Starfield może być znacznie bardziej immersyjny, jeśli tylko odkryjecie tę skrytą funkcję

Gracze znaleźli sposób na poprawę komfortu grania w Starfield, dzięki której podróżowanie między systemami będzie bardziej klimatyczne.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze
Starfield może być znacznie bardziej immersyjny, jeśli tylko odkryjecie tę skrytą funkcję, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
Starfield może być znacznie bardziej immersyjny, jeśli tylko odkryjecie tę skrytą funkcję Źródło: Bethesda Softworks.

Ogólna premiera Starfielda zbliża się wielkimi krokami, jednak niektórzy gracze rozpoczęli swoją galaktyczną przygodę już dwa dni temu za sprawą edycji premium – i sądząc po ich opiniach, zdecydowanie jest na co czekać. Przerzucenie się ze znanej sobie fantastyki na bardziej kosmiczne klimaty okazało się być strzałem w dziesiątkę dla Bethesdy.

Żeby jednak nie było zbyt idealnie, gra posiada kilka wad dotyczących przede wszystkim ograniczeń związanych ze starszym silnikiem oraz nieimmersyjnego podróżowania, na które fani starają się znaleźć rozwiązanie.

Szybka podróż? Nie w tym układzie

O ile mechanika szybkiej podróży między planetami działa w Starfieldzie bez większych zarzutów, tak kwestia układów gwiezdnych nie jest już taka prosta. Proces przemierzania galaktyki przez dłuższy czas uważano za automatyczny i możliwy jedynie z poziomu menu, co w konsekwencji miało pozbawiać grę immersji.

Zdaje się jednak, że Bethesda uwzględniła mimo wszystko bardziej klimatyczną opcję. Jak zauważa użytkownik Huggan00, Starfield pozwala na podróże międzygwiezdne z poziomu kokpitu.

Przedstawione na redditowym forum nagranie przedstawia wykonanie skoku grawitonowego przetransportowującego postać gracza do innego systemu – wszystko to bez konieczności przechodzenia do interfejsu menu. Ten rodzaj szybkiej podróży jest dodatkowo urozmaicony krótką cutscenką, po której protagonista ląduje w przestrzeni kosmicznej innego układu.

Skok przez ekran ładowania

Z komentarzy pod wpisem można wywnioskować, że skok nie jest tak oczywistą opcją jak mogliby zakładać deweloperzy. Wielu graczy nie zdawało sobie sprawy z istnienia takiej opcji, a to z kolei skutkowało dyskusją na temat nieumiejętnego samouczka ze strony Bethesdy – zarówno w Starfieldzie, jak i w poprzednich grach.

Starfield okropnie sobie radzi z przedstawianiem możliwości, jakie gracze mogą mieć. Nie dziwię się, że ludzie są zirytowani.

- Valtremors

Ludzie są zawiedzeni, ponieważ nie ma tu prawdziwej „podróży kosmicznej” ani „latania”. Cały ten „kosmos” to tak naprawdę statyczne pliki JPEG planet, które da się pominąć przez szybką podróż piechotą na dowolną planetę – całkowicie eliminując i tak już bezużyteczne podróże kosmiczne.

- Miliosane

Komentujący krytykują nie tylko brak intuicyjności funkcji, ale także obecność czarnego ekranu ładowania pomiędzy cutscenką a lądowaniem. W obronie studia stanęły osoby wierzące, że taki rodzaj szybkiej podróży wciąż jest lepszy od samodzielnego przemierzania galaktyki, a Starfield nie ma obowiązku trzymania gracza za przysłowiową rączkę.

Jeszcze nie grałem, ale czy to serio jest ten cały problem? Cztery sekundy czarnego ekranu?

- wobble_bot

Starfield może być znacznie bardziej immersyjny, jeśli tylko odkryjecie tę skrytą funkcję - ilustracja #1
Źródło: Bethesda Softworks

Ludzie narzekali na gry trzymające gracza za rękę, a teraz nagle mają problem z jego brakiem. To czego tak naprawdę chcą? Trzymania za rękę czy spontanicznej eksploracji i odkrywania?

- TheRedditAdventurer

Ludzie szybko biorą się za narzekanie, jeżeli nie dostają mechaniki podanej na tacy. Doceniłbym trochę więcej pomocy, ale gracze dosłownie wyzywają grę za coś, do czego wystarczy szybka wycieczka po google’u.

- _Denizen_

Pół żartem, pół serio, niektórzy fani sugerowali, że zwiększona immersja będzie jedną z pierwszych modyfikacji do Starfielda. Preferencje graczy co do samouczków pozostają kwestią sporną, niemniej jednak warto wziąć pod uwagę istnienie opisanej wyżej opcji – chociażby dla nacieszenia się skokami po kosmosie.

7

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Jason Momoa nie będzie już taki sam. Reżyser Szybkich i wściekłych zapowiedział przemianę, jaką przejdzie Dante

Następny
Jason Momoa nie będzie już taki sam. Reżyser Szybkich i wściekłych zapowiedział przemianę, jaką przejdzie Dante

2. sezon Arcane ma przybliżoną datę premiery

Poprzedni
2. sezon Arcane ma przybliżoną datę premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl