Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 października 2016, 14:27

autor: Adrian Werner

Stellaris - twórcy opowiedzieli o planach dalszego rozwoju gry

Ludzie ze studia Paradox Interactive ujawnili plany dalszego rozwoju kosmicznej strategii Stellaris. Dowiedzieliśmy się sporo o nadchodzących wkrótce aktualizacjach oraz poznaliśmy rzeczy, którymi autorzy chcieliby zająć się w dalszej perspektywie.

W zeszłym tygodniu ukazał się dodatek Leviathans do kosmicznej strategii 4X Stellaris oraz potężna darmowa aktualizacja opatrzona numerem 1.3 i nazwana Heinlein, ale autorzy nie zamierzają osiadać na laurach. Studio Paradox Interactive wciąż w pocie czoła pracuje nad dalszym rozwijaniem gry i twórcy zdradzili, czego możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach.

Paradox zamierza rozwijać grę Stellaris jeszcze przez długi czas. - Stellaris - twórcy opowiedzieli o planach dalszego rozwoju gry - wiadomość - 2016-10-31
Paradox zamierza rozwijać grę Stellaris jeszcze przez długi czas.

Pod koniec roku ukaże się nowy patch zatytułowany Kennedy. Będzie to mała aktualizacja, która skoncentruje się na poprawieniu konkretnych problemów, np. tych związanych z ciągami wydarzeń czy kryzysami pojawiającymi się w końcowych fazach rozgrywki. Ogólnie, w łatce znajdą się wszystkie rzeczy, których autorzy nie zdążyli zaimplementować w Heinlein.

W dalszej perspektywie jest patch znany jako Banks. Będzie to kolejna olbrzymia aktualizacja i tak jak Heinlein będzie ona towarzyszyła premierze dużego płatnego dodatku. Niestety, na razie deweloperzy nie są gotowi ujawnić szczegółów tego rozszerzenia, ani łatki.

Autorzy omówili również ogólnie aspekty gry, którymi chcą się w zająć w najbliższej przyszłości. Przede wszystkim zamierzają uatrakcyjnić rozgrywkę w środkowych i końcowych fragmentach, co ma zostać osiągnięte przez wprowadzenie ciekawszych historii oraz dodatkowych wielkich galaktycznych wydarzeń, wpływających na kształt całego wirtualnego uniwersum.

Ponadto ulepszeniu ma ulec sposób funkcjonowania imperiów, tak aby ich władcy byli ciekawsi, a ich podwładni wydawali się bardziej dynamicznymi społeczeństwami. Rozszerzony ma zostać także system etyki, co pozwoli na swobodniejsze odgrywanie różnych ról i tworzenie bardziej unikalnych stylów rozgrywki.

Twórcy uchylili również rąbka tajemnicy odnośnie dalszych planów, w skład których wchodzą:

  1. Większa różnorodność wizualna statków, tak aby żadne dwa imperia nie posiadały identycznych jednostek.
  2. Więcej wydarzeń fabularnych oraz historii, które gracze mogą ukształtować własnymi decyzjami.
  3. Więcej opcji konfigurowania sposobu działania imperiów.
  4. Federacje, które zaczynają jako luźne grupy, by potem na skutek zabiegów dyplomatycznych przekształcić się w jeden naród.
  5. Opcja ustanawiania praw i obowiązków dla konkretnych ras w naszym imperium.
  6. Superbronie, w tym te zdolne niszczyć całe planety.
  7. Możliwość budowania kosmicznych struktur nadających się jako miejsce zamieszkania dużych populacji oraz opcja konstruowania gigantycznych sztucznych światów w kształcie pierścieni.
  8. Ciekawsze mechaniki podróży dla cywilizacji, które jeszcze nie zdobyły technologii umożliwiającej podróże z szybkością przekraczającą prędkość światła.
  9. Frakcje stanowiące grupy o unikalnych cechach i celach. Sprawi to, że niektóre z nich będą mogły przysłużyć się naszemu imperium, zamiast być jedynie rebeliantami.
  10. Bardziej rozbudowana galaktyczna polityka prowadzona między imperiami oraz opcja utworzenia kosmicznego odpowiednika ONZ.
  11. Możliwość budowania jednostek z klas Dreadnoughts oraz Titan.

Autorzy podkreślają, że powyższa lista nie jest żadną obietnicą i niektóre z tych elementów mogą w ogóle się nie pojawić lub też zostanie zrealizowana w inny sposób.

  1. Recenzja gry Stellaris – Paradox podbija kosmos
  2. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej