Tak powinna wyglądać woda w grach; zobacz niesamowite demo Unreal Engine
Twórca prezentuje, jak realistycznie może zachowywać się woda w grach. Jego narzędzia opracowane zostały z myślą o Unreal Engine 4, ale działają również z Unreal Engine 5.

Temat Unreal Engine wraca do nas jak bumerang za każdym razem, kiedy ktoś postanawia zaprezentować możliwości silnika rozwijanego przez firmę Epic Games. Jednym z narzędzi wartych uwagi jest FluidNinja, które w realistyczny sposób symuluje m.in. zachowanie wody, jak również powietrza czy ognia.
Wersja demonstracyjna pozwala za pomocą kilku ruchów myszki stworzyć fale, a także błyskawicznie przejść ze spokojnej pogody do lekkiej mżawki, a nawet sztormu. Na materiałach udostępnionych przez twórcę – Andrasa Ketzera – możemy również zobaczyć, jak zachowują się obiekty wrzucone do morza. Kolejne fragmenty powyższego filmu pokazują też balon utrzymujący się nad ziemią dzięki powietrzu wypychanemu z jego wnętrza (zwróćcie uwagę, jak wpływa ono na ruch trawy).
Technologiczne dema mają ten problem, że choć prezentują się wyśmienicie, często nie mają szans działać płynnie z pozostałymi elementami pełnowartościowej gry (udźwiękowieniem, sztuczną inteligencją etc.). Redaktor serwisu GameStar Diedrich Sören miał okazję testować wersję demo – był bardzo zadowolony z otrzymanych efektów i zauważył m.in., że liczba klatek wyświetlanych na sekundę rzadko spadała poniżej 60, a często przekraczała 100. Jego zdaniem narzędzie ma szansę stać się realnym rozwiązaniem stosowanym przez twórców. Poniżej przedstawiam specyfikację sprzętu Diedricha Sörena.
System operacyjny: Windows 11 w najnowszej wersji
Procesor: Intel Core i7-11800H
Karta graficzna: Geforce RTX 3070 Mobile
Pamięć: 16 GByte DDR4-3200 MHz
Najnowsza wersja FluidNinja – LIVE 1.7 – tworzona była za pomocą Unreal Engine 4.26, ale jest kompatybilna także z najnowszą, piątą edycją silnika. Cena pełnego wydania wynosi 99,99 dolara.
Komentarze czytelników
tosiekkeisot Generał

Unreal został chyba stworzony jako silnik do ładnych dem, bo gier które by wykorzystywały choćby część z tych cudownych technologii jakoś jeszcze nima. Redaktor z serwisu GameStar testował tylko czyste demo, w którym i tak zdarzały się spadki poniżej 60fps? Czy to jest dobry wynik? Oczywiście, dla gry, w której celem będzie chodzenie po wodzie, bo na pozostałe elementy braknie mocy sprzętu na którym się gra.
zanonimizowany1255967 Generał
Ale to nie jest woda wbudowana w silnik tylko plugin do symulacji cieczy
Trzeba za niego osobno zapłacić kilka stów
Pikamochzo Junior
NIECH KTOŚ Z TYM ZROBI JAKĄŚ SUBNAUTICĘ 2 (nie mam tu na myśli Below Zero, ale jakiś Revamp 1, błagam)
InglorionTheGreat Legionista
Robi wrażenie, bo wygląda ładnie, ale podczas poruszania się w wodzie nie ma żadnych oporów materii. Idzie jak przez kłosy zboża.