Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2013, 08:53

autor: Michał Orlikowski

The Elder Scrolls Online jednak z abonamentem i mikropłatnościami

Osadzone w świecie The Elder Scrolls MMORPG połączy dwa modele płatności i przy jednoczesnej opłacie abonamentowej udostępni także sklep z mikropłatnościami. Za prawdziwe pieniądze kupimy niedające przewagi w grze przedmioty, a także usługi.

Mag? Wojownik? Skrytobójca? Wybór należy do Ciebie - The Elder Scrolls Online jednak z abonamentem i mikropłatnościami - wiadomość - 2013-08-23
Mag? Wojownik? Skrytobójca? Wybór należy do Ciebie

Model płatności The Elder Scrolls Online po raz kolejny wywołuje wiele kontrowersji – nie tak dawno Matt Firor, dyrektor naczelny studia Zenimax Online, ogłosił, że tytuł trafi na rynek jako gra abonamentowa. Z kolei z najnowszego wywiadu, udzielonego niemieckiemu serwisowi buffed.de, wynika, że obok subskrypcji pojawią się także mikrotransakcje.

Za pomocą prawdziwych pieniędzy uzyskamy dostęp do elementów ubarwiających zabawę, a także usług, takich jak np. zmiana imienia postaci. Jak jednak zapewnia Firor, mikropłatności nie ograniczą w żadnym stopniu dostępu do któregoś z elementów The Elder Scrolls Online, ani nie dadzą przewagi nad innymi graczami. Opłata abonamentowa zapewni nam gwarancję otrzymania 100% zawartości gry. Dyrektor naczelny studia nie widzi nic złego we wprowadzeniu takich funkcji:

Przyjrzeliśmy się wszystkim modelom płatności i to nie jest tak, że mamy problem z modelem free-to-play. Istnieje wiele tytułów tego typu, które lubię – chociażby World of Tanks czy League of Legends, obie mają udane modele biznesowe. Uważamy jednak, że do naszej gry najlepiej pasuje właśnie system subskrypcji.

Przewidywana na rynek europejski cena za miesięczny dostęp do gry wynosi 12,99 euro (około 55 złotych). Obecnie brak informacji na temat obniżenia tej stawki dla graczy z Polski.

Wszystko wskazuje na to, że produkcja The Elder Scrolls Online znajduje się na ostatniej prostej. Do gry zaimplementowano całą przewidywaną na premierę zawartość, testowaną teraz przez beta-testerów. Co więcej, trwają już prace nad elementami, które pojawią się po premierze tytułu. Największym obecnie wyzwaniem studia jest takie zaprogramowanie serwerów, by odpowiednio obsługiwały ogromne liczby graczy.

Premiera The Elder Scrolls Online nastąpi prawdopodobnie w przyszłym roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Studio Zenimax Online wciąż nie określiło jednoznacznie, kiedy możemy spodziewać się debiutu gry.

  1. Pełna treść wywiadu (transkrypcja w języku niemieckim, wideo po angielsku)
  2. Relacja z rozgrywki autorstwa naszej redakcji
  3. Oficjalna strona The Elder Scrolls Online