Stellaris: Overlord z datą premiery. Hiperprzekaźniki odmienią grę
Poznaliśmy datę premiery Stellaris: Overlord. Dodatek do kosmicznej strategii studia Paradox Interactive zadebiutuje na początku maja i wprowadzi nową technologię hiperprzekaźników.
Miriam Moszczyńska

Twórcy Stellaris ujawnili oficjalną datę premiery dodatku Overlord. W DLC zagramy 12 maja, czyli za niecałe trzy tygodnie. Wiemy również, ile będzie kosztować Overlord.
Zwiastun DLC
Wraz z dokładną datą premiery dodatku w sieci pojawił się nowy zwiastun Stellaris: Overlord. Materiał trwa nieco ponad dwie minuty, a zobaczyć go możecie poniżej.
Cena dodatku Stellaris: Overlord
W ogłoszeniu na Steamie podany został także koszt zakupu dodatku – będzie to 79,99 złotych. Warto zaznaczyć, że jest to cena dla wersji PC. Na edycję konsolową poczekamy nieco dłużej, ponieważ twórcy wciąż ją dopracowują.
Hiperprzekaźniki mają odmienić rozgrywkę
W najnowszej odsłonie Dev Diary twórcy postanowili dokładnie opisać zmiany, jakie zajdą w rozgrywce wraz z dodaniem do gry hiperprzekaźników.
Aby uzyskać do nich dostęp, gracze będą musieli poznać technologię Hyperlane Breach Points oraz uzyskać dostęp do Rare Crystals. Kiedy już odblokujecie hiperprzekaźniki, zaczną się one coraz częściej pojawiać w całej galaktyce.
Jeden hiperprzekaźnik nie wprowadzi do gry wiele, jednak ich łańcuch ma mieć ogromne znaczenie w kwestii poruszania się po galaktyce. Posiadając sieć przekaźników, znacznie zyskamy na prędkości przemieszczania się, a na kolonie znajdujące się pod władzą gracza zostaną nałożone różne efekty związane z utworzoną siecią.
Nie tylko hiperprzekaźniki
Jeśli zastanawiacie się, co wprowadzi Stellaris: Overlord, to studio Paradox Interactive we wcześniej wspomnianym ogłoszeniu nie omieszkało przypomnieć również o tym. W dodatku możemy spodziewać się:
- rozwinięcia systemu wasalizacji i zarządzania, dzięki czemu gracze będą mieć większą kontrolę nad podrzędnymi państwami;
- pięciu genez (Imperialne lenno, Nauczyciele Woalu, Skok w gwiazdy, Geneza Istoty, Rój rodzica), które stanowią jednocześnie nowe wątki fabularne;
- trzech nowych kosmicznych megastruktur, jak również innych nieznanych wcześniej konstrukcji, które pomogą graczom zarządzać imperium;
- trzech nowych enklaw, dzięki którym uzyskamy dostęp do umiejętności: enklawa woalistów, enklawa złomiarzy oraz enklawa najemników.
Na koniec warto dodać, że dodatek nie jest samodzielny, zatem aby uzyskać dostęp do nowych możliwości budowania kosmicznego imperium, musicie posiadać również podstawową wersję Stellaris.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Ragn'or Senator

Właśnie, jak grać z pochodzeniem Birch World na modzie Gigastructures? Miałem tak niestety, że od początku liczyło mi minus 200 energii i jeszcze jakieś minusy zasobów, które właściwie uniemożliwiły mi grę.
Ragn'or Senator

Ludność to największe dobro w tej grze, więc pisanie o problemie z przeludnieniem to nieporozumienie. Buduj po prostu więcej sektorów energetycznych, albo konkretnych budynków pod to. Jest także edykt zwiększający pozyskiwanie energii przez techników. W części zarządzania populacją możesz zwiększyć priorytet dla techników energetyków, więc produkcję będziesz miał większą. I przede wszystkim buduj ile się da laboratoriów naukowych. Postęp technologiczny jest najważniejszy.
Co do floty przeciwnika większej kilkadziesiąt razy, to mam wrażenie że musiałeś całkiem zapuścić budowę i rozwój swojej floty, żeby tak mogło się stać. Chyba że mówisz o kryzysie końcowym albo przebudzonym starożytnym imperium.
Ragn'or Senator

Wydaje mi się, że ten dodatek kopiuje część zawartości moda Gigastructures.
Czekam jak zawsze. Może kiedyś doczekam się opcji budowania i usuwania hiperlinii pomiędzy swoimi systemami.
marcin0218 Pretorianin
Kurde gram i gram i ciagle problemy z przeludnieniem, albo brakami energii. A jak komputer przykatuje to ma flote wieksza kilkadziesiąt razy.. jakieś porady?
Garox33 Junior
Błąd z bramami był w wersji 2.x.x dokładnie nie pamiętam ktorej ale został usunięty już dawno w jaki sposób ty go dalej masz nwm
Ekonomia Ai no w takich grach ciężko zrobić aby dobrze działała ale i tak jest o wiele lepiej jak było,
Floty Ai no zgodzę się tępe jest to że tworzą małe floty i nimi atakuja chociaz jak wczoraj grałem to no odziwo mieli dużo flot po 30 40 k gdzie ja mialem tylko 5 flot po 50k ale tutaj akurat wojna federacja z federacja
Twoje floty no to że się zatrzymają bo bazę gwiezdna przeciwni przejmie albo wybuduje to powiedzmy logiczne żeby nie było właśnie że ty klik i ona sobie leci wszystko po drodze niszcząc tylko masz jej pilnować
Tall nie grałem (nie licząc raz na modzie gigastructual Birch World gdzie zrobiłem se mini challange jeden system tylko) ale raczej nie chciał bym widzieć że ktoś mając 5 planet jest tak samo silny jak osoba mająca 50
System wojny jest inny ale jest okej white peace da ci to co przejales o ile masz na ten system roszczenia (wojna podoboj) w przypadku innych wojennych musisz dobrze poczytać zgaduje że chodzi ci o to że jak chcesz kogoś zwasalizowac to musisz kazda planete okupować i chyba każdy system wroga
Frakcje taa też się zgodzę irytuje ale też i daje smaczku no jednak każdego nie zadowolisz