Studio Respawn Entertainment udostępniło szóstą łatkę do gry Star Wars Jedi: Ocalały. Aktualizacja nie uporała się jednak z problemami z wydajnością, a dodatkowo... najwyraźniej zepsuła jeden z elementów gry.
Gra Star Wars Jedi: Ocalały doczekała się kolejnej, szóstej już aktualizacji, która wczoraj trafiła na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S. Gracze narzekają, że twórcom nie tylko nie udało się uporać z problemami z wydajnością, lecz także... zdołali oni zepsuć jeden z elementów gry. Ale po kolei.
Studio Respawn Entertainment przygotowało szereg poprawek, wśród których prym wiodą:
Ponadto autorzy pochylili się nad obsługą blasterów, trybem fotograficznym oraz wiatrową zagadką na Jedzie. Dodatkowo unieruchomiono manekin treningowy na ostatniej z wymienionych planet oraz zaktualizowano dane holomapy.
Powyższa lista prezentuje się całkiem solidnie, jednakże, jak podkreślają gracze na forum Reddit, aktualizacja nie rozwiązuje wszystkich problemów.
Gra nadal ma problemy z wydajnością na konsoli. W górnej części ekranu pojawia się screen tearing, jeśli szybko poruszasz kamerą, liczba klatek na sekundę potrafi dość mocno spadać w pobliżu wody, nawet w trybie jakości lub podczas przerywników filmowych, i jest mnóstwo wizualnych usterek, takich jak elementy interfejsu użytkownika, które pozostają widoczne dłużej niż powinny. Gra potrzebowała więcej czasu (...) – pisze PBFT.
Inny użytkownik, donovan 4893, zwraca uwagę na opieszałość deweloperów:
To, że tak długo zajęło im naprawienie błędu łowcy nagród, jest nienormalne.
Najnowsza aktualizacja powoduje też... nowe problemy. Jak zauważa użytkownik Lo_Pez:
Łatka całkowicie zepsuła holomapę. Po prostu już się nie otwiera. W grze takiej jak ta, tego rodzaju błąd czyni ją niegrywalną.
W oficjalnym komunikacie deweloperzy obiecują, że „ciężko pracują nad poprawieniem rozgrywki w Star Wars Jedi: Ocalały”. Graczom narzekającym na stan gry nie pozostaje więc nic innego, jak czekać na kolejne patche, których daty publikacji ujrzą światło dzienne „gdy tylko zostaną ustalone”.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.