Squad z kolejną dużą aktualizacją
Jedna z ciekawszych sieciowych strzelanek, Squad, doczekała się kolejnej sporej aktualizacji. M.in. wprowadzono w niej tryb Invasion, zmieniono wyposażenie niektórych klas postaci i wyeliminowano różne błędy.
Kamil Zwijacz
Sieciowa strzelanka Squad jest z nami od grudnia 2015 roku, kiedy to jej wczesna wersja pojawiła się w Steam Early Access. Studio Offworld Industries oczywiście cały czas rozwija ten ciekawy projekt i dziś wypuściło kolejną aktualizację, oznaczoną numerem alfa 9.4. Największe zmiany co prawda mają się ukazać wraz z wersją 10, ale i w tym patchu pojawiło się kilka ciekawych nowości.
Pełną rozpiskę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie, a powyżej obejrzycie zwiastun aktualizacji. Z ważniejszych elementów należy wspomnieć przede wszystkim o szeregu różnych modyfikacji rozgrywki. Np. przy wszystkich pojazdach zmniejszono liczbę ticketów, więc ich utrata jest nieco mniej bolesna. Opancerzony transporter trafiony z działa przeciwpancernego nie wybuchnie teraz od razu – zamiast tego zapali się i choć ostatecznie ulegnie destrukcji, to znajdująca się w nim załoga będzie mieć szansę na przeżycie i dalszą walkę. Medycy mają teraz na wyposażeniu granat odłamkowy, a zwiadowcy minę przeciwpancerną TM-62.

Ponadto dodano moździerz M1937 82mm dla Powstańców i Milicji, 2B14 Podnos 82mm dla wojsk rosyjskich i M252 81mm dla armii USA. Oprócz tego ostatnia z wymienionych frakcji doczekała się pojazdu M-ATV MRAP Heavy Jeep, a Rosjanie otrzymali MT-LBM 6MA wyposażony w karabin KPVT 14.5mm. Inną ciekawą nowinką jest wprowadzenie systemu odpowiedzialnego za lot pocisku przy kontakcie z różnymi materiałami. Pisząc w skrócie – im większy kaliber, tym nabój będzie dłużej lecieć prosto i łatwiej przebije się przez przeszkody.

Z innych elementów warto wspomnieć o:
- benchmarku uruchamiającym się podczas pierwszego włączenia gry (można też odpalić go ręcznie);
- trybie Invasion, w którym strona atakująca musi zdobyć wszystkie flagi;
- zaktualizowanym systemie siatki mapy, który jest bardziej dynamiczny i spójny dla wszystkich warstw map;
- pasku „zdrowia” pojazdów;
- ulepszonym udźwiękowieniu;
- poprawie rozmaitych błędów (np. niedziałającej legendy mapy i wyświetlania nieprawidłowych reguł w danym trybie gry).
- Testujemy grę Squad - w spadkobiercy Project Reality strzela się na poważnie
- Oficjalna strona gry Squad

Gracze
Steam
- patche i aktualizacje
- taktyczne strzelanki
- sieciowe strzelanki
- Offworld Industries
- Squad (2016)
- PC
Komentarze czytelników
antolus Centurion
Akcja z przed chwili: walczyliśmy na poprzecinanych murkami polach jednej z pustynnych map przeciwko wrogiej piechocie. Nagle cholernie blisko zaczął spadać moździerz. Pół załogi padło - wroga też. Szybki bieg za mur. Dosłownie w ostatniej chwili udało mi się przeskoczyć. Padłem na ziemię i gdy opatrywałem swoje rany (byłem medykiem) zobaczyłem jak dowódca innego oddziału stara się do mnie doczołgać, ale dostał kolejnym moździerzem...
Symulator PTSD
Warto też dodać, że wprowadzono Improwizowane Ładunki Wybuchowe (IED), które to można przyczepić nawet to pojazdów robiąc z nich samochody pułapki (VBIED).