Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2015, 14:29

autor: Medium

Star Citizen – beta testy modułu FPS rozpoczną się w okolicach targów gamescom

W wywiadzie dla portalu Gamers Nexus Chris Roberts oznajmił, że beta testy modułu FPS w grze Star Citizen rozpoczną się w okolicach targów gamescom.

Moduł FPS w grze Star Citizen zostanie udostępniony graczom w okolicach targów gamescom 2015 - Star Citizen – beta testy modułu FPS rozpoczną się w okolicach targów gamescom - wiadomość - 2015-07-20
Moduł FPS w grze Star Citizen zostanie udostępniony graczom w okolicach targów gamescom 2015

Chris Roberts, ojciec projektu Star Citizen, w wywiadzie dla serwisu Gamers Nexus poinformował, że moduł FPS, znany jako Star Marine, zostanie udostępniony graczom w ramach beta testów mniej więcej w czasie trwania tegorocznych targów gamescom. Przypominamy, że impreza rozpoczyna się 5 sierpnia, a kończy 9 dnia tego samego miesiąca. Twórcy zastrzegają sobie również, że premiera modułu FPS może jeszcze lekko się przesunąć i odbyć się niedługo po zakończeniu corocznych targów. Jak sami wiemy, okres pokazów jest dla twórców niezwykle burzliwy, więc starają się unikać kolejnych zmartwień. Chris podsumowując temat premiery informuje, że może się ona odbyć zarówno za 3, 4, jak i 5 tygodni. Jednak prace nad betą są już na ukończeniu, więc udostępnienie jej graczom jest kwestią najbliższej przyszłości.

Moduł FPS pozwala wcielić się w żołnierza i wyruszyć do walki na jednej z planet lub na pokładach statków i stacji kosmicznych. Twórcy udostępnią nam zarówno widok z pierwszej, jak i trzeciej osoby. Ekipa przyłożyła wielką wagę do animacji, dzięki czemu będziemy mogli zobaczyć oddzielne ruchy dla różnych postaci.

Początkowo Star Marine miało zadebiutować wiosną bieżącego roku, ale premiera została odłożona w czasie. Powodem opóźnienia były liczne problemy techniczne oraz potrzeba wprowadzenia udoskonaleń do poszczególnych elementów, w tym systemu GIM (Generic Instance Manager) czy mechanizmu wyszukiwania graczy. GIM odpowiada za wszystkie serwery działające na potrzeby gry, więc dopracowanie go stało się kluczowe w fazie rozbudowy projektu. Na potrzeby licznych poprawek zwiększono rozmiar ekipy pracującej nad modułem FPS. Roberts zaznacza, że większe pokłady czasu poświęconego na Star Marine pozwolą ulepszyć całość projektu. Twórca zaznacza również, że powstałe opóźnienie nie wpłynie znacząco na premierę gry Star Citizen, która zadebiutuje ekskluzywnie dla komputerów osobistych w przyszłym roku. Z ciekawostek dodam, że na tę chwilę studio uzbierało na rozbudowę projektu ponad 85 milionów dolarów. Dokładną kwotę możecie sprawdzić wchodząc na oficjalną stronę Roberts Space Industries.

Po więcej informacji o Star Citizen odsyłamy do kompendium wiedzy, które jest regularnie aktualizowane.