Steam zawiesił się, jakby ruszyła wielka wyprzedaż, a to tylko premiera jednej gry. Hollow Knight: Silksong sparaliżował sklepy, a w PS Store był bardzo długo niedostępny
Po latach wyczekiwania Hollow Knight: Silksong w końcu ujrzał światło dzienne. Niestety, radość fanów szybko zmąciły problemy techniczne – serwery i sklepy cyfrowe nie wytrzymały naporu graczy.

AKTUALIZACJA (4 września, godz. 21:35): Dopiero ok. godz. 18:00 Hollow Knight: Silksong można było nabyć w PS Store (informację o cenie znajdziecie w osobnej wiadomości). Obecnie gra nie powoduje już żadnych problemów.
Fani Hollow Knighta doczekali się dnia, w którego nadejście wielu przestało już wierzyć – Silksong w końcu trafił na rynek. Choć podczas gamescomu nie doszło do spektakularnego shadowdropa, premiera nastąpiła dziś, 4 września 2025 roku.
Start jednak nie przebiega bezproblemowo. Już od godziny 16:00 polskiego czasu gracze zaczęli raportować poważne trudności z dostępem do cyfrowych sklepów. Steam na przemiennie wyświetlał błąd E502 L3 przy próbie zakupu.

Co ciekawe, w PS Store jak dotąd w ogóle nie umożliwiono nabycia gry – cały czas widnieje ona jako „zapowiedziana”.

Użytkownicy Xboxa donoszą natomiast, że sklep Microsoftu również zdążył już zaliczyć awarię. Tutaj jednak dziennikarz Tom Warren pospieszył z pomocą – w swoim wpisie na platformie Bluesky poradził subskrybentom Xbox Game Passa, aby spróbowali zainstalować grę zdalnie na swoich konsolach z poziomu sklepu. Problemy pojawiły się również w Nintendo eShopie.
Co ciekawe, mimo utrudnionego dostępu do gry, w momencie pisania tego tekstu baza danych Steamie wskazuje, że Silksong ogrywa ponad 110 tys. osób. Dla porównania, rekord „jedynki” wynosi niecałe 72 tys. graczy w peaku.
Chociaż Team Cherry nie ujawniło jeszcze przyczyn problemów, można się domyślać, że winne temu jest ogromne zainteresowanie Silksongiem. Zainteresowanie, na które najwyraźniej twórcy nie byli gotowi.