Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2013, 06:19

autor: Adrian Werner

Sukces Kickstartera GhostControl Inc - mieszanki X-Com i Pogromców duchów

Kickstarter gry GhostControl Inc osiągnał cel minimalny. Będzie to turowa strategia, w której przejmiemy kontrolę nad firmą łowców upiorów. Całość przypominać ma skrzyżowanie mechanizmów cyklu X-Com z klimatem filmowej serii Pogromcy duchów.

W GhostControl Inc zagramy we wrześniu. - Sukces Kickstartera GhostControl Inc - mieszanki X-Com i Pogromców duchów - wiadomość - 2013-06-25
W GhostControl Inc zagramy we wrześniu.
GhostControl Inc:
  • Deweloper: Application Systems
  • Platforma: PC
  • Data premiery: wrzesień 2013 r.
  • Koniec zbiórki: 6 lipca 2013 r.

Ludzie ze studia Application Systems mają powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nich Kickstarter gry strategicznej GhostControl Inc kilka godzin temu przekroczył cel minimalny w wysokości 7,5 tysiąca funtów. Do końca zbiórki pozostało jedenaście dni, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze znacznemu zwiększeniu.

  1. GhostControl Inc – strona Kickstartera
  2. GhostControl Inc – oficjalna strona gry

W GhostControl Inc pokierujemy nowo założoną firmą, której pracownicy zajmują się mniej więcej tym samym, co bohaterowie filmowej serii Pogromcy duchów (ang. Ghostbusters). Naszym biznesem będzie więc głównie czyszczenie za pieniądze nawiedzonych domów z nadnaturalnych istot.

Podczas zabawy zwiedzimy wiele słynnych miejsc w Londynie. - Sukces Kickstartera GhostControl Inc - mieszanki X-Com i Pogromców duchów - wiadomość - 2013-06-25
Podczas zabawy zwiedzimy wiele słynnych miejsc w Londynie.

Akcja osadzona zostanie na terenie Londynu, choć jeśli Kickstarter dojdzie do 15 tys. funtów autorzy wprowadzą jedno dodatkowe miasto. Rozgrywka toczona będzie w systemie turowym. Zadaniem gracza ma być głównie rozwój firmy. W tym celu będziemy werbowali pracowników, rozwijali ich umiejętności oraz dbali o pozyskiwanie coraz lepszego sprzętu. Nasze przedsiębiorstwo nie będzie monopolistą na rynku. Zamiast tego w mieście działać ma wiele konkurencyjnych drużyn łowców duchów, które kontrolowane będą przez sztuczną inteligencję. Gra podejdzie do swojej tematyki w luźny i mocno humorystyczny sposób.

Podczas zabawy pewien czas otrzymamy informację o aktywności duchów. Wtedy zapakujemy drużynę do samochodu i rozpoczniemy wyścig z konkurencją. Zlecenie otrzyma zespół, który dotrze na miejsce jako pierwszy. Same misje zostaną zrealizowane w taktycznym stylu znanym z serii X-Com. Rozgrywka pozostanie więc w systemie turowym, a my pokierujemy każdym łowcą z osobna. Do naszej dyspozycji oddany zostanie spory arsenał różnego rodzaju uzbrojenia oraz pułapek. Jednocześnie będziemy musieli dbać o wyrządzenie jak najmniejszych zniszczeń, gdyż koszty naprawy zostaną odjęte od rachunku za nasze usługi.

Plany architektoniczne wnętrz budynków generowane będą losowo. - Sukces Kickstartera GhostControl Inc - mieszanki X-Com i Pogromców duchów - wiadomość - 2013-06-25
Plany architektoniczne wnętrz budynków generowane będą losowo.

Pomiędzy misjami zajmiemy się rozbudową bazy. Za zarobione pieniądze zakupimy dodatkowy ekwipunek i samochody, zatrudnimy kolejnych pracowników, wyposażymy nowe pomieszczenia lub też przeniesiemy firmę do większego budynku. Gra ma oferować obszerną galerię różnego rodzaju duchów i każdy z nich wymagać będzie nieco innej strategii schwytania. Zmusi to graczy do elastycznego rozwoju firmy i nie koncentrowania się tylko na małej ilości najpotężniejszego sprzętu.

GhostControl Inc powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Osoby wspierające Kickstartera otrzymają dostęp do beta testów w przyszłym miesiącu. Natomiast premiera pełnej wersji zapowiadana jest na wrzesień tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej