Valve mogło to zrobić lepiej, modele postaci w CSGO wciąż wywołują kontrowersje

Hitboxy w CSGO od siedmiu lat pozostawiają wiele do życzenia. Valve, chcąc uczynić rozgrywkę bardziej realistyczną, jedynie ją utrudniło, co udowodnił jeden z graczy FPS-a.

Miriam Moszczyńska

Valve mogło to zrobić lepiej, modele postaci w CSGO wciąż wywołują kontrowersje.
Valve mogło to zrobić lepiej, modele postaci w CSGO wciąż wywołują kontrowersje.

Źrodło fot. powyżej steamcommunity.com

Headshoty w CSGO to nie tylko kwestia pamięci mięśniowej i treningu, ale również hitboxów, które w niektórych przypadkach robią wielką różnicę. Jeden z graczy postanowił porównać rozmiar głów modeli postaci w FPS-ie i wyniki nie napawają optymizmem.

Modele z największymi głowami

W CSGO znajduje się 136 modeli agentów, które Ansimist uporządkował według hitboxów znajdujących się na ich głowach. Różnica najmniejszej oraz największej objętości hitboxów to aż 16,75% w przypadku modeli dla terrorystów oraz 10,32% u antyterrorystów. Najgorzej w całym podsumowaniu wypadają modele jednostki SAS.

Ansimist poza stworzeniem tabeli, w której wyszczególnił dane dla każdego modelu, stworzył również podsumowanie map. Jak możecie się domyślić, podzielone są one względem tego, gdzie spotkamy agentów, u których występuje największa rozbieżność w objętości hitboxów.

Najbardziej wyrównanymi mapami okazały się:

  1. Verigo
  2. Agency
  3. Breach

Zaś tymi, na których ta różnica jest największa są:

  1. Anubis
  2. Inferno
  3. Mirage

Valve przeholowało

Takie różnice w hitboxach obecne w CSGO są najpewniej od września 2015 roku. Wtedy też Valve wprowadziło do FPS-a aktualizację, która zmieniła nie tylko animacje, ale w dużym stopniu odmieniła to, jak działają hitboxy, dzieląc modele agentów na kapsuły.

Valve mogło to zrobić lepiej, modele postaci w CSGO wciąż wywołują kontrowersje - ilustracja #1

Źródło: Twitter

Graczom oczywiście nie podoba się to, jak wielkie różnice dzielą głowy modeli (jakkolwiek komicznie by to nie brzmiało). Wielu z nich twierdzi, że jest to wręcz nieakceptowalne i Valve powinno wyrównać owe wartości.

To szalona rozbieżność, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę rund, meczów i odległości w CSGO – napisał FutinYass.

Fajnie byłoby zobaczyć aktualizację, która wprowadziłaby zmiany QoL np. jednolite hitboxy, uniemożliwienie wyrzucenia kogoś podczas przerwy w grze, stałe mapy społeczności na Wingmanie itd. – napisał Draemeth.

I choć dane jasno wskazują na rozbieżność pomiędzy objętością hitboxów, to nie możemy traktować tego jako copium. Tak, od 7 lat gracze uczestniczą w niesprawiedliwej konkurencji na niektórych mapach, jednak brak umiejętności i cela to inna sprawa.

  1. Strona CSGO w sklepie Steam
  2. Oficjalna strona Valve
Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 sierpnia 2012

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.7

Gracze

8.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl