeliminowania czarnych pasków na dole i górze ekranu. Wspomniane zmiany były bardzo pożądane przez wielu graczy, więc wydanie takiego patcha będzie dla nich na pewno miłą niespodzianką. Przypomnijmy, że do tej pory wszystkie edycje gry (PC i konsole) miały domyślnie włączone ograniczenie 30 klatek na sekundę oraz paski mające upodobnić produkcję studia Tango Gameworks do filmu. Wspomniane ograniczenia dało się wprawdzie usunąć mniej oficjalnymi metodami na PC, ale teraz staje się to dostępne od razu z poziomu menu. Niestety, na konsolach wszystko pozostaje bez zmian.

Tak wygląda The Evil Within bez czarnych pasków na dole i górze ekranu

Warto dodać, że usunięcie czarnych pasków od tej pory nie zmienia proporcji ekranu. Wcześniejsza, nieoficjalna metoda miała tę wadę, że widok był bardzo nienaturalnie rozciągany na pełny ekran. Teraz ten problem nie występuje, a gracze jednocześnie mogą cieszyć się większą widocznością w The Evil Within.

Czy jest szansa, by podobny patch został wydany także na konsolach? Niestety, raczej nie powinniśmy na to liczyć. Przede wszystkim opcja ustawienia limitu 60 klatek na sekundę wydaje się być poza zasięgiem twórców – konsole starszej generacji nie utrzymują nawet o połowę mniejszej wartości, a i na nowszych platformach sprzętowych zdarzają się sporadyczne, niewielkie spadki płynności.

Wyłączenie „trybu kinowego” daje większe pole widzenia

Z kolei wyeliminowanie czarnych pasków spowodowałoby, że na ekranie działoby się więcej. To również mogłoby negatywnie wpłynąć na płynność rozgrywki, więc twórcy najpierw musieliby poprawić wydajność konsolowych wersji, by takie zmiany działały odpowiednio. Na PC sytuacja wygląda zupełnie inaczej, bo ewentualne wyłączenie wcześniejszych ograniczeń zależy od użytkownika i od specyfikacji jego komputera.

The Evil Within to mroczny survival horror, w którym akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Za stworzenie gry odpowiada studio Tango Gameworks, kierowane przez Shinji Mikamiego – ojca takich serii, jak Resident Evil, Dino Crisis, Devil May Cry czy Onimusha. W The Evil Within wcielamy się w detektywa Sebastiana Castellanosa, który w pewnym zakładzie psychiatrycznym ma zbadać tajemnicze miejsce zbrodni. Tytuł zadebiutował 14 października bieżącego roku na PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksie One oraz Xboksie 360.