
Od kilku kwartałów rynek smartfonów odnotowuje spadki sprzedaży tych urządzeń mobilnych – dotyczy to także I kwartału 2019 roku. Według danych firmy analitycznej Canalys, w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku do klientów trafiło 313,9 miliona sztuk, co stanowi spadek o 6,8% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Bez dwóch zdań największym wygranym ostatnich miesięcy jest Huawei – chiński potentat w ciągu roku zwiększył swoje udziały w rynku aż o 50,2% (z 11,7% na 18,8%). Na drugim biegunie znajduje się natomiast lider, czyli koreański Samsung – firma sprzedała w pierwszym kwartale 2019 roku o 8 milionów smartfonów mniej niż w analogicznym okresie rok temu.

Jeszcze gorzej wygląda sytuacja Apple – sprzedaż urządzeń koncernu z Cupertino, czyli dostępnych na rynku modeli iPhone, spadła aż o 23,2%, co przełożyło się na 12 milionów sztuk mniej.
Tym samym Apple, po wielu latach zajmowania pozycji wicelidera rynku smartfonów, spadło na trzecie miejsce, ustępując Huawei. Jak zwracają uwagę analitycy, kolejne miesiące powinny być już nieco lepsze dla firmy z logiem nadgryzionego jabłka. Wpływ na to ma mieć m.in. redukcja podatku VAT, coraz bardziej agresywna polityka cenowa oraz poprawiające się relacje pomiędzy USA i Chinami, które mogą zwiastować zakończenie wojny handlowej.
Więcej:iOS 26 zepsuł klawiaturę na iPhone'ach. „Moje pisanie od razu się pogorszyło”
32