Masa nowości w Star Citizen, piękny zwiastun delikatnie punktuje słabości Starfielda
Deweloperzy wypuścili nową aktualizację do Star Citizena. Świeży patch Alpha 3.20 wprowadza do gry zmiany oraz naprawy występujących błędów.

Twórcy Star Citizena wydali obszerną aktualizację Alpha 3.20 i przy okazji wypunktowali jedną wadę Starfielda w najnowszym zwiastunie. Chodzi o „płynne podróżowanie między światami”, które w produkcji Bethesdy zastępują liczne ekrany ładowania.
Dostawa nowości do Star Citizena
Deweloperzy wprowadzili do produkcji sporo świeżej zawartości oraz naprawili niektóre błędy w rozgrywce. Na oficjalnym forum zamieścili również cenną informację dla posiadaczy gry.
Zaleca się, aby gracze usunęli swoje foldery USER i Shader dla klienta publicznego po zainstalowaniu patcha, szczególnie jeśli zaczną pojawiać się dziwne problemy graficzne z postaciami lub zawieszaniem się podczas ładowania.
Najnowszy patch wprowadza m.in.:
- lokację – stację Seraphim;
- funkcję „automatycznego transferu ładunku” oraz „nowy system pakowania ładunków”;
- misję „Illegal Salvage Coverup”;
- statki – MISC Hull-C oraz Mirai Fury LX;
- technologię HDR (dla kompatybilnych monitorów).
Poza tym twórcy naprawili wiele błędów, które psuły rozgrywkę. Pełną listę zmian, podobnie jak wszystkich wprowadzonych nowości, znajdziecie na podlinkowanym wyżej oficjalnym forum gry. Poniżej przytoczymy jedynie kilka z nich.
- Gracze nie powinni już „kręcić się” podczas wychodzenia ze statku.
- Naprawiono błąd powodujący, że gracze stawali się niewidzialni dla innych.
- Usunięto niedoróbkę, przez którą plecak Greycat Salvage nie działał prawidłowo.
- Pozbyto się błędu powodującego „odlot” statków po wylądowaniu na planetach.
- Naprawiono błąd, w skutek którego statki czasami nie ładowały się prawidłowo w VMA.
Punktowanie słabości Starfielda
Zwiastun, który promuje aktualizację Alpha 3.20, jednocześnie wydaje się być celnym ciosem wymierzonym w Starfielda. W nowej produkcji Bethesdy nie można swobodnie przemieszczać się między planetami – zamiast tego należy korzystać z „szybkiej podróży”.
Wydaje się oczywiste, że jeden kadrów zwiastuna Star Citizena wprost nawiązuje do tego problemu Starfielda.

Przypomnijmy, że Star Citizen, którego twórcy zebrali już 600 milionów dolarów na rozwój, nadal znajduje się we wczesnym dostępie. Nie wiadomo, kiedy doczekamy się premiery pełnej wersji gry – zainteresowani mogą ją na razie kupić przez stronę producenta w wersji wczesnodostępowej standardowej i premium.

- patche i aktualizacje
- space-sim / symulatory kosmiczne
- Cloud Imperium Games
- PC
Komentarze czytelników
johannh Junior
Gdyby tak jeszcze Scam Shitizen miał choc w połowie tak dobrze działającą mapę gwiezdną jak Starfield.
Jakby mówienie o SC ze ma wyższość nad jakimkolwiek gwiezdnym AAA, jest mocnym bajkopisaniem
zanonimizowany1378531 Senator
Fakt, Starfield przy Star Citizen, to taki poranny pierd, ale ma jedną zdecydowaną przewagę,... można w niego zagrać od poczatku do konca. SC to kolejna alfa, a potem beta i być może produkt finalny, kiedyś tam.
Taur7 Junior
Powiem tak: mam Star Citizena, owszem jest mega gierką z potencjałem itd ale jest kompletnie niegrywalna, tracisz kupę czasu na robienie zadań które albo skończysz albo nie, bo bugi ci nie pozwolą. Mało tego AI jest tak durne że wychylając się zza barykady możesz pozbyć się prawie wszystkich botów z obszaru zadania. Także osobiście żałuję że straciłem kilka tygodni na obczajanie czy może dzisiaj pogram normalnie czy serwer gry znowu coś spieprzy. A Starfield? To zwykły arcade i wygląda na głupkowatą, aczkolwiek przyjemną i pewnie kiedyś w nią zagram jak będzie na promce.
K4cz0r93 Generał

Starfield wyszedł i jest offline. Star Citizen - nie. Nokaut. ;-) Do widzenia.
Trochę jakby Blizzard z WoW-em miał wymieniać wady Skyrima czy Wiedźmina...
Givemelatte Junior

Star citizen w końcu dostał godnego rywala więc może teraz wezmą dupska do roboty i zaczną właśnie coś lepszego robić.