Katsuhiro Harada, główny producent gry Tekken 7, ujawnił na Twitterze, że w produkcji raczej nie uświadczymy rozgrywki cross-platformowej. Powodem takiej decyzji jest polityka firmy Bandai Namco, obawy o bezpieczeństwo oraz kiepska reputacja graczy PC-towych.
Wydany w lutym Street Fighter V trudno co prawda zaliczyć do produkcji szczególnie udanych, trzeba jednak przyznać firmie Capcom, że zgodnie z zapowiedziami wprowadziła całkiem nieźle działającą cross-plaformową rozgrywkę pomiędzy PC i PlayStation 4. Można byłoby więc oczekiwać, że jej największy konkurent na rynku bijatyk, Bandai Namco, także ma w planach zaimplementowanie tej funkcji w planowanej na początek przyszłego roku grze Tekken 7. Główny producent tytułu, Katsuhiro Harada, ujawnił jednak, że tak najprawdopodobniej się nie stanie.

Powodem takiej decyzji ma być między innymi troska o bezpieczeństwo oraz niezbyt chlubna reputacja osób grających na PC. „Problem nie leży w technologii, dzięki której posiadacze różnych platform mieliby bawić się ze sobą nawzajem, a raczej w polityce firmy, potencjalnych zagrożeniach oraz powszechnym poglądzie, że gracze na komputerach mają skłonność do oszukiwania” - stwierdził Harada. Oczywiście nie należy traktować tej wypowiedzi jako ostatecznego przekreślenia wszelkich szans na rozgrywkę cross-platformową – Bandai Namco może ją zaoferować np. tylko na PlayStation 4 oraz Xboksie One – widać jednak, że funkcja ta nie jest priorytetem deweloperów. Z drugiej strony, niektóre argumenty Harady mogą dziwić. Przykład wspomnianego wcześniej Street Fightera, gdzie rozgrywka cross-platformowa działa całkiem solidnie, udowadnia, że wprowadzenie tej opcji wcale nie musi skutkować pojawieniem się oszustów.
Tekken 7 trafi na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4 na początku przyszłego roku. Będzie to pierwsza odsłona serii, która pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach ósmej generacji. O grze na razie nie wiadomo zbyt wiele, ale zapewne nie otrzymamy rewolucyjnych zmian w rozgrywce – zamiast tego twórcy zaoferują duży zestaw zróżnicowanych postaci oraz efektowną oprawę wizualną.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.