Zmiana lidera na polskim rynku e-commerce. We wrześniu chińskie Temu miało więcej użytkowników niż Allegro. Polska platforma wciąż jednak wygrywa czasem, jaki klienci spędzają na stronie – jest on niemal dwukrotnie dłuższy.
Parę lat temu Allegro musiało stoczyć walkę z Amazonem o polskiego użytkownika i tę batalię ostatecznie wygrało. Od czasów pandemii jednak coraz mocniej rośnie wpływ chińskich platform sprzedażowych – zwłaszcza że doczekały się one polskiej wersji językowej oraz obsługi płatności BLIK. Wrześniowe dane statystyczne pokazują, że Temu ma coraz mocniejszą pozycję w Polsce pod względem liczby realnych użytkowników.
Raport PAP Biznes z 9 października 2025 roku ujawnia, że Temu wyprzedziło Allegro – chiński marketplace miał we wrześniu 19,8 mln użytkowników na wszystkich urządzeniach według badań Mediapanel. Allegro znalazło się na drugim miejscu z liczbą 19,016 mln użytkowników.
Temu zaczęło także zdobywać uznanie wśród najchętniej odwiedzanych portali z kategorii zakupy online, osiągając zasięg realnych użytkowników na poziomie 66,47%. Polska platforma sprzedażowa ma niewielką stratę – w jej przypadku zasięg wyniósł 63,78%. Wciąż to jednak Allegro dominuje w domenie czasu, jaki użytkownicy spędzają na platformie – średnio wynosił on 1 godzinę, 34 minuty i 8 sekund. W przypadku Temu jest on o wiele niższy i wynosi 55 minut i 47 sekund.
Nie najgorzej na polskich rynku radzą sobie inne chińskie platformy. W przypadku Aliexpress we wrześniu miał on 9,04 mln użytkowników przy zasięgu 30,33%. Z kole Shein miał 7,9 mln użytkowników i 26,52 proc. zasięgu. Paradoksalnie najgorzej z czołowych platform radzi sobie Amazon, który miał 6,96 mln użytkowników i 23,34 proc. zasięgu.
Najpewniej wynika to także z tego, że amerykańska platforma jest bardzo „toporna” pod względem rozwoju i pomimo wielu lat na polskim rynku wciąż jest mocno nieczytelna. Nie pomaga także niezbyt dokładna wyszukiwarka, która potrafi proponować produkty totalnie niezwiązane z wyszukiwaniem użytkownika.
1

Autor: Mateusz Zelek
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.