System epok w Civilization 7 „to będzie prawdopodobnie najtrudniejsza rzecz do przyzwyczajenia się dla naszych fanów”. Reżyser gry nie widzi problemu w zmianie nacji

Sid Meier’s Civilization VII 7 zaoferuje tylko 3 epoki, co znacząco wpłynie na tempo gry. Zdaniem jednego z twórców będzie to „najtrudniejsza rzecz do przyzwyczajenia się”.

Marcin Bukowski

Komentarze

System epok w Civilization 7 „to będzie prawdopodobnie najtrudniejsza rzecz do przyzwyczajenia się dla naszych fanów”. Reżyser gry nie widzi problemu w zmianie nacji, źródło grafiki: 2K Games.
System epok w Civilization 7 „to będzie prawdopodobnie najtrudniejsza rzecz do przyzwyczajenia się dla naszych fanów”. Reżyser gry nie widzi problemu w zmianie nacji Źródło: 2K Games.

Sid Meier’s Civilization VII wprowadzi do sprawdzonej formuły istotną zmianę w postaci redukcji liczby epok do 3. Zespół Firaxis Games zamierza w ten sposób fundamentalnie zmienić tempo gry, dając tym samym chwilę wytchnienia dla graczy.

W wywiadzie dla serwisu GGRecon reżyser kreatywny Civilization VII, Ed Beach, powiedział, że nowy system wieków zapewni momenty, w których nastąpi mały reset gry. Dzięki temu gracze zyskają „szansę na odrobinę spokoju, oddechu i powrotu do skali”. Jego zdaniem zmiana ta jest tak znacząca, iż może sprawić nieco problemów osobom, które przyzwyczajone są do ustalonego sposobu grania.

To [system epok – dop. red.] będzie prawdopodobnie najtrudniejsza rzecz do przyzwyczajenia się dla naszych fanów, ale ja bym powiedział, że w Civilization zawsze było trochę dziwactw.

Przypomnijmy, że w „siódemce” każda rozgrywka rozpocznie się w starożytności, następnie przejdzie w epokę eksploracji, a zakończy się w nowożytności. Pod koniec danego okresu nastąpi kryzys, któremu będziemy musieli stawić czoła, aby przejść do następnej fazy. System ten ma m.in. zapewnić możliwość nadrobienia zaległości graczom, którzy pozostali w tyle.

Łączy się on również z inną znaczącą mechaniką, która nie spodobała się części fanów – zmianą nacji. Jest ona nieco wątpliwa pod kątem historycznym i zdaniem niektórych stoi w sprzeczności z głównym założeniem serii. Beach nie widzi w tym jednak problemu.

Jeśli gracz zechce wymyślić w swojej głowie własną fantazję, na przykład przeprowadzkę z Egiptu do Mongolii, ponieważ był świetny w prowadzeniu pastwisk, na których żyły wszystkie konie, to dla nas jest to w porządku.

  1. Grałem 3 godziny w Cywilizację 7 – takiej rewolucji to się nie spodziewałem!
5.1

GRYOnline

4.6

Gracze

4.7

Steam

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Zasypiałem na stojąco, ale chyba jednak było warto - jak pracuje się na największych targach gier na świecie?

Następny
Zasypiałem na stojąco, ale chyba jednak było warto - jak pracuje się na największych targach gier na świecie?

Konkurenta Diablo 4, RPG akcji Last Epoch, czeka „pełne odświeżenie”, w tym gruntowna przebudowa ekonomii

Poprzedni
Konkurenta Diablo 4, RPG akcji Last Epoch, czeka „pełne odświeżenie”, w tym gruntowna przebudowa ekonomii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl